Author |
Topic |
|
Dahlberg
Mästar-Harry 2005
4211 Posts |
Posted - 2006/01/20 : 00:20:10
|
Då har man varit och sett P-floyd igen här i Umeå Dom blir faktiskt bara bättre och bättre, framför allt så har sångaren utvecklats nått makalöst sen sist jag såg dom. Började fundera om han var inne nån slags trans under sista halvan Lite synd att publiken var lite försiktig i allsången bara, annars var dom bra med. Satt tre rader bakom mixerbordet och hade i stort sett kanonljud under hela kvällen Lite halvhögt men inte så att det slog över och blev drygt. Måste nog ta och släpa sig ned till ladan i Skog när det blir dags. |
Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se |
|
Mc Square
Member
3723 Posts |
Posted - 2006/01/20 : 04:05:30
|
P-Floyd...? Är det nåt slags coverband eller...? |
Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt... -->Mitt system EoJeud - A better snack!
"220 volt för att det kittlar så skönt" |
|
|
Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare
8011 Posts |
Posted - 2006/01/20 : 07:49:46
|
Nc Square - Jäpp!
Och de kommer hem till mitt grannkvarter nästa vecka.
Och jag som inte vet om jag kan gå
/Jörgen G |
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
|
|
Mc Square
Member
3723 Posts |
Posted - 2006/01/20 : 08:23:19
|
Hmm...Intressant!
Tolkar det som dem faktiskt kan spela oxå,utan att paja låtarna
Förresten,när ämnet e uppe så passar jag på att fråga ifall det e nån som fått fatt på Pulse-dvdn ännu...
Alla butiker/sidor uppger olika release-datum,nämligen
Nån hade gjort så fel på en sida,att releasen sker 2049-12-31...
Men vad är detta nu för tjommar då?E de svenska osv..? Har aldrig hört talas om dem
|
Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt... -->Mitt system EoJeud - A better snack!
|
|
svejk
NA addikt
3505 Posts |
|
Micke Y
100.000-klubben
7709 Posts |
Posted - 2006/01/20 : 08:49:08
|
Såg deras The wall och postade några bilder här. Jag kan bara hålla med om att de är bra och att det är värt att se dom. Låtarna blir en liten aning rockigare och det tjänar de på.
Micke |
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan. |
|
|
Mc Square
Member
3723 Posts |
Posted - 2006/01/20 : 09:08:47
|
ja,de verkar ju feta som f#n ju =) Fanns inga gig som jag kan ta mig till bara...Men d kommer! |
|
|
Jonas
Member
738 Posts |
Posted - 2006/01/20 : 10:47:14
|
Är det P-Floyd som körde The Wall i Lisebergshallen i höstas? Har en kompis som var där men han var inte jätteimpad. Han liksom jag föredrar det tidigare materialet och tyckte att de spelade väl mycket av det senare. Nån som sett The Gunners Dream? Ett annat Floyd-coverband... De har jag sett två ggr i Gbg (tror de är ett Göteborgsband). Första gången var på Trädgårn och andra på Stora Teatern nu i höstas. Var nog mer impad första gången, tyckte att det var lite otajt på Storan. Kul överraskning dock att de "vågar" spela låtar som Set the controls for the heart of the sun (A Saucerful of secrets -67). Sångaren har en skön och lite speciell röst, rätt sprucken/hes (typ som Sting) vilket funkar riktigt bra i vissa fall men mindre bra i andra fall. Han hade till exempel väldigt svårt att göra något bra av Mother (The Wall).
MVH |
"My head kissed the ground, I was half the way down" Mina system
|
|
|
hal
RödaTråden vinnare
4171 Posts |
Posted - 2006/01/20 : 18:57:58
|
quote: Är det P-Floyd som körde The Wall i Lisebergshallen i höstas?
På din beskrivning tror jag inte att det är dom utan ett annat coverband. Såg P-Floyd förra året på Varbergs Teater och det var en höjdare. Två skeptiker lämnade teatern med ett stort leende på läpparna. Comfortable numb, jisses vad bra dom gjorde det. |
Veckans skiva, här ! |
|
|
classe
Member
1625 Posts |
Posted - 2006/01/20 : 21:36:39
|
p-floyd är från falun |
18 ska de va.
|
|