HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Avance Signature 7 MK2
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

hillerboy
Member

118 Posts

Posted - 2006/01/08 :  15:46:53  Show Profile  Visit hillerboy's Homepage Send hillerboy a Private Message
Hej!

Någon som har några erfarenheter/kunskap om Avance Signature 7 MK2?


*Driver Open Ops of Sweden AB* http://www.openops.se

jaejin
Member

923 Posts

Posted - 2006/01/08 :  21:58:22  Show Profile Send jaejin a Private Message
Det är trevliga högtalare och låter mycket trevligt. ganska analytiska högtalare och kan blommaut fint med rätt utrustning . fint ljud till små pengar. de är även bra att presentera röster.

funderar du på att köpa??
Go to Top of Page

hillerboy
Member

118 Posts

Posted - 2006/01/08 :  22:24:57  Show Profile  Visit hillerboy's Homepage Send hillerboy a Private Message
Ja det gör jag.
Hurlångt ner går de i basen?


*Driver Open Ops of Sweden AB* http://www.openops.se
Go to Top of Page

svanbo
Member

1240 Posts

Posted - 2006/01/08 :  22:40:25  Show Profile Send svanbo a Private Message
Om man tillåts sticka in med en följdfråga så skulle jag vilja veta skillnaden mellan Signature 7 och 8, om det är någon som vet? I ljudkaraktären då alltså, 8:an är ju en större högtalare.
Go to Top of Page

Poe
Member

808 Posts

Posted - 2006/01/09 :  09:36:33  Show Profile Send Poe a Private Message
Tycker inte alls att Avance är särskilt analytiska högtalare. Snarare lite varma och gosiga och mycket trevliga att lyssna på. Ingen lyssningströtthet här inte. Jag var själv inne på att köpa ett par, men det blev aldrig av. 8 har en basenhet till, annars samma ljudkaraktär. Personligen tycker jag 7:an räcker alldeles utmärkt.

eof
Min anläggning
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000