HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Hur bor en hifi-forumsmedlem
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/02/08 :  22:55:42  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Ja Hur bor ni?
Själv bor jag här.
quote:
http://www.blixtar.se/forum/files/thumbs/t_dsc_0016_203.jpg

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/02/08 :  23:26:15  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Bor i ett hyreshus som det bara är 3 hyresgäster i o 2 företag. Kan med andra ord spela hur jag vill när jag vill.

Annars är det inget speciellt.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/02/08 :  23:34:03  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Villa med källare.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/02/08 :  23:39:47  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Jovisst! men jag vill se bilder

controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

levande
200.000-klubben

2054 Posts

Posted - 2006/02/08 :  23:40:11  Show Profile  Visit levande's Homepage Send levande a Private Message
Jag bor i ett hyreshus med källare

Min anläggning
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41668
Go to Top of Page

levande
200.000-klubben

2054 Posts

Posted - 2006/02/08 :  23:41:47  Show Profile  Visit levande's Homepage Send levande a Private Message
Hoppsan var lite sen där.
Vad vill du se? spisfläcktsfilteret eller

Min anläggning

Edited by - levande on 2006/02/08 23:44:33
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/02/08 :  23:46:42  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Nope! Huset :-) ev,lägenheten.

Go to Top of Page

levande
200.000-klubben

2054 Posts

Posted - 2006/02/08 :  23:50:22  Show Profile  Visit levande's Homepage Send levande a Private Message
Här kommer mitt bidrag, spisfläckten.
Fortsättning följer.

Min anläggning
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/02/08 :  23:53:30  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Reel2reel,, om du börjar med en länk som fungerar, så kan vi andra ta efter

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/02/09 :  00:33:37  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Klippa å klistra!
Funkar denna då?
http://www.blixtar.se/forum/download.php?id=213

Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2006/02/09 :  00:47:51  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
Lägenhet översta våningen, 5rok i etage med terass.

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2006/02/09 :  02:34:57  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message
Lägenhet.Fd 5a,men en 4a när jag och morsan flyttade in här.
Etage på 5&6e våningen,med söderläge och sundsutsikt

Min utsikt e vackrare än en bild på ett brunt hyreshus,tyckte jag!

Det ska vara Kärnan mitt i yrsnön,Öresund e ca 300m bakom Kärnan.
(bilden e tagen i december,förresten)

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"

Edited by - Mc Square on 2006/02/09 02:35:21
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2006/02/09 :  03:02:47  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Ensam i en alldels för dyr tvåa i centrala Malmö. På en innergård belägen omringad av andra hus. Ingen har täckning på mobilen, fönstren är lite för tunna pga att de inte "behöver" vara tjockare. Skallrar fint när man lyssnar på bastung musik ;D

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

LarsTokyo
100.000-klubben

776 Posts

Posted - 2006/02/09 :  04:07:59  Show Profile Send LarsTokyo a Private Message
Vad kostar en alldeles för dyr 2 i Malmö?

Själv bor jag på övervåningen av ett hus. Huset är ombyggt från 1 familjsvilla till 2 familjsvilla. Hyra? 12000:- kallhyra för 82kvm. Dyrt i Japan!

Nu i North Carolina, USA.
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2006/02/09 :  04:37:51  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
För en student kostar den 4400:- plus el och internet

(12000:- är dyrt. De som studerar i Japan får maximala storleken på CSNs vad-de-nu-går-efter.. tror det är 22000:- (skall inte säga för mycket)

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2006/02/09 :  14:59:35  Show Profile Send ohmega a Private Message
Bor i en 1:a .....44 m^2..

reeltoreel: det ser ju tokmysigt ut

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor

Edited by - ohmega on 2006/02/09 15:00:19
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2006/02/09 :  15:08:51  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Just nu på golvet hos min kompis.

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2006/02/09 :  15:21:28  Show Profile Send brewitz a Private Message
Just nu bor jag in en trerummare här

.

Detta är i Barbican som är ett betongghetto i London. Mitt vardagsrum är inne i vinkeln på andra våningen och megakåken bakom (City Point) är det jag ser från sov- och arbetstrum. Från vardagsrummet tittar jag dessutom rakt ut på två >40 våningars skyskrapor, coolt. Hyran är vansinnigt hög och därför flyttar jag snart hit, det är huset med den röda dörren plus det med den gula som är igenbommad (liten bild, jag vet)

Det blir fina fisken för direkt till vänster innanför den röda dörren finns mitt nya musik/arbetsrum, det är inte stort men det kommer passa mig perfekt.

.

Tyvärr är det inte helt enkelt att köpa bostad i England, affären kan falla igenom när som helst eftersom man inte skriver på några papper förräns någon eller några veckor innan flyttlasset går, två flyttar har redan spolierats pga strul. HOPPAS HOPPAS HOPPAS ............
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/02/09 :  15:22:10  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
quote:
Just nu på golvet hos min kompis.

Oj! En fnurra på tråden ?

Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2006/02/09 :  15:31:16  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Det kan man säga. Men från den 1/3 är det nytt eget boende som gäller! Skall bli otroligt kul och skönt. Då blir det en trea på 80 kvm.

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Fredrik
Member

248 Posts

Posted - 2006/02/09 :  20:02:03  Show Profile Send Fredrik a Private Message
Just nu bor jag o sambon i en etta på 44kvm.

Men den 14e får vi nycklarna till vår nya lya
En trea på 74kvm i Lidköping

!JBL
Go to Top of Page

sumo
Member

215 Posts

Posted - 2006/02/09 :  20:25:04  Show Profile Send sumo a Private Message
Bor i lägenhet i GBG Linnéstán.
5 rok ensam.
Bra grannar men skall jag spela riktigt högt åker lurarna på (oftast)
Det har hänt att jag glömt stänga av slutsteget vid lurlyssning, tur att man "känner" det

//Sumo

Edited by - sumo on 2006/02/10 06:58:06
Go to Top of Page

mr. Triatic
Member

1476 Posts

Posted - 2006/02/09 :  21:55:00  Show Profile Send mr. Triatic a Private Message
"i slott och koja"
Bor i en alltför trång tvåa utan hobbyrum i centrala Halmstad tillsmmans med en lika stökig sambo som jag själv och en totalknäpp katt som pratar för sig själv (en bieffekt av kastreringen tro?)

Livet är för kort för mono
Go to Top of Page

arcam
Member

1698 Posts

Posted - 2006/02/09 :  22:16:46  Show Profile Send arcam a Private Message

3 rum och kök på 60 m2.

Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2006/02/09 :  23:40:46  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
Brewitz, Barbican ligger ju ganska centralt...

Var på en utställning där 2000, dagarna innan jag förlovade mig (på Science Museum, men det är en annan historia).

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page

EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts

Posted - 2006/02/10 :  19:23:26  Show Profile Send EAR a Private Message
Gammalt gatuhus i centrum 190 kvm inkl källare plus dubbelgarage och vind ca 80 kvm till.Kakelugn, kamin och vinkällare är inte heller fel att ha

Nostalgi är kul och rören glöder
Och en vevis är aldrig fel
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000