Author |
Topic |
|
Kmj
Member
2870 Posts |
Posted - 2006/02/18 : 09:13:10
|
Jag fick detta meddelandet i min inbox idag, tänk vad trevliga människor det finns:
quote: My Dear, PLEASE DO REPLY ME WITH THIS PRIVATE MAIL: xxxxxxxxx@yahoo.fr
It is my pleasure to contact you for a business venture which I and my Son Musa intend to establish in your country.Though I have not met with you before but I believe one has to risk confiding in succeed sometimes in life. I can confide on you for the brighter future of my children since you are a human being like me. There is this huge amount of Fifteen Million five hundred thousand united states dollars. ($15.500.000.00) which my late Husband kept for us with a Security Company here in Abidjan Cote D'ivoire before he was assasinated by unknown persons.Now I and my son Musa decided to invest these money in your country or anywhere safe enough for security and political reasons. We want you to help us claim and retrieve these fund from the Security company and transfer it into your personal account in your country for investment purposes on these areas: 1). Telecommunication 2). the transport industry 3). Five star hotel 4). Real Estate
If you can be of an assistance to us we will be pleased to offer to you 10% Of the total fund. You can call my son Musa for more explanation on this number: 00225 0800 6902 I await your soonest response. Respectfully yours, Mrs xxxx xxxxxx. xxxxxxxx@ yahoo.fr
Ska nog ta och de dem mina uppgifter dirket!!
Ärligt, folk går tydligen på det... |
.....where the music comes to die. |
|
Mc Square
Member
3723 Posts |
Posted - 2006/02/18 : 10:12:57
|
Jo...jag fick oxå den igår...patetiskt men underhållande läsning!
=) |
Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt... -->Mitt system EoJeud - A better snack!
"220 volt för att det kittlar så skönt" |
|
|
Kmj
Member
2870 Posts |
Posted - 2006/02/18 : 10:30:49
|
japp. Som det sägs, än ar inte den sista idioten född. |
|
|
Labbe
Medlem, HiFi Norr
2052 Posts |
Posted - 2006/02/18 : 11:04:10
|
Har fått sådana några ggr. alltid lika kul läsning, med dessa "nigeria brev" |
In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.
Ansvarig för EleganZe Project
|
|
|
Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben
6799 Posts |
Posted - 2006/02/18 : 11:33:11
|
Ja detta mail har man också fått, men mest skumma jag har fått är ett telefonsamtal där en mycket trevlig kvinna började prata med mig på engelska om att jag hade vunnit en superdyr kryssningsresa i karibien och allt jag behövde göra var att ge henne mitt kontonr så skulle de sätta in pengarna.
Men denna gubbe lurar men inte så lätt utan jag frågade då henne om jag i min tur kunde få hennes privata kontonr så att jag kunde ha den som säkerhet om hon nu tömde mitt konto på pengar. Men se det gick inte hon försökte enträget att jag skulle uppge mitt nummer, men då tog fan tag i en och då upplyste jag damen i fråga att jag lämnar inte ut mitt kontonr till en okänd som ringer från Brasilien och att det hon gör är skadligt för hälsan (förtäckt hot) varvid hon snabbt lade på luren.
Men det slutade inte med det utan hon försökte en gång till tre veckor senare med samma magra resultat.
/Anders |
Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge. |
|
|
Kmj
Member
2870 Posts |
Posted - 2006/02/18 : 12:12:40
|
hehe, nu har de gått över till förinspelade samtal om karibienvinsten |
|
|
matså
Semesterfirare
2705 Posts |
Posted - 2006/02/18 : 13:32:46
|
Oj, så ni har också vunnit resan till Karibien, så kul då kan vi ju träffas där och ha en hifiträff |
Min fotosida på flickr
|
|
|
Ayn
Member
2799 Posts |
Posted - 2006/02/18 : 14:12:10
|
Det finns en hel site med folk som driver med Nigeria-scammers, riktigt kul läsning
http://www.419eater.com/ |
Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips! |
|
|
Mahler
Member
1782 Posts |
Posted - 2006/02/18 : 19:14:09
|
Skratta ni grabbar!!
Men det FINNS tydligen folk som går på det.. Helt otroligt egentligen!!
:) |
----------------------- Tabula Rasa! |
|
|
brewitz
SW-hantering
1624 Posts |
Posted - 2006/02/19 : 15:45:13
|
Hmmm, jag ska åka till Karibien på lördag, har jag blivit lurad??????? |
|
|