Stargazer, riktigt skoj fönsterpryl. Jag menar alltså att jag får mig ett gott skratt, och jag ställer mig tveksam till att just den prylen skulle vara bättre än en annan träpersienn. Jag hoppas verkligen att persiennerna är vinklingsbara så att man kan se ut också. Det ser ut som om de är verkligen skramlingsbenägna också. Jag tror mer på vanliga träpersienner som är upphängda i tygband som är mycket mindre skramlingsbenägna.
Eftersom dom är avsedda att ta hand om fönsterreflektionerna i just ljudrum så torde de inte skramla - skulle nog medföra försäljning i motvind om så vore fallet
Men visst, det finns väl ingen speciell anledning varför inte vanliga förslagsvis lite djupare träpersienner inte skulle fungera lika bra.
Jag har ingen åsikt kring denna fönsterprodukt, har inte provat den och kan därför heller inte uttala mig. Jag ville bara peka på att det finns sådana här produkter, vilket jag ansåg kunde tillföra något till tråden.
Städat ? Javisst, det gäller att ta fram kameran i rätt ögonblick
Jag har faktiskt persienner bakom lyssningsplatsen för att dela av rummet (har en etta) och när jag lyssnar på musik så är dom helt öppna. det finns ett utrymme på 160 cm bakom persiennerna