HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Vinylforum
 Var köpa Michell skivspelare?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2006/02/04 :  17:20:34  Show Profile Send pick-me-up a Private Message
Det är en enorm skandal att märket inte finns representerad i Sverige.
Nu finns det enda sättet att försöka skaffa den på nätet eller genom att ringa till något annat land i Europa som har de i sortimentet.

I Finland säljs den till rätt så hyfsade priser. Jag har letat efter otroligt mycket information på nätet när jag funderar lite på att kanske skaffa en ny spelare.
Michell TecnoDec har fått mycket bra kritik. Så klart finns det dyrare varianter också, men de är utan räckhåll för mig …

Finns det någon som har lyssnat denna spelare? I så fall vore jättekul att få höra vad ni tyckte om den!

Här kan du läsa lite:
http://www.gcaudio.com/products/reviews/infomichell.html

Buggsson
Medlem i AÖ

1657 Posts

Posted - 2006/02/05 :  09:53:45  Show Profile Send Buggsson a Private Message
Michell säger att du kan köpa direkt från dem, men de återkom inte med prisuppgiften jag bad om, så det gäller nog att hänga på om något skall hända. Hur länge kan det ta att skaffa ny distributör, det har gått länge nu.

J. Ullberg
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2006/02/05 :  10:06:34  Show Profile Send Håkan64 a Private Message
Hej! Enligt Michells hemsida är det Ljudtema som har agenturen i Sverige.

Mvh Håkan
Go to Top of Page

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2006/02/05 :  10:57:51  Show Profile Send pick-me-up a Private Message
Tack för svar, Buggsson och Håkan64!

Jag ska ringa på måndag till Finland och fråga om de kan skicka hit ifall man skulle handla hos de.
Vet inte om Ljudtema säljer den, för märket finns inte på deras hemsida. Jag ringde dit och frågade om Pro-ject, och då nämnde han ingenting om det.
Kan höra av igen hur det ligger till.

Men det är ytterst märkligt att Sverige inte har Michell när det finns flera affärer i Finland som har den i sortimentet!!
Det märket har ju funnits årtionden och är mycket högt uppskattad bland kännarna.

Sen kan det vara olika vinnare i tester runt världen. I en test som jag hittade på nätet, så tyckte de att Clearaudio Emotion var bättre spelare, men det kanske är lite tycke och smak också … Det var en rysk test. Tur att det finns översättningsprogram på nätet, annars kan man inte läsa innehållet!

TecnoArm verkar vara en riktig killer i prisklassen *s*

P.S. En snabb koll på nätet visar att OM man skulle våga beställa från GB så sparar man bra mycket pengar. Beroende lite hur mycket frakten kostar.

Edited by - pick-me-up on 2006/02/05 11:18:37
Go to Top of Page

Janders
Member

113 Posts

Posted - 2006/02/05 :  12:57:50  Show Profile Send Janders a Private Message
Kan bara instämma i klagosången över Michells frånvaro från den svenska marknaden. Och ja, det är officiellt att Ljudtema har släppt agenturen - se följande mail jag fick från dem nyligen:

"Det var flera år sedan vi slutade distribuera Michell i Sverige. Tyvärr har de inte uppdaterat det på sin hemsida. Michell har såvitt vet ingen representation i Sverige.
Mvh
Carl Michael Engvall
Ljudtema"

Go to Top of Page

lindome
Member

1054 Posts

Posted - 2006/02/06 :  11:28:21  Show Profile Send lindome a Private Message
Lägg ut en köp annons på en GyroDec så kanske du har tur.
Fantastiskt bra skivspelare.

Vill du ha närmare tips så PM:a
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2006/02/06 :  11:52:30  Show Profile Send Blue a Private Message
Skandal att Michell inte finns i Sverige!

Ännu ett solklart exempel på "oligopolet" på den svenska hifimarknaden. Primare, Audiovector, Arcam, Dynaudio och Pro-Ject är grundsortimentet, och så kryddar ett fåtal handlare till det med några märken till...

Men oj vad många bra grejer det är som lyser med sin frånvaro i de svenska hifibutikerna!

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

trippelbogey
Member

159 Posts

Posted - 2006/02/06 :  14:53:30  Show Profile Send trippelbogey a Private Message
I Köpenhamn finns :
http://www.danskaudioteknik.dk/
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2006/02/06 :  14:54:01  Show Profile Send Håkan64 a Private Message
Köp på nätet. Finns det ingen återförsäljare i Sverige så vad är det att göra. Kanske är dåliga marginaler eller annat som gör att ingen vill ta på sig ansvaret

pick-me-up: Du kan ju bli återförsäljare. Du verkar brinna för Michell och då är hälften vunnet.

Mvh Håkan
Go to Top of Page

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2006/02/06 :  16:52:42  Show Profile Send pick-me-up a Private Message
Tack Håkan!

Jag har inte de kunskaper eller egenskaper som krävs för att bli en egen företagare …
Men någonting måste jag hitta på de närmaste månaderna för jag ligger just nu mellan två jobb *lol* som det så vackert benäms!

Tur då att jag vann lite pengar på V75 i helgen *ler* som räcker till en grundplåt för en ny skivsspelare …
Kanske jag ska försöka satsa hellre att bli en professionell gambler *lol*

Edited by - pick-me-up on 2006/02/06 16:56:34
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000