Jag kollade på lampan men inte kunde jag se något fel på den? Borde inte tråden se av ut eller nåt? Som på en vanlig glödlampa?
Men nu så är den skickad till Cavena (eller vem som nu servar Sanyo) via mitt inköpsställe då inte heller säljaren inte trodde felet var lampan... Bara att hoppas! Jag har ju fortfarande nästan två års garanti kvar på själva projan...
"I am not young enough to know everything" - Oscar Wilde -
"Simplicity is the ultimate sophistication" - Leonardo da Vinci -
Svaret från Cavena = Lampan trasig... Så slutar då historian med att jag får betala servicekostnad och ny lampa för nästan dubbla pengarna mot om jag hade köpt lampan från exempelvis Tyskland...
Den enda tröst (?) jag har, är att jag har garanti på lampbytet... Samt en nyservad proja...
Varfor kopa en projektor for sag 20 000 kr och sedan "klaga" over en ny lampa for sag 2000 kr 2 ar senare.. ??
Borde ju inga lite i kalkylerna nar man skaffar en projja tycker man?
Ett par hundralappar extra, ok sag en hel tusing, utslagen pa tva ar ar ju knappast (i min blygsamma mening) nagat att braka om och sova oroligt for pa natterna!! Ett par tior typ i manaden!!
Mja... Köpte projan för 15" för drygt ett år sedan... Och lamppris till nästan en tredjedel utav dåvarande nypris? Ja jag tycker då det är perverst! Fast de e klart... lamppriset slutar på 7.50kr/tim... Inte så blodigt kanske? Men med tanke på lamptiden är beräknad på 1.5kr/tim så? Men egentligen ska jag väl räkna på proja + lampa de första 600 timmarna å då slutar timpriset på 25kr/tim! :-o