Author |
Topic |
Figge
200.000-klubben
2175 Posts |
Posted - 2006/04/10 : 19:28:09
|
Lite som Super Nova och Vr 4 Sr, eller?
|
Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable. Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12. Lyssna på bra musik med god mat Cykling och randoné på skidor.
|
|
|
Blue
Member
2120 Posts |
Posted - 2006/04/10 : 19:32:52
|
Inte alls snygga... men låter säkert alldeles förträffligt!
: ) |
Ett kungarike för en vevgrammofon. |
|
|
Ampalang
fd. drbob
1136 Posts |
Posted - 2006/04/10 : 19:41:59
|
De flesta fyrkantiga högtalare med lös topp är nog lik de flesta andra fyrkantiga högtalare med lös topp... |
Edited by - Ampalang on 2006/04/10 19:42:34 |
|
|
Blue
Member
2120 Posts |
Posted - 2006/04/10 : 19:46:27
|
Precis, och denna typ av högtalare ser sällan särskilt vackra ut... I mitt tycke, i alla fall.
: ) |
Ett kungarike för en vevgrammofon. |
|
|
Mahler
Member
1782 Posts |
Posted - 2006/04/11 : 13:06:30
|
Har du sett dom IRL Blue??
Om inte bör du vänta med den allra värsta domen tills dess!! Dom finns i flera olika träslag och utföranden och träinlägg och är faktiskt riktigt jäkla snygga i verkligheten..
Bra mkt snyggare än på bild om man säger så!!
Och även jag var lite skeptisk när jag såg bilderna men ändrade mig snabbt när jag såg dom! |
----------------------- Tabula Rasa! |
|
|
matte76
100.000-klubben
6570 Posts |
Posted - 2006/04/11 : 14:11:16
|
Jag håller med Blue här, snygga är de inte. Är QRS SuperNova snygga i verkligheten så måste bilderna visa några helt andra högtalare!!!!!
Jag tycker förresten exakt samma om tex Von Schweikert VR4 och VR4jr, dvs låter nog bra men de ser för j*vliga ut Och för mig har utseendet en viss betydelse, men så är det väl för de flesta som har flickvän/sambo/fru...
EDIT: Men som det utslitna gamla mantrat säger, "smaken är som baken"... |
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
|
Edited by - matte76 on 2006/04/11 14:18:26 |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2006/04/11 : 14:20:37
|
"de ser för j*vliga ut" Matte: Då undrar jag vilken högtalare som är snygg, Du kan skicka det via PM. Jag tycker varken den är supersnygg eller för j*vliga
Likheten med tex VS (m fl) finns i en annan tråd där HiFiConsult har svarat |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
matte76
100.000-klubben
6570 Posts |
Posted - 2006/04/11 : 18:12:07
|
Zalve: Det finns väldigt många snygga högtalare (enligt min smak då alltså), men det är OT. Du har PM. |
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
|
|
|
Mahler
Member
1782 Posts |
Posted - 2006/04/20 : 15:30:27
|
Grattis till topptestet Sladd!!
Bilderna i hifi & musik avslöjar med all önskvärd tydlighet att det knappast är "fula" burkar vi talar om här !!
Mvh
/D |
----------------------- Tabula Rasa! |
|
|
whiskyman
Member
3896 Posts |
Posted - 2006/04/23 : 12:52:39
|
Jag tycker att de ser bra ut, men det är inte av så stor betydelse eftersom de skall ju egentligen återge musiken som man vill höra. Och i detta hänseendet tycker jag att de är mycket prisvärda. Mvh Kristofer |
Edited by - whiskyman on 2006/04/27 13:10:49 |
|
|
Sesam
Member
133 Posts |
Posted - 2006/04/23 : 18:33:22
|
Man kan inte disassociera estetik från sinnen: hörsel, syn, lukt eller smak. Jag behöver inte ens konkretisera med exemple för att försvara utlåtandet, hoppas jag
Jag tycker de är förbaskad fula dvs icke estetiska i ordets bemärkta betydelse. |
|
|
NiclasLundberg
Member
231 Posts |
Posted - 2006/04/23 : 19:09:36
|
Rent estetiskt ska lutningen på toppdelen vara på framsidan, annars ser de rätt bra ut. |
|
|
whiskyman
Member
3896 Posts |
Posted - 2006/04/27 : 13:15:44
|
Det betyder Sesam alltså att du alltid lyssnar med ögonen öppna och köper hifi lika mycket efter hur de ser ut och vilka märken det är som hur det låter , eller hur skall jag tolka det du skriver? Mvh Kristofer |
Edited by - whiskyman on 2006/04/27 13:16:06 |
|
|
Sesam
Member
133 Posts |
Posted - 2006/04/27 : 21:31:04
|
Jag måste konkretisera!
