HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Tid för ny CD
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Klingan
Nerikes Audiofiler

890 Posts

Posted - 2006/01/29 :  12:11:56  Show Profile Send Klingan a Private Message

Har nu efter olika uppgraderingar blivit dags för att hitta några kandidater till en ny cd spelare. Har lyssnat på några utifrån de möjligheter som finns och blivit förvånad över hur stora skillnader det är mellan dem. Har läst lite om Regas nya Appolo och är lite nyfiken om det är någon här som har hört den? Har läst någon stans att den inte ska vara lika "varm" i klangen som de tidigare spelarna.
Kom även med lite förslag på andra cd spelare och priset får ligga runt 8-10 tusen nytt som begagnat.
Vad är det för ljudkaraktär som man söker då? Tycker alltid att det är svårt att beskriva ljud. Uppfattar så som man vill ha lite av alla världar där det inte får luta för mycket åt det varma eller ljusa. Vill att det ska spela med hjärta och hjärna, alltså både hifi och musik. Som ni ser får man alltid kompremissa om man inte ska behöva ta ett villa lån. Men något som jag uppskattar det är ett klart och tydligt mellanregister då jag lyssnar mycket på akustisk och lugnare musik numera. Men eftersom cd hyllan består av allt från klasiskt till Marilyn Manson så är det alltid kul att kunna spela det mesta. Nog om funderingar kom med förslag tack.

Rockin in the free world

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2006/01/29 :  12:16:05  Show Profile Send Snoop a Private Message
Ta och kolla in Music Hall CD25.2

finns några trådar om den på forumet så där får du lite info om den.


[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

Poe
Member

808 Posts

Posted - 2006/01/29 :  12:33:27  Show Profile Send Poe a Private Message
Jag har en Apollo står hemma sedan några veckor tillbaks. En provlyssning rekommenderas varmt. Betydligt bättre ljud än gamla Planeten.

eof
Min anläggning
Go to Top of Page

Klingan
Nerikes Audiofiler

890 Posts

Posted - 2006/01/29 :  16:31:25  Show Profile Send Klingan a Private Message
Vill du utveckla lite mer hur du uppfattar Apollons karaktär och fördelar Poe. Har lite begränsade möjligheter att provlyssna.

Funderar också på hur ni resonerar kring en cd spelare och ålder då en cd med rörliga delar kan kanske ha en kortare livslängd och inte är lika lång som en förstärkare tex?

Go to Top of Page

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2006/01/29 :  22:33:06  Show Profile Send Zombie a Private Message
Quad CD-P 99 eller CD-S har fått bra betyg, särskilt CD-P ver. 2, med nya transporten

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket
Go to Top of Page

Klingan
Nerikes Audiofiler

890 Posts

Posted - 2006/01/31 :  19:47:05  Show Profile Send Klingan a Private Message
Är det inga fler som har lyssnat på nya Rega Appolo? Det jag har läst bådar gott, men den verkar vara nyutkommen på marknaden och det finns inte så mycket lyssnings intryck. En beskrev ljudet som inte lika varmt och med mer detaljer än tidigare modeller. Man blir lite sugen på hur den låter.
Go to Top of Page

Poe
Member

808 Posts

Posted - 2006/02/01 :  16:49:22  Show Profile Send Poe a Private Message
Såg din fråga först nu. Se denna tråd för lite mer info:http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=47652

eof
Min anläggning
Go to Top of Page

Tomas
Member

1037 Posts

Posted - 2006/02/01 :  17:11:01  Show Profile Send Tomas a Private Message
Hej!

Jag vet fortfarande inte någon som slår Opera Audio Consonance Reference 2.2 för de pengarna(begagnat 6-9000)

MVH Tomas

Konst är sånt man inte kan, för sånt man kan är ju ingen konst.
Teknikansvarig www.Brewhouse.se

Hemma:http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=37317
Go to Top of Page

Klingan
Nerikes Audiofiler

890 Posts

Posted - 2006/02/01 :  20:09:36  Show Profile Send Klingan a Private Message
För att komma med egna förslag som jag har läst om men inte lyssnat på så är jag nyfiken på Shanlings cd spelare, tex.CD-S100mkII. Undrar om någon har en uppfattning om dess cd spelare och vilka egenskaper som kännetecknar Shanling?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.61 sekunder. Snitz Forums 2000