Jag vill koppla XLR-utgången på min Droplet CD-spelare till min Lavardinförstärkare som bara har RCA in. Ska låna en fin Nordost XLR-XLR -kabel av en kompis (ev köpa sedan) och vill slippa terminera om den i förstärkarändan. I stället vill jag använda en adapter av RIKTIGT god kvalitet. Finns det sådana och i så fall var?
Jag har sett att Elfa har en variant för 209:-/st, men kan man få tag i ännu högre kvalitet? Eller är det bara att sikta på att terminera om kablarna mot RCA (t ex WBT NextGen) i förstärkarändan så fort som möjligt? Erfarenheter?
/ Ulf
Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal JMLab MiniUtopior/2 st Rel Storm III Ihopkablat med Nordost Valhalla/Thor Integrerat med Denon AVR-X4100W/JMLab Electra hemmabiosystem
Tack Rannagarden! Tydligen samma butiker som säljer Nordost, vilket ju är en fördel . Fler?
Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal JMLab MiniUtopior/2 st Rel Storm III Ihopkablat med Nordost Valhalla/Thor Integrerat med Denon AVR-X4100W/JMLab Electra hemmabiosystem
Vad kul att du kommer igång igen på forumet! / Ulf