HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Original 9.8 Da Vinchi
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

swingpjatt
Member

338 Posts

Posted - 2006/02/09 :  10:49:09  Show Profile Send swingpjatt a Private Message
Hej är det någon som har hört på denna, känt på den osv, funderar på om den skulle vara ett alternativ som DRIVE till daccen, då den är toppmatad.

Handla nu! svepningen har inga fickor.

Anders I
Starting Member

39 Posts

Posted - 2006/02/10 :  12:44:35  Show Profile Send Anders I a Private Message
Hej

Jag äger en da Vinci.

Den är mycket välbyggd. Locket och framsidan är blanksvarta och har ett härligt djup. Om man har många skivor att byta under kort tid kan det vara lite jobbigt att öppna locket hela tiden. Det ger med sin tyngd ett mycket gediget intryck. Skivpucken kunde ha varit större. Vet inte om det påverkar, men den kan (genom sin "öppna" konstruktion) vara lite känslig för icke-vågrätt underlag. Jag har den stående på isotech-fötter från solid tech, så nu står den helt plant.

Mina ljudmässiga intryck av denna spelare är enbart positiva. I det man kan finna att läsa, beskrivs den som neutral och det är något jag kan hålla med om. Den är en bra utgångspunkt för en signal som sedan via kablar, förstärkare och högtalare kan ändras efter det egna ljudidealet.

I min anläggning går signalen från da Vinci via SignalCable SR Reference Analog Interconnects till en Korsun v6i. Som högtalarkablar använder jag SignalCables SR Reference Speaker Cables i bi-wireutförande. Slutstation från signalen är mina B&W Nautilus 805.

Ljudet i anläggningen är klart, kanske på gränsen till lite kallt (på rätt sida av gränsen enlig mig), men ändå fullt kapabel att leverera tunga musikstycken som t.ex. på In Flames nya skiva Come Clarity.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000