Author |
Topic |
matte76
100.000-klubben
6570 Posts |
Posted - 2006/03/07 : 07:44:20
|
nin: Det hade varit mycket intressant om du berättade för oss med "guldöron" som du kallar det (anser mig inte ha guldöron själv dock) hur mycket du själv testat (öppet) innan du intog din mycket kritiska hållning. Du kanske har testat blint också?
Jag undrar också över vilka förklaringarna till nätkablars ljudpåverkan kan vara, men väljer också att göra nogranna lyssningar och jämförelser själv, placebo eller inte placebo. Kommer också vara med i Mayros blindtester om jag har möjlighet till det. Hoppas du kommer också så saker och ting kommer närmre en "lösning"! |
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
|
|
|
Lt Andersson
Member
600 Posts |
Posted - 2006/03/07 : 20:27:51
|
Jag börjar undra om alla bt-förespråkare har någon riktig erfarenhet av statistisk analys? Ett blindtest kan läggas upp på många olika sätt och dubbelblint standardtest är en av varianterna. Jag kan lova att läkemedelsbolagen använder flera varaianter av försök... |
Musiclover! |
|
|
nin
Semesterfirare
2425 Posts |
Posted - 2006/03/08 : 00:46:59
|
matte76, Jag har inte speciellt mycket erfarenhet av dyrkablar, eftersom jag inte är intresserad av det. Jag har bättre saker att lägga pengarna på. Men jag har faktiskt testat min 30kr/m kablar mot ett par väldigt dyra. Helt öppet, så det säger nada. Däremot är jag intresserad av att vara med i ett blindtest och testa kablar. |
|
|
matte76
100.000-klubben
6570 Posts |
Posted - 2006/03/08 : 07:31:45
|
quote: Jag har inte speciellt mycket erfarenhet av dyrkablar, eftersom jag inte är intresserad av det. Jag har bättre saker att lägga pengarna på. Men jag har faktiskt testat min 30kr/m kablar mot ett par väldigt dyra. Helt öppet, så det säger nada.
nin: Ok. Men om du inte har så mycket erfarenhet, hur kan du då uttala dig så bergsäkert om dessa saker som du gör? Det öppna testet du gjorde, vad resulterade det i? Jag är för övrigt också inresserad av att vara med i blindtester, och ska försöka vara med i Mayros. Hoppas du kommer dit du med. |
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
|
|
|
Knoppen
Member
3244 Posts |
Posted - 2006/03/08 : 10:00:22
|
Matte76, om du kommer på blindtestet av sladdställ, så tror jag du kommer att efteråt kännaa att du har fått en hel del nya kunskaper. |
Mäter det dåligt så är det iaf inte bra.. |
|
|
CC
Member
3981 Posts |
|
Knoppen
Member
3244 Posts |
Posted - 2006/03/08 : 11:23:12
|
Och de äro? (efter 13 sidor under ett antal dagar blir det lite svårt att komma ihåg vem som tycker vad) |
Mäter det dåligt så är det iaf inte bra.. |
|
|
CC
Member
3981 Posts |
|
Topic |
|