HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Musical Fidelity Nu-Vista erfarenheter?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

filikoster
Member

692 Posts

Posted - 2006/01/12 :  13:56:16  Show Profile  Visit filikoster's Homepage Send filikoster a Private Message
Hallå

Jag lurar på nytt försteg, någon som har några erfarenheter av detta försteg? Är det en bra fjärr till exempel?

Tack

Never trust someone who claims to be God.

filikoster
Member

692 Posts

Posted - 2006/01/12 :  15:35:55  Show Profile  Visit filikoster's Homepage Send filikoster a Private Message
Nähä, ingen som har några som helst erfarenheter?

Never trust someone who claims to be God.
Go to Top of Page

sker
Member

488 Posts

Posted - 2006/01/13 :  11:52:44  Show Profile Send sker a Private Message
Tyvärr har jag bara lyssnat till Nu-Vista M3. En mycket trevlig förstärkare dock lite svag vad det gäller dynamik och kraft men detta kanske inte gäller för Nu-Vista försteget. Ljudet drog något åt det varma utan att för den delen sakna upplösning.

Begagnade MF produkter brukar vara ett bra köp då andrahandsvärdet på deras grejer sjunker ganska snabbt med anledning av deras snabba modellbyten. Bra för den som köper inte lika kul för den som säljer.

Vad det gäller fjärrkontroller till MF produkter så har jag tyvärr bara dåliga erfarenheter. Har erfarenhet av A3 försteg, Tri-Vista 300 och kW 500 och alla dessa fjärrar har varit extremt riktningskänsliga. Kanske bara jag som har haft otur men det kan vara värt att kolla upp hur det är med Nu-Vista förstegets fjärr. Lycka till

MVH

Mitt system: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27987
Go to Top of Page

lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts

Posted - 2006/01/13 :  15:21:13  Show Profile Send lindvall a Private Message
Jag har hört att Nu-vistaförsteget inte är det bästa försteget man kan köpa för pengar och att det inte når upp till Nu-vistaslutstegens klass. Det är vad ryktet säger, men det kanske är prisvärt beggat, det har jag ingen aning om. Man ser oftare försteget till salu än slutsteget (Nuvista 300).
Go to Top of Page

filikoster
Member

692 Posts

Posted - 2006/01/13 :  16:50:40  Show Profile  Visit filikoster's Homepage Send filikoster a Private Message
Tack för er input!

Never trust someone who claims to be God.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000