Hej undrar om det är någon här på forumet som har gjort den här gämförelsen, mellan Wijk Wizard - Wijk Wizard Signature, modellerna.
Har ett dillema nämligen, har ett par Wizard jr Signature men är sugen på ett par golvare av samma modell.
Hittat en säljare som har ett par Wizard "standard" golvare till salu. Men frågan är om det blir ett ner köp eller inte.
Jag tror att den största skillnaden mellan standard och signature är diskanten som är en vifa metalldiskant i standard och en scanspeak D9700 (tror jag).
Om det är någon som vet mer exakt vad skillnaden är mellan modellerna så får ni gärna upplysa mig
Är det någon som har HiFi & musiks resention av Wijk's högtalare lätt tillgänglig så skulle jag bli väldigt glad ifall någon kunde förbarma sig och scanna den/dom . Finns nog någonstans i årgångarna 95-98.
Wizard jr Signature en otroligt fin välljudande stativare som jag ångrar så att jag inte köpte sen försvann dom.En av mina få riktigt bra hifi upplevelser i butik ljudbild upplösning och DJUPET Lycka till!
Jo det var diskanten samt att den gamla modellen var optimerad till att låta bäst med frontyget på samt att högtalatkontakterna ändrades på signature tror att det satt supra boxcon på dom gamla och att det ändrades på signature till WBT sitter där WBT på dina?