HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Stor skilland på digital kabel
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Per2
Member

241 Posts

Posted - 2006/02/15 :  21:41:06  Show Profile Send Per2 a Private Message
Hej.

Jag har idag testat en MIT Reference Digital kabel och kan bara säga att den ger mer detaljer, bättre bredd och djup i ljudbilden. Röster blev inte lika framträdande som tidigare. Men jag tror att detta är mer rätt.
Jag trodde inte det kunde vara så stor skillnad med en digitalkabel men jag är nu övertygad.

Kul.

Hade tidigare en hemma gjort Silke som jag använde som digitalkabel med gott resultat. Har även testat toslink utan att höra någon stor skillnad.

Var det något negativt? Vet inte riktigt men det tar alltid tid att vänja sig när man är van att det skall låta på ett speciellt sätt.

Testat i 3 timmar.

Simon Sachs Ståhl

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2006/02/15 :  22:14:28  Show Profile Send sampix a Private Message
Kul! Blindtestade du?

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2006/02/15 :  22:42:49  Show Profile Send CC a Private Message
Så länge som vi inte är begåvade med synkning mellan drive o dac såsom det oftast är på studioutrustning kommer vi påverkas i mer eller mindre grad utav digitalkablarnas påverkan...

Mina erfarenheter är att det kan skilja sig väldigt mycket mellan olika 75ohms kablar. Kabelns längd o dess kontakter samt hur de terminierats gör sitt till det med...
Även vid "blindtester" ;-)

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

Per2
Member

241 Posts

Posted - 2006/02/16 :  07:20:18  Show Profile Send Per2 a Private Message
Kul att du säger det.

I senaste high fidelity skriver de om Benchmark Dac 1 som har samma Dac som mitt Tact 2.2x. De skriver i den artikeln att längden inte har någon betydelse med just den Dac:en.

Simon Sachs Ståhl
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000