HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 Blandade saker för DIY (mer mica och kylflänsar)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2006/02/01 :  08:02:08  Show Profile Send Kmj a Private Message
Jag har lite prylar som jag insett att jag troligen aldrig kommer att använda, några är nya och några är begagnade. Vissa vet jag faktiskt inte ens specifikationerna på men kanske är det något som ni letar efter. Några direkta priser har jag inte satt heller så ni får helt enkelt ge mig ett bud om det nu råkar vara något av intresse. Jag vill bara klargöra att jag inte väntar mig några fantasisummor, så sikta lågt men inte för lågt såklart

Allt finns i Falkenberg och kan skickas enligt överkommelse. Om det inte är brått så kan det även plockas upp i Gbg (kan ta veckor).

Ringkärna på 320VA med 2st likriktare.
Denna ger:
+-40VDC
+-42VDC
0-15VAC
Den översta har drivit ett slutsteg, mellersta ett försteg och den sista en volymkontroll i en integrerad förstärkare.


Kylflänsar.
Dimensioner: ca 450x160x63mm och ca 15mm mellan basen av flänsarna.
I fördjupningen lägst sidorna finns hål vilket gör att de lätt kan skruvas ihop till en låda.
Finns ett antal, säg hur många par ni behöver då jag helst säljer dem parvis. Vikten är förresten strax över 2,6kg/st.

Edit: inga för tillfället



(en kortare modell på undre bilden)

Tunnelkylfläns bestående av två delar som monteras mot varandra. 120x120x320mm. Dessa köpte jag från USA för att använda till ett 2x50W klassA slutsteg men då jag hittade en annan så säljer jag dessa. Priset är 500:- för båda vilket är mindre än jag gav för dem själv. Varje "halva" är förborrad för 8st TO-3 transistorer.




Jag har även 2st 120mm 230V Papstfläktar i metall som passar dessa, 50:-/st.


Kondensatorer.
Elektrolyter från Brittiska BHC, de som tillverkar Aerovox. 385VDC och finns i värdena 330uF och 470uF. 6 resp. 4st finns.



Silver Mica:
4300pF - 500V ? %. 20st finns.
2200pF - 500V 10%. 20st
1000pF - 500V ? %. 20st
470 pF - 250V 20%. 20st
240 pF - 500V 5 %. 50st



Drosslar.
Vet ej värdet men trådarna är ca 1,2mm tjocka och på dem finns en lapp som säger 175H0897043. Det betyder kanske inget men kanske bäst att nämna. Jag har 5st.



Då jag varken kan mäta kapacitans eller induktans så kan jag endast säga att alla kondensatorer är testade på så sätt att motståndet mellan polerna är oändligt, vilket tyder på att de bör vara fullt fungerande.

Pm:a om det är något. Eller maila på ki1ohke@hotmail.com
Mvh.


Då alla verkar fråga efter pris fast jag bad om bud för att jag faktiskt inte hade en aning om vad jag ville ha så drar jag till med några summor.

De större kylflänsarna: 200:-/st (inga kvar just nu)
De mindre: 150:-/st (en singel finns)
Silver mica: BUD (minst 10st i taget)
BHC-lytar: 20:-/st oavsett värde.

.....where the music comes to die.

Edited by - Kmj on 2006/04/17 19:29:29
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000