HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 nya h&m
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/11/08 :  16:32:14  Show Profile Send ekman a Private Message
h&m lär inte vara rätt tidning att utvärdera sånna högtalare men iv får väl se =)
Go to Top of Page

EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts

Posted - 2002/11/08 :  17:47:56  Show Profile Send EAR a Private Message
quote:
Originally posted by Timbre

Bästa...
Har ni bläddrat i något nummer av den numera avsomnade() tidskriften AudioVideo...
Chefredaktör var Ulf Bertil Strange. En man med ett enormt antal välskrivna artiklar på sitt samvete i de mest skiftande publikationer...

Deras klassiska presentation av Krellsteget KSA-250 omfattar sex fullskrivna sidor inklusive några kul och personliga bilder (nr. 1/1991).
Eller deras test av Infinity Modulus sub/satellitsystem. Tolv sidor fullspäckade med information. Egna mätningar, lyssningsintryck, egenproducerade bilder o.s.v. (nr. 3/1991).
Ett reportage från ett besök hos Franco Serblin och premiärvisningen av Sonus faber Extrema, omfattar fyra sidor intressant text plus bilder (nr. 3/1991).
Dubbelt så mycket som HiFi&Musik lyckades pressa fram i förra numret...
Den tidens AudioVideo borde fungera som referens och mall för dagens hifitidskrifter.




Håller med dig till fullo det var en kanontidning synd att det gick åt pipan.Därefter blev Ulf redaktör på Molt.Undrar vad han gör nu?

Nostalgi är kul och rören glöder
Och en vevis är aldrig fel
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2002/11/08 :  18:27:42  Show Profile Send Timbre a Private Message
Ja, efter MoLt blev det tyst ().
Någon som vet?
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2002/11/12 :  14:11:17  Show Profile Send whiskyman a Private Message
quote:
Originally posted by Timbre

Bästa...
Har ni bläddrat i något nummer av den numera avsomnade() tidskriften AudioVideo...
Chefredaktör var Ulf Bertil Strange. En man med ett enormt antal välskrivna artiklar på sitt samvete i de mest skiftande publikationer...

Deras klassiska presentation av Krellsteget KSA-250 omfattar sex fullskrivna sidor inklusive några kul och personliga bilder (nr. 1/1991).
Eller deras test av Infinity Modulus sub/satellitsystem. Tolv sidor fullspäckade med information. Egna mätningar, lyssningsintryck, egenproducerade bilder o.s.v. (nr. 3/1991).
Ett reportage från ett besök hos Franco Serblin och premiärvisningen av Sonus faber Extrema, omfattar fyra sidor intressant text plus bilder (nr. 3/1991).
Dubbelt så mycket som HiFi&Musik lyckades pressa fram i förra numret...
Den tidens AudioVideo borde fungera som referens och mall för dagens hifitidskrifter.





Det var just pga en prenumeration av AudioVideo som jag betalat 1500.- för men inte fått som gjorde attjag slutade prenumerera på High Fidelity. I priset skulle också ingå två böcker vilket jag bara fick den ena.

Eftersom High Fidelity och Audio Video hade samma förlag som gav ut dem så sa jag upp prenumerationen av High Fidelity också. Jag tycker att detta sätt att behandla prenumeranter suger. MvhKristofer
Go to Top of Page

snare2
Member

547 Posts

Posted - 2002/11/13 :  18:58:41  Show Profile Send snare2 a Private Message
Måste få säga att det är med hifi-tidningar
precis som med båttidningar och inredningstidningar.
När man läst ett större antal nummer är det svårt
att hitta något roligt, nytt och matnyttigt i dom...

Och ändå.... jag kan inte sluta köpa!

Håller med dig svensson....så är det :-)
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2002/11/15 :  01:31:14  Show Profile Send nin a Private Message
Måste få säga att det är med hifi-tidningar
precis som med båttidningar och inredningstidningar.
När man läst ett större antal nummer är det svårt
att hitta något roligt, nytt och matnyttigt i dom...



Nja, BRA hifi tidningar ger iaf mig en massa intressanta artiklar och tester.

Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000