HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Atoll elektronik
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ljud
Member

687 Posts

Posted - 2006/02/06 :  20:28:30  Show Profile Send ljud a Private Message
Jag vill sluta använda HK:n som försteg och vill skaffa ett passande försteg (2 kanal) Hur jag ska intregera detta med receivern är en senare fråga. Jag bara utgår från att försteget i HKn inte är så jättelyckat. Ett bra försteg borde väl lyfta rätt mycket, har jag fått för mig? Eftersom Dynaudio är ganska mörka i karaktären och Roteln hyfsat neutral, skulle det vara något luftigt, mellanregister är viktigt för mig. Är lite intresserad av Atoll PR 300. Har någon lyssnat på det? Kom gärna med andra förslag! Får kosta mellan 6k och 13k. Försteget står väl för mycket av karaktären i ljudet?

Råd mottages med tacksamhet!

Min nuvarande anläggnging:

Pioneer dv 575 A
HK 435
Rotel RB 1070
Dynaudio Focus 110 LCR
Yamaha LsRs
Audio pro ace bass 2

Edited by - ljud on 2006/02/06 20:30:14

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2006/02/06 :  22:45:59  Show Profile Send FBK a Private Message
Enligt mig så är försteget av stor betydelse, frågan är om du ska sattsa på ett 2-kanalsförsteg? Ser ut som om du tänker köra en rigg till både film (5.1) och musik eller?

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

levande
200.000-klubben

2054 Posts

Posted - 2006/02/06 :  23:13:08  Show Profile  Visit levande's Homepage Send levande a Private Message
Om du bara skall köra CD eller liknande signalkällor så är nog det enklaste bäst nämligen en stegadvolymkontroll enbart, typ den som de säljer på DACT se länken.
http://www.dact.com/html/news_archive.html

Min anläggning
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41668

Edited by - levande on 2006/02/06 23:16:21
Go to Top of Page

ljud
Member

687 Posts

Posted - 2006/02/07 :  13:42:14  Show Profile Send ljud a Private Message
tack för svaren! 5.1 systemet är sekundärt, det viktiga är två-kanal. En del försteg, bla. Atoll, har en bypass funktion som går förbi volymen, på i det här fallet försteget, när man kör tex 5.1 receiver. Allstå Frontarna går igenom försteget i 5.1 läget, men i ren tvåkanal är receivern ej med som försteg.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000