HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Förförstärkare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

MadFinn
Member

87 Posts

Posted - 2006/02/08 :  22:10:45  Show Profile Send MadFinn a Private Message
Hej nu e jag igång o frågar igen:
Nån som kan tipsa mig om en bra enkel förförstärkare???
Gärna med balancerade ingångar + en vanlig ingång
Behöver följande saker:
Fjärrstyrd volym kontroll (Räcker med bara den)volymkontroll inget måste
Skall endast köra en cd genom den Ingen linje väljare med andra ord
Dock vill jag ha möjlighet att använda "vanlig" ingång eller balanserat då jag ej vet vilken cd jag skall ha i framtiden
Funderar på denna Advance Acoustic MCD203 verkar prisvärd om inte annat

MadFinn (Tänk vad mycket enklare livet vore om man vore tondöv :=) )

zix
Hifi-Barista

954 Posts

Posted - 2006/02/08 :  22:33:23  Show Profile  Visit zix's Homepage Send zix a Private Message
Kolla på LL1674-bygget, den balanserade varianten borde väl passa? Linjeväljare kan du ju löda dit när du känner för det...
Fast egentligen tror jag att ditt inlägg halkade snett Men ta det lugnt, snart kommer nog någon och flyttar det till rätt subforum.

En IEC-baffel är 135 cm bred och 165 cm hög, med högalarelementet monterat 15 cm i sidled och 22.5 cm upp från skivans mittpunkt.

Edited by - zix on 2006/02/08 22:33:40
Go to Top of Page

MadFinn
Member

87 Posts

Posted - 2006/02/09 :  05:49:34  Show Profile Send MadFinn a Private Message
Ska kolla in den.
Om jag nu är ute efter o bygga en förförstärkare så borde detta va rätt forum o ställa dumma frågor på ????

MadFinn (Tänk vad mycket enklare livet vore om man vore tondöv :=) )
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2006/02/09 :  09:15:50  Show Profile Send Kmj a Private Message
Hm, det finns ju ett antal olika försteg att bygga. Vi har ju olika OP-baserade försteg, sen finns det ju rör. Det har ju även börjat poppa upp dv kretskort på Nelson Pass prylar. Hur brått har du? Anledningen att jag frågar är att en polack på Diyaudio håller på att starta ett gruppköp på kretskort till Aleph1.7. Samma som dv folk har gjort här den senaste tiden och jag är nybliven PCB-fetish så jag beställde ett par, kan ju alltid ta några extra om du kan vänta.

Balanserad ingång vet jag inte om den har men fjärr kan man köpa från dv ställen, kan posta några länkar ikväll då jag är på rätt dator.

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

MadFinn
Member

87 Posts

Posted - 2006/02/10 :  19:52:39  Show Profile Send MadFinn a Private Message
Bråttom ????? Inte jag inte Kunde du ta ett par extra så vore det kanon Dom ska vad jag har förstått funka riktigt bra. Vad låg priset på dessa kort på ???
Skönt att man får några tips Jag själv e ute o cyklar liksom Kan inget om detta Vet inget om detta Men jag har alla möjligheter o lära mig nåt då eller hur ???

MadFinn (Tänk vad mycket enklare livet vore om man vore tondöv :=) )
Go to Top of Page

Kari
Member

90 Posts

Posted - 2006/02/11 :  21:13:26  Show Profile  Visit Kari's Homepage Send Kari a Private Message
Aleph P1.7 tar balanserat och singleended, sammma med utgången också. Sen finns ju X-Bosoz till salu här: http://www.twistedpearaudio.com/
Du kan köpa enbart kretskort eller som fullständig kit.

/Kari
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2006/02/11 :  21:22:35  Show Profile Send Kmj a Private Message
Korten låg på runt 10$ för en stereouppsättning har jag för mig, lite dyrare om de kör guldplätterade istället. Detta förutsätter ju dock att de får tillåtelse att göra det av Nelson Pass och det blir av såklart.

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

Hasse
Member

831 Posts

Posted - 2006/02/11 :  21:54:30  Show Profile Send Hasse a Private Message
naqrefs 5 min pre amp kanske. ruskigt enkel och låter riktigt bra.

Ljudnörd med rötterna i Jönköping men pluggar nu akustik i Göteborg.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.24 sekunder. Snitz Forums 2000