Author |
Topic |
|
struts
Member
315 Posts |
Posted - 2006/01/30 : 20:34:02
|
En "het" gitarrist som heter Nguyen Le, ursprungligen från Vietnam, gjorde en hyllningsskiva för Jimi Hendrix på skivbolaget ACT 2002 och går under namnet "PURPLE" som är nåt i hästväg bra. Förutom Nguyen finns, bland många andra, Terri Lyne Carrington på trummor och Michel Alibo på bas om det nu säger nån nåt men det är som sagt mkt bra. Tolkningarna har en viss jazzprägel , eller fusion om man vill, men det är tungt, välarrangerat och har dessutom bra ljud. Min cd har snurrat veckovis och jag får inte nog.
Mkt starka rekommendationer |
|
poppen
Member
1570 Posts |
Posted - 2006/01/31 : 16:26:14
|
Låter intressant vart hittar jag CD n ?? |
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2006/01/31 : 17:00:42
|
Hörde jag Terri Lyne Carrington? Hon är ju rent sanslöst bra!!! |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
|
|
struts
Member
315 Posts |
Posted - 2006/01/31 : 17:24:52
|
Beställde mitt ex på CDON. |
|
|
Zeebop
Member
84 Posts |
Posted - 2006/02/28 : 12:52:03
|
Jahopps! Ja, nu har jag införskaffat denna skiva och håller med struts i det mesta. Me like a lot...
Nguyen Le var en ny bekantskap för mig. Hur är hans övriga album? Nån som har hört?
Nåväl, ett höjdartips struts! Tax skaru ha!
mvh/zeebop |
|
|
struts
Member
315 Posts |
Posted - 2006/03/01 : 18:57:30
|
Kul att du gillade den, min spelas fortfarande mest av alla mina cd´s och gärna på hög volym och jag tycker att den växer med varje lyssning. För att få nån uppfattning om Nguyens andra skivor bör man gå in på hans hemsida där det finns lite smakprov men även på Amazon där div människor även skrivit personliga uppfattningar. Till skillnad mot "Purple" som är väldigt lättillgänglig är övriga produktioner mer av världsmusik, etnisk jazz?, karaktär som jag själv gillar med många intressanta och mkt kompetenta musiker. Har själv ytterligare ett album som heter "ELB" där E står för Peter Erskin, L för Nguyen Le och B för Michel Benita som är bra men ganska krävande i jämförelse med "Purple". Den cd´n är inspelad av Eric Kongshaug i Oslo i Rainbow studios och har ett kalasljud.
Men som sagts botanisera på nätet och försök bilda din egen uppfattning.
Struts |
|
|
|
Topic |
|