HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Eluttag
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

jaejin
Member

923 Posts

Posted - 2006/01/31 :  10:47:29  Show Profile Send jaejin a Private Message
Jag är intresserad av att byta ut mina befintliga 2 uttag emot uttag med plats för fyra uttag.

Skulle vilja ha tip på bra uttag som kanske inte nödvändigtvis kostar skjortan. Något man absolut inte ska köpa osv.

Råd och erfarenheter mottages gärna.

Bubben
Member

1032 Posts

Posted - 2006/01/31 :  11:49:55  Show Profile Send Bubben a Private Message
Biltema...eller K-rauta som jag köpt ifrån och använder själv.

"-Kvantitet är oväsentligt utan kvalitet."
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2006/01/31 :  11:54:07  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Själv brukar jag hitta fina dylika på loppisar.
De är ofta oskäligt dyra nya.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

jaejin
Member

923 Posts

Posted - 2006/01/31 :  12:03:26  Show Profile Send jaejin a Private Message
Förtydligande: Det är den vägguttaget som jag vill ändra så att jag har möjligheten att stoppa nätkablarna direkt i väggen och därmed skippa en grendosa.

Vemsom: På loppis? dra nya?? men de jag sett på olika hemsidor kostar de emellan 50kr till 250kr.sen finns det hifiuttag och de är lite dyrare.
Go to Top of Page

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2006/01/31 :  14:24:18  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message
Det finns ju denna på ClasOhlson,79spänn!
Är det vad du behöver?

http://www.clasohlson.se/images/products/S/hi/B/328785_X_2004-06-30_171241.jpg
(Art-nr 32-8785)

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2006/01/31 :  14:28:03  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Jepp: På återbyggnadsdepåer osv. Man kan få jättefina för en femma!
Dra nya?

Allt bra behöver inte kosta massor av pengar!

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

jaejin
Member

923 Posts

Posted - 2006/01/31 :  14:29:01  Show Profile Send jaejin a Private Message
Japp det är en sådan jag behöver. dock var jag intresserad om det har betydelse av "vilken" jag köper. de bör ju vara ganska olika vad gäller kvalité. Men jag ska slå en signal till en elektriker för att kolla av vad han säger.
Go to Top of Page

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2006/01/31 :  14:46:19  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message
Tja...checka Svalander.se han har nog Furutechs...Dem har Rodium och sånt kul inblandadt här o där.

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2006/01/31 :  15:11:18  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Jeajin. Installera vägguttag får du göra så vitt jag vet. Det räknas väll inte som nyinstallation.


Mc Square. Jo Sen finns det ju sådant.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

jaejin
Member

923 Posts

Posted - 2006/01/31 :  15:46:00  Show Profile Send jaejin a Private Message
Ja pratade just med en elektriker som satte in uttag i min första lägenhet ahn tipsade om ett märke som heter Eljo. De var stabila och bra just ifall man vill använda sig av 16 ampere. Så jag tror att det blir att köpa sådana.

Sen skall jag kolla upp möjligheterna att dra separata linjer ifrån proppskåpet.
Go to Top of Page

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2006/01/31 :  15:53:33  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message
Eljo hittade jag längre ner på clasohlsons sida.
Dem kostade dock betydligt mera!

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

jaejin
Member

923 Posts

Posted - 2006/01/31 :  16:03:01  Show Profile Send jaejin a Private Message
Just den modellena jag ville ha såldes tydligen inte.
inuti denna dosa så finns också en kabel vilket är 1,5 kvadrat. när jag drog en 2,5 kvadratare så la vi en stumt inuti som var 2,5. någon skillnad vet ej. Utvärderade aldrig utan bytte innan. Men för de som jag har tänkt att byta eller har dragit kablar menade för 16 ampere och har dragit 2,5 kvadrat kabel så kan det vara bra att kolla att det inte sitter en stump 1,5 inuti dosa.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000