HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Biampa en integrerad?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

jonta
Member

269 Posts

Posted - 2006/01/27 :  13:53:13  Show Profile Send jonta a Private Message
Jag har en Nad 320BEE som jag kör biwirat. Det börjar klia lite uppgraderingsnerverna, men budgeten tillåter just nu ingen större uppgradering. Jag undrar därför om det någon som tror på att skaffa en litet äldre Nad-steg och sedan köra biampat? Skulle ge någon förbättring tror ni? Jag har inte kunskapen för att kunna göra en sådan bnedömning....!

Dreams never end!

MullBenkt
Member

1276 Posts

Posted - 2006/01/27 :  13:58:17  Show Profile Send MullBenkt a Private Message
Vad har du för högtalare?
Go to Top of Page

bliss
Member

681 Posts

Posted - 2006/01/27 :  14:09:02  Show Profile Send bliss a Private Message
Tror du kommer få två svar här. Det ena är att du kommer få en förbättring, det andra är att du inte kommer få någon nämnvärd förbättring. Jag har testat passiv biamping och kört ena slutsteget på diskanterna och det andra på basarna och där resultatet framförallt blev bättre och fastare bas; om det var värt investeringen är dock tveksamt så här i efterhand. Aktiv biamping lär ge större förändringar om man får tro de som testat det (sök i arkivet så finns trådar om detta alt sök på google). Frågan är dock om du inte ska spara pengarna lite och sedan leta efter en bättre integrerad beroende på vad du vill uppnå med din uppgradering. Det kanske inte är förstärkaren som är mest akut? Lycka till!

Oh by the way, which one's Pink?
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2006/01/27 :  14:45:56  Show Profile Send Blue a Private Message
Mer logiskt känns kanske att skaffa ett nytt slutsteg (t.ex. äldre NAD) och endast använda 320:an som försteg... Då kan du få mer kraft och även bättre kvalitet, och sedan kan du istället satsa på bättre försteg längre fram.

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

jonta
Member

269 Posts

Posted - 2006/01/28 :  09:24:19  Show Profile Send jonta a Private Message
Tack för svaren.....hmmmm....jag tror att jag försöker satsa på en ordentlig uppgradering senare. blue, ditt förslag låtet mycket intressant!

Dreams never end!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000