HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Copland DRC-205 demo hos LjudShopen i Skellefteå
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2006/01/31 :  08:33:42  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message


För alla er i trakten runt Skellefteå så kan det vara av intresse att veta att Lördagen den 25 februari kommer Hans (förmodar jag) från Audioactive att finnas på LjudShopen i Skellefteå för att demonstrera Coplands nya digitala rumskorrigeringsenhet DRC-205.



/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2006/01/31 :  13:07:51  Show Profile Send n0p a Private Message
Vad betingar den för pris och hur fungerar den i korta drag?

Exit Planet Dust
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2006/01/31 :  13:13:40  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Det är lite av ett mysterium

Jag är inte säker på nån av frågorna, i H&M eller var det i High Fidelity för något nummer sedan stod det några rader om att Copland har valt att inte jobba i tidsdomänen utan bara med EQ - stämmer? Ingen aning.

Priset var uppgett till ~12,000 kr. Kan inte verifiera det heller.

Någon annan kanske har detaljerad/verifierad info?

Jag tycker den är rätt intressant i vilket fall, det verkar inte finnas så många fristående EQ's (och vad det nu kan vara) att välja mellan om man bortser från Behringer och att importera en PARC direkt från Rives Audio.

Funktionen är allt från plug'n play till helt manuell inställning. Rigga micen i lyssningsposition, kör analysen och det är klart. Sedan kan du koppla in den till en dator och göra dina egna justera.

Minne ska den också ha för olika konfigurationer och man kan enkelt stänga av den helt.

Copland har av någon anledning tagit bort den från webbsidan, kanske på grund av förseningarna i lanseringen, den skulle kommit för länge sedan. Dock fanns ingen spec på deras webbsida heller utan mer bara reklamliknande text- och bildmaterial.

Hörsägen är att den ska vara "riktigt vass".

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.

Edited by - EuphoniC on 2006/01/31 13:18:40
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2006/02/21 :  13:12:21  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Den här Copland-historien börjar kännas lite tröttsam med alla förseningar

Kollade just och "demo" kommer att vara hela fredagen och hela lördagen men *tyvärr* är inte mjukvaran till Copland DRC-205 klar så det blir en torrdemo. Känns som att man har hört det förrut några gånger

Eventuellt att det kunde komma att visas någon liten del av den men främst så får man kika och klämma och ställa frågor om hur den fungerar och det är ju inte fy skam det heller.

Trist, men vad gör man

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.

Edited by - EuphoniC on 2006/02/21 13:13:16
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000