Fabola
Starting Member
40 Posts |
Posted - 2006/02/04 : 21:37:46
|
Kom just hem från hifimässan i Stockholm. Var på Hifi-klubbens demo av B&W-värstignarna 802D. Där fick man ju lära sig en del:
Jag har länge tycket att B&Ws gula element låtigt ganska bra (rent och neutralt), men i bland "lite skumt". Har förut levt med den tron att kevlar är bra för det är lätt och stumt, vilket jag fick lära mig i dag är helt fel!! Sen har ju detta element ingen kantupphängning. Jag har därför trott att att man har förlitat sig på enbart mittupphängningen, vilket också det var fel!!
Det är nämligen så elementet består av oarmerad kevlar. Det är ju en fiber som är extremt stark om man drar den, men böjer sig som en tråd när man böjer den. De har alltså gjort ett element i kevlarväv och satt fast ytterkanten!!! Syftet med detta var tydligen att man vill få massa uppbrytningar med som är spridda i frekvens och fas och därför "tar ut" varandra.Elementet har därför faktiskt mer likheter med Manger's eller NXTs element än med vanliga!!
Hur lät det då på mässan? De spelade ingen vettig musik så jag kan faktiskt inte säga bestämmt, men det lilla av sång jag hörde lät ju bra.
|
|