HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 problem att ladda sidan...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2006/02/10 :  09:51:50  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Jag hade ju förut problem med att ladda sidan. Explorer kraschade. Nu kör jag netscape och får ibland detta felmeddelande:
quote:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

Query-based update failed because the row to update could not be found.

/absolutebm/incShowbanner.asp, line 89

Det räcker oftast att bara gå "back". Problemet uppstår oftast när jag klickar på "Active Topics".

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2006/02/10 :  10:07:29  Show Profile Send brewitz a Private Message
Tack för den så här på fredagsmorgonen

Har kikat lite på koden och har ev. en teori om varför det händer men kan inte lova ngn lösning.

Är det någon annan som har upplevt samma problem?
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/02/10 :  10:14:18  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Nix! Här funkar allt perfekt!

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/02/10 :  10:22:39  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Det segar sig som det gjorde innan ibland. Annars ok

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8777 Posts

Posted - 2006/02/10 :  10:43:41  Show Profile Send ztenlund a Private Message
Som för johan björklund, det segar som det gjorde förut men några felmeddelanden har inte dykt upp ännu.
Tar ibland mellan 30 sek och 1 min för sidan att "genereras", allt enligt den fina tidsangivelsen längst ner på sidan.
Kör Opera 8.51 om det är av något intresse.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2006/02/10 :  10:52:50  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
brewitz: Sorry! Vet hur trist det är med dyliga felrapporter...Inte för att jag någonsin kodar fel!!! Men...

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2006/02/10 :  10:58:39  Show Profile Send brewitz a Private Message
EngelholmAudio: Ingen fara, jag har lång erfarenhet och slutade bry mig för flera år sedan. Dessutom har jag inte kodat det du har problem med, det är en "ärvd" modul.
Precis som du gör jag aldrig fel när jag kodar, det är bara simpla användare som inte förstår hur otroligt överlägset mitt sätt att tänka är
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2006/02/11 :  14:09:26  Show Profile Send Kmj a Private Message
Jag brukar få ett liknande felmeddelande när jag använder sökfunktionen. Men det kanske är nått annat.

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/02/11 :  14:17:13  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Sökfunktionen är nåt annat, iaf om du letar i arkivet. Då bör man använda "Topic only"

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000