HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Kelly Clarkson Because of You...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2006/01/24 :  15:55:29  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Men vilken text??? Jag fattar inte...

quote:
I will not make the same mistakes that you did
I will not let myself cause my heart so much misery
I will not break the way you did
You fell so hard
I've learned the hard way, to never let it get that far

Because of you
I never stray too far from the sidewalk
Because of you
I learned to play on the safe side



Vad menar flickebarnet?

Stray skall enligt uppgift betyda:
* bortsprungen, vilsekommen, herrelös (adjektiv)
* strö-, tillfällig, sporadisk; förlupen (adjektiv)
* ströva, förirra sig {även bildligt} (verb; intransitivt)
* vilsekommet djur (substantiv)
* övergivet eller hemlöst barn (substantiv)

I övrigt tycker jag låten är ovanligt bra för genren.


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2006/01/24 :  16:02:45  Show Profile Send Ayn a Private Message
Skulle gissa att hon, eller snarare den lycklige numera rike man som skrivit texten, menar att inte ta några stora risker. Inte gå ifrån den säkra trottoaren liksom.

För övrigt anser jag att Kelly Clarkson och allt hennes genre står för är hemskt.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!

Edited by - Ayn on 2006/01/24 16:02:59
Go to Top of Page

filikoster
Member

692 Posts

Posted - 2006/01/24 :  16:05:16  Show Profile  Visit filikoster's Homepage Send filikoster a Private Message
Word!

Never trust someone who claims to be God.
Go to Top of Page

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2006/01/24 :  16:12:03  Show Profile Send poppen a Private Message
Hon van visst Idol tävlingen i det stora landet på andra siden pölen.
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2006/01/24 :  16:19:15  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Ayn: Jag är med på andemeningen i texten men fick inte ihop den. Kanske för "konstnärligt" för mig...

Ja om genren kan man säga mycket. Jag väljer att oftast dömma varje låt för sig...Men förstår vad du menar!


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Ampalang
fd. drbob

1136 Posts

Posted - 2006/01/24 :  16:28:33  Show Profile Send Ampalang a Private Message
Framför datorn när man slösurfar kan sådan musik vara helt ok men i finstereon hamnar det inte...
Go to Top of Page

jojje_guitar
Member

701 Posts

Posted - 2006/01/24 :  16:46:36  Show Profile Send jojje_guitar a Private Message
Detta är en fri tolkning...

quote:
I never stray too far from the sidewalk


Hon kommer inte att ströva iväg från trottoaren, dvs hon kommer inte att gå ut på vägen. Varför inte? Jo:

quote:
Because of you


som uppenbarligen gjorde detta (förirrade sig ut på vägen) och blev då påkörd av en 24-meters långtradare som körde i 90 knyck! Hur jag kom fram till det?

quote:
I will not break the way you did


Uppenbart att man skulle bryta varenda ben i kroppen...

quote:
You fell so hard


Här beskrivs landningen efter den ofrivilliga luftfärden...

quote:
I've learned the hard way, to never let it get that far


Å hon stod bredvid och såg det hela, det måste ju ha varit hårt...

Se där ja! Vad tycks...?

Har för övrigt inte hört låten, har ingen aning om vem människan är, och om låten spelas frekvent på skvalradion är jag garanterat ej heller intresserad av att höra den...

/G

"How about some thinking, before you blow the chessboard clean?" - Roine Stolt, Wallstreet Voodoo
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2006/01/24 :  17:18:53  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Tack för en härligt tolkning - jojje!

Fast jag tror inte du har rätt...tror att det är HON (som sjunger eller som låten sas kommer ifrån) som har hamnat i en situation som sårat. Textraden:
quote:
I don't know how to let anyone else in
...skvallrar i mina öron om brustet förtroende.




Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2006/01/24 :  17:23:52  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
quote:
¡ÈBecause Of You¡É: written by Clarkson, Ben Moody, & David Hodges. ¡È¡ÇBecause Of You¡Ç isn¡Çt about breakups, it¡Çs about my family. It is about growing up in a broken home. My parents were together for 17 years or so, and then all of the sudden, something went wrong. But I¡Çve talked to lots of friends who have seen domestic violence in their homes; I didn¡Çt. But if you see those things as a child, you see a family member cheating or people not trusting each other or people not communicating with each other, that effects you. You end up afraid to trust people, because you think you¡Çre going to get screwed over. Me and a friend of mine were up late one night talking about our lives, and it led to this song. I wrote it when I was 16, my friend was having a really hard time with her family. It was a different situation than mine, but I could relate to what she was going through. My parents were together for a long time, and suddenly one thing happens, and it¡Çs over. That could happen to me. It made me feel like, why would I want to open up and trust someone? I know that it¡Çs a childish way to look at it; life is a risk, and anything worth having is worth taking a risk for, but I wrote it when I was 16. I have learned a lot since then. At the same time, it doesn¡Çt matter how old you are, you can still relate. I was 6 when my parents got divorced. I used to be the most closed off person. I didn¡Çt want to get hurt. I had been messed over by friends, and I had been through a lot with my family. I didn¡Çt pity myself, but I did put a wall up. I¡Çm smarter now, but I have a good relationship with God, and that¡Çs gotten better over the years. That¡Çs why I¡Çve gotten smarter about situations. I¡Çm a very trusting person now. I¡Çm not going to let people screw me over left and right, but at the same time I¡Çm not going to close myself off. That¡Çs a big step for me.¡É


Mm...makes sence!


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000