HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Begagnad CD, några förslag??
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

McFlippaFlaster
Member

58 Posts

Posted - 2006/01/27 :  09:07:17  Show Profile Send McFlippaFlaster a Private Message
Någon som har tips på bra spelare som går att får tag på för kring 3000 begagnat??

Poe
Member

808 Posts

Posted - 2006/01/27 :  09:17:36  Show Profile Send Poe a Private Message
Rega Planet 2000

eof
Min anläggning
Go to Top of Page

McFlippaFlaster
Member

58 Posts

Posted - 2006/01/27 :  14:37:16  Show Profile Send McFlippaFlaster a Private Message
mmm den är klart ett alternativ!
Go to Top of Page

jaejin
Member

923 Posts

Posted - 2006/01/27 :  14:46:09  Show Profile Send jaejin a Private Message
Vet ej om denna finns kvar längre men det är definitivt ett kap
http://hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=3188
har lyssnat på denna tillsammans med nya Quad esl högtalare för 88 000 och det lät bra.
Dock så är den kanske inte vackraste man sett då chassit bygger på en enklare pioneer cd-spelare men definitivt hur bra som helst för 1000kr.värt en chansning.
Go to Top of Page

bliss
Member

681 Posts

Posted - 2006/01/27 :  15:13:04  Show Profile Send bliss a Private Message
Håller med Poe, skulle nog också rekommendera Rega Planet 2000. Du kanske tom kan hitta en ny eller ett demoex för strax över 3000 nu när de nya modellerna kommer/kommit.

Oh by the way, which one's Pink?
Go to Top of Page

McFlippaFlaster
Member

58 Posts

Posted - 2006/01/28 :  17:26:04  Show Profile Send McFlippaFlaster a Private Message
oj, hade man fått svar....

Trichorden var intressant tycker jag, kanske skulle kolla om den finns kvar, tack för tipset.

Rega är nog inte heller nån dum idé, gillar deras prylar, dock är just den så hiskeligt ful... Men sånt får man inte förblindas av, bara att blunda när man lyssnar ju, då blir det ju ännu bättre
Go to Top of Page

NtR
Member

680 Posts

Posted - 2006/01/29 :  15:54:12  Show Profile Send NtR a Private Message
Vete sjutton om det inte går att hitta en äldre Quad eller Meridian för de där pengarna numera. I mina öron blir det riktigt bra då, men du får nog leta en del.

Nicke the Rocker
Go to Top of Page

McFlippaFlaster
Member

58 Posts

Posted - 2006/01/29 :  16:11:44  Show Profile Send McFlippaFlaster a Private Message
Quad och meredian är ju alltid intressant, men frågan är bara hur pass gamla? Klart att de säkert håller hög teknisk kvalitet, men hur står sig dåtidens svinbra prylar mot dagens bra om du är med på vad jag menar. Antagligen står de sig helt ok skulle jag tro, fast man skulle ju gärna jämföra.. Meredian vore ju inte dumt förståss
Go to Top of Page

drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts

Posted - 2006/01/29 :  20:03:30  Show Profile Send drkim a Private Message
En spelare som jag själv haft 3 stycken av och som definitivt inte gör bort sig mot dagens spelare är ju klassikern Yamaha CDX 1060 - variabel utgång som inte försämrar ljudet nämnvärt (analog volympot) som styrs av fjärren och klass A utgångsteg.

Borde ligga på runt 2.500 Kr men spelar som en betydligt dyrare spelare - och så får du otrolig byggkvalitet på köpet. Poulärt moddnings objekt också...

Finns ett billigt ex här (inte jag som säljer): http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=4495

Mvh
Jocke

Med vänliga hälsningar
Jocke


Mitt system! Maila mig!
Go to Top of Page

Heat
Member

205 Posts

Posted - 2006/01/29 :  21:05:39  Show Profile Send Heat a Private Message
En gammal Arcam skulle väll stå sig skapligt

Hellacopters LP/7" köpes
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.62 sekunder. Snitz Forums 2000