HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Dejtingsajter!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6799 Posts

Posted - 2006/02/13 :  09:34:58  Show Profile Send Bubbel a Private Message
quote:
Helsinborgsbrudar är slut i skallen, högfärdiga till tusen.

Jaså du, där har man röjt rejält men det är väl som vanligt så förstår man inte vad kvinnfolket sysslar men annars är det samma sak här i Kristianstad.

/Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2006/02/13 :  10:13:04  Show Profile Send Håkan64 a Private Message
Bubbel: En polare til mig kom ner från Umeå. Efter 3 veckor frågade han mig:
- Vad är det med tjejerna i din stad? Det går ju inte att snacka med dem?

Go to Top of Page

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2006/02/13 :  11:37:25  Show Profile Send Mahler a Private Message
quote:
samma sak här i Kristianstad

Ja inte konstigt alltså att man själv "flydde" därifrån redan efter gymnasiet!! Så det är alltså samma idag som då??

Nå, Kristianstad har alltid lidit av "storhetsvansinne" som tidigare residensstad i Skåne!! Stockholms avundsjuka eller vad man skall kalla det eller kanske "wannabe stockholm sjuka"!!

Under min gymnasietid 89-91 var detta särskilt påtagligt och speglades särskilt tydligt på Fenix cafe (UJJJJ vad man saknar den tiden och det fiket ändå !!!).

Men snacka om intressanta och tydliga grupperingar.. På Fenix fanns det två rum och tre klara grupperingar vars gränser man absolut fick överträda!! I rummet till vänster satt "innegänget" alltid vid fönstret. Längst in i rummet i den mörkaste hörnan vid toaletten satt "svartrockarna" och i andra rummet satt barnfamiljerna på dagarna men på kvällen var där tomt!

Hursomhelst.. Tillhörde du innegänget var du häftig, ball, cool och inne!! Då kände du vakterna och de som jobbar i stans barer och tom ägarna till stans häftigaste diskotek.. Var du INTE med i innegänget var du hopplöst utanför och fick nöja dig med brödsmulorna från de häftigas bord..

Jag hade "turen" att landa mitt i prick mellan dessa grupperingar.. Hopplöst tråkig och nördig och knappast Patrick Swayze (dåtidens hunk!!) men utåtriktad, charmig och humoristisk och med växande självförtroende..

Sen var det förståss inte en nackdel av att vara Jugge att ha suttit i samma sandlåda på dagis som kärnan av innegänget satt i och vars föräldrar var och är mina föräldrars vänner..

Men inne var jag knappast.. Hade bara flaxen att ha växt upp med innisar vilket garanterade min plats vid innehörnan på Fenix!!

Fick jag mer brudar för det?? Njäääää!! Knappast från innegänget iallafall utan isåfall för att ja sökte upp dom utanför AC (Numera Classic) och Frimus och Brissman och Grands utan på danskurs som var värsta raggstället då!!

Där fanns det iallafall "normala" brudar. Så Bubben! Känner du för att röra på dom lurviga och vill slippa wannabe brudarna så skall du slingra dig in och joina Ingvars dancing team för en grundkurs i Foxtrott och bugg.

"Vänster höger till sidan samma"

Ta rådet från dåtidens Travolta!!

-----------------------
Tabula Rasa!
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2006/02/13 :  15:31:48  Show Profile
quote:
Vadå sortera, det är av misstagen man lär sig och jag tror att det är samma problem om man söker en kvinna via nätet eller om man hittar henne någon annanstans.

Håller med till 0% där!

Låter som du inte hållt på så mycket med att fixa brudar på nätet? Rätt eller fel?

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2006/02/13 :  15:57:28  Show Profile Send Håkan64 a Private Message
Det har nog lite med åldern att göra, vad som funkar bäst, menar jag. Min generation = 60-talist, här verkar brudarna skiträdda eller trötta Varför är man med på en dejtingsajt om man inte ens orkar svara??

En bra grej för att få svar är att vara lite dum, för då tänder dem till och blir lacka.. sen får man göra en snygg vändning Ah fruntimmer är korkade, det är fasen bättre med hifi
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6799 Posts

Posted - 2006/02/13 :  17:14:55  Show Profile Send Bubbel a Private Message
Mahler spiken i kistan och inte har det blivit bättre sedan du trafikerade fikaställen som numera är flera till antal. Det värsta med tjejerna i stan är att de är rädda att deras kompisar skall vara missnöjda med deras val av kille och därför har kamraterna stort avgörande vem det skall satsas på. Jag tycker att det är ett korkat sätt så därför har jag nästan haft alla mina flickvänner från någon annan ort än Kristianstad i ren protest trots att det har funnits möjligheter.

Martin.M det gör jag inte även om jag är 60-talist så skulle jag inte tveka men tycker att det verkar lite fånigt att sitta och flörta eller hur man gör via tangentbordet. Mina bröder har träffat sina kvinnor via nätet så omöjligt är det inte men jag är mer rakt på och känner inte för att sitta och jaga på det viset. Svaret på din fråga är NEJ jag fixar inte brudar på nätet det är inte mitt sätt att vara.

Sedan tycker jag att åldern inte spelar någon roll om de är i samma åldersgrupp eller yngre bara man trivs tillsammans därför är det bättre "live" att träffas än via en chat där man inte får svar.

/Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2006/02/13 :  19:35:05  Show Profile
Fånigt... tja visst kan man tycka det. Men det är rätt smidigt att på 30 sekunder hitta kanske 20 tjejer som bor i samma stad, ser bra ut och har samma intressen. Sen är det bara att säga hej, efter några dagar kanske det finns 3-4 kvar som är vettiga. Sen är det bara att ses och sen märker man om det finns nån kemi.
Man slipper springa på dom riktiga stolpskotten som man ofta hittar på fyllan ute på krogen

Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2006/02/13 :  19:39:29  Show Profile Send Håkan64 a Private Message
Martin.M: Om det vore så lätt som du skriver... i vilken stad bor du i?
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2006/02/13 :  21:28:51  Show Profile
Jag bor i Örebro! Men tyvär är staden avverkad så jag fick ju importera min från Enköping ... Vet inte om jag skrev det förut, men vi har nu varit tillsammans en 5 år nånting, har villa, volvo (ingen vovve men 2 katter) samt 1 liten knodd på snart 1 år. Henna träffade jag på lunarstorm.
Jag är dock gammal i branchen och började på irc för ungefär 11 år sedan.
Tycker man ska vara lite öppen och inte bara sikta in sig på någon i samma stad, lättare om man vidgar sina vyer.
Tro det eller ej så har jag faktiskt "undervisat" en del kompisar hur man fixar sig en date eller två!

Kan även tillägga att jag knappast har utseendet på min sida, så kan jag så kan alla!

Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2006/02/13 :  21:38:25  Show Profile Send Håkan64 a Private Message
Martin.M: Jag tycker det är roligare med tjejer som INTE kommer från stan. Men det är svårare att få svar då det inte är så lätt att träffas. Snackade med en tjej från USA i 3 år och hade grymma telefonräkningar

Go to Top of Page

Lepra
Member

524 Posts

Posted - 2006/02/14 :  12:05:17  Show Profile Send Lepra a Private Message
Har traffat en hel del damer (både riktigt bra och totala katastrofer) från natet.
Min nuvarande sambo o jag borjade snacka for några år sedan om en så lojlig sak som kojor... o nu bor vi i vår egen.
Dock "cyklar vi i motvind" just nu o blir det inte andring så ar man ute till hogstbjudande igen.

Ny stad, nya mojligheter.

Frozen Brains Tell No Tales
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000