Ja, Kristofer! När jag blundar ser jag det jag lyssnar på; oftast artisten och kvinna faktiskt Enya, Zelmani, Shakira, Meya, Melua, Dido..... Men elektronik är även betänkt som inredningsobjekt med ett syfte utöver funktionen. En avstängd högtalare är ju ett tyst objekt med enbart synen som stimulering om blicken föll an? Alltså kan estetiken ej uteslutas. Man kan ju köpa en ful välljudande högtalare och täcka över med en draperi Egendom är revy och just därför tar vi inga bilder för att ställa upp för andra
En tillverkare som lyckas främja din syn och hörsel är väl mer skapande än den som kan enbart den ena eller andra?
Låt oss anta att din bättre hälft är urskön (synen), väldoftande (lukten), mjuk (taktil känsel), tryffelläppar (smaken) men illaljudnade med en maskulin röst (hörsel). Kommer du att blunda eller öppna dina ögon vid närhet? Jag även undrar om du sätter en negation framför respektive fras; alltså Femenin röst med övriga sinnen i negation: Skulle du blunda eller öppna din ögon?
Jag vet faktiskt att jag älskar att rekvyrera minnesvärd upplevelser. Hit hör till doft, smak, skönhet, smeckning och ljud (kontra oljud). Jag känner alltså jag lever |
Edited by - Sesam on 2006/04/27 21:43:31 |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2006/04/28 : 13:33:27
|
En del tillverkar ju för ljudet skall bli bäst.. Och om sedemera det blir estetiskt enligt andra så får det ev en underliggande betydelse..
Jag köper helst det "bästa" än det "snyggaste". För då extriören tar över brukar det enligt min erfarenhet betyda stora kompromisser på det man får höra...
Snudd alla vet ju detta att "den snyggaste bruden på partyt som är mest uppvaktad oftast också är den snorkigaste o otrevligaste personen"..
Så snygg går sällan hand i hand med det bästa..
Jag anser dessa QRS utstrålar mer hifi än tillgodose fruarna med osynlighet.. Vilket i mina ögon borgar för att det ev finns bas med i ljudet också o inte enbart flisster i topparna...
Prismässigt bra läge också med sitt i relativa mått sett låga pris..
Se på motsvarande byggen utifrån så ser man att dessa faktiskt ligger rätt billigt till.. Även sett med svenska tillverkares prissättning anser jag dessa verkar lågt prissatta även då dessa säljs via butik..
Grattis Hificonsult till en fin kraftutsrålande högtalare. Skall bli roligt att lyssna på den vid tillfälle. MVH Tobbe |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
Sesam
Member
133 Posts |
Posted - 2006/04/29 : 23:05:38
|
För att inte avvika från substans: Högtalare är en konstruktion för att fömedla ljud. Om den lyckas förmedla en state of art utöver det, bör det inte tillräknas som nackdel.
Man kan inte avskriva en välljudande bygge pga synintryck! Perforerad duk döljer det mesta
Snygg singel tjej på party bådar väl inte för en annan kvalitet än "snygg" Men alla regler har undnatag. |
|
|
Hi Fi Consult
Member
2112 Posts |
|
Passerati
Member
3449 Posts |
Posted - 2006/05/01 : 21:55:29
|
Befinner du dig i Bangkok, bara lär du posta nån bild på lyssningsrummet eller utsikten
Simma lugnt.
Mvh Passerati
(bytte gubbe till en drägglande snubbe) |
Edited by - Passerati on 2006/05/01 22:01:07 |
|
|
whiskyman
Member
3896 Posts |
Posted - 2006/05/02 : 18:36:32
|
Jo det är ju klart att man inte bara köper efter hur det låter, men i detta fallet så tycker jag att de är extremt prisvärda och jag har valt samma utseende som de som testades i Hifi&Musik, och de kommer snart hem hit.
För hade folk bara köpt efter hörselintrycket så hade en del märken inte alls blivit kända som dyra.Mvh Kristofer |
|
|
Topic |
|