HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 The Bullet Plug
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

hillerboy
Member

118 Posts

Posted - 2006/01/07 :  21:36:15  Show Profile  Visit hillerboy's Homepage Send hillerboy a Private Message
Hej,

någon som har några erfarenheter av "The Bullet Plug"?

*Driver Open Ops of Sweden AB* http://www.openops.se

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2006/01/07 :  23:05:10  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message
Jag äger kablar med BulletPlugs....Ljuvliga är dem.

Eller du menar enbart kontakten i DIY-syfte,kanske...?
Vad vill du veta?

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2006/01/07 :  23:10:13  Show Profile Send MartinH a Private Message
Vad vill du veta, hur dom är i kvalitet eller vad dom ger för förändring i ljudet ?? Eller hur dom står sig mot konkurenterna ??

/Martin
Go to Top of Page

tommypeters
Medlem i AÖ

1020 Posts

Posted - 2006/01/07 :  23:59:34  Show Profile Send tommypeters a Private Message
Jag tycker de kablar jag har med Bullet Plug funkar bra, men det är inga kontakter man ska ha om man plockar i och ur sina kablar ofta. De sitter hårt och är samtidigt lite ömtåliga.

Meridian G98DH/G68ADV/DSP5000C/D1500/DSP33
BC Acoustique ACT A3
NuForce Ref8.200W
Velodyne DD-15 & DD-12
Go to Top of Page

hillerboy
Member

118 Posts

Posted - 2006/01/08 :  00:13:20  Show Profile  Visit hillerboy's Homepage Send hillerboy a Private Message
Hej på Er och tack för så snabb respons!

Det jag undrar är om The Bullet Plug ger några påtagliga ljudförbättringar jämfört med ordinära RCA-kontakter?

Har själv ett par MITerminator 2 interconnect.


*Driver Open Ops of Sweden AB* http://www.openops.se
Go to Top of Page

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2006/01/08 :  00:29:39  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message
Kort och gott:JA!

Får jag dissikera din MiT,förresten

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

hillerboy
Member

118 Posts

Posted - 2006/01/08 :  01:50:06  Show Profile  Visit hillerboy's Homepage Send hillerboy a Private Message
Så du gillar MIT?

*Driver Open Ops of Sweden AB* http://www.openops.se
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2006/01/08 :  01:54:04  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Mc Square stillar skalpellen innan tråden blir för kladdig.

Tycker Bullet Plug funkar bra. Har dock ett par nackdelar:

1. Man får vara snabb på lödkolven så inte "plasten" smälter (även om de sitter på en rca-hona).
2. De kan vara ett rent helvete att få på dem på vissa rca-kontakter! Tight är bara förnamnet.
3. Väl kopplade ett 20-tal gånger, verkar de tappa lite spänst?


M
Go to Top of Page

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2006/01/08 :  02:16:35  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message
Hillerboy,du har pm.

Rannagarden:Bulletplugsen är inte tillverkade för att kopplas in & ut hela tiden,utan dem ska ju helst sitta där man nu sätter dem...vet du väl ;)

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

krang
Member

434 Posts

Posted - 2006/01/08 :  11:08:56  Show Profile Send krang a Private Message
Vad löjligt. Jag hade skattat kvaliteten på dem högre än vad som skrivs här. Jag har inte heller provat dom än men jag tror jag avstår. Dom är ju inte gratis precis säskilt inte om man vill ha silver. Ska man betala de pengarna så ska dom duga till lite mer tycker jag, bra ljud eller ej.
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2006/01/08 :  12:04:17  Show Profile Send CC a Private Message
quote:
Det jag undrar är om The Bullet Plug ger några påtagliga ljudförbättringar jämfört med ordinära RCA-kontakter?


Ja. Om övrig utrustning så tillåter...

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

Morgan
Dr. Akustikus... ikus... ikus

415 Posts

Posted - 2006/01/14 :  23:56:21  Show Profile Send Morgan a Private Message
Jag ber ödmjukast om ursäkt... Men här kommer en bild på en bullet plug:
.buygay.com/images/products/ST_EROS_BULLET_GREEN.jpg


Nej Morgan, detta var klart över gränsen./Pac

MVH
/Morgan

*Men kanske är det inte sällan snarare precis tvärtom!
Go to Top of Page

pricer
Member

176 Posts

Posted - 