HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Nisse på dumburken i kväll!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2006/01/27 :  10:48:10  Show Profile Send pick-me-up a Private Message
SVT2 21.30 Neil Young.

Musikbyrån special. Musikmagasin. I en intervju går en pratglad Neil Young igenom sin snart 40-åriga karriär för Magnus Broni, skiva för skiva.

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2006/01/27 :  11:08:12  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Sweet!

Tur jag gick in och läste. Rubriken var en aning missvisande..

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2006/01/27 :  18:05:26  Show Profile Send pick-me-up a Private Message
Rubrikerna är ofta missvisande i det här forumet *lol* MÅnga gånger är det så att man måste läsa vad det står i inlägget för att veta vad det handlar om …
Visserligen är inte programmet längre än en halvtimme, men kan vara kul att se ändå.
Go to Top of Page

MullBenkt
Member

1276 Posts

Posted - 2006/01/27 :  18:41:03  Show Profile Send MullBenkt a Private Message
Det är en repris från förut som jag sett och den rekommenderas!
Go to Top of Page

Cliffan
Member

473 Posts

Posted - 2006/01/27 :  22:01:38  Show Profile Send Cliffan a Private Message
Jaaa! Riktigt bra program, bra att det stod här på forumet, annars hade jag missat det!

Rör...
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2006/01/28 :  11:58:19  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Tack för tipset.

Men var inte han som intervjuvade lite fånig/dålig? NY kanske inte är den lättaste att prata med ("musiken är som en varg...som jag ibland dansar med...").


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

bostrowskij
RödaTråden vinnare

839 Posts

Posted - 2006/01/28 :  15:40:20  Show Profile Send bostrowskij a Private Message
Jo, intervjuaren var väl inte den bästa men intervjun blev bra ändå tack vare att Young själv kom igång rätt bra med hjälp av plattorna han kommenterade. Men kunde de inte ha gett honom en bunt LP i stället, Neil Young är ju en vinylförespråkare och ger ut allt på LP så det hade han säkert uppskattat. Programmakarna hade dock den goda smaken att spela hans plattor på en Lenco L78
Go to Top of Page

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2006/01/29 :  08:29:32  Show Profile Send pick-me-up a Private Message
Var det någon som var vid sina sinnes fulla, (nyktra) bruk, eller som har ett gott minne, och kommer ihåg vilka album som låg allra bäst till hos Neil själv?

Jag kommer ihåg alla fall, Everybody knows this is nowhere, Tonight's the night, Zuma och Greendale. Vore kanske läge att kolla närmare alla de skivor som han mest brinner själv för! Fast i ärlighetens namn måste jag säga att allting är INTE så briljant som han har gjort. Finns absolut ingen artist som har gjort bara mästerverk.
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2006/01/29 :  09:43:26  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Neil Y är ju motsatsernas man så dom han tycker är bäst är troligen sämst...


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2006/01/29 :  11:39:37  Show Profile Send pick-me-up a Private Message
Han tyckte att Greendale var en av hans allra bästa plattor *s* Jag kan inte njuta särskild mycket musiken på den skiva, tyvärr.
Måste nog ge den en chans till …

Hoppas att han släpper en box snart …
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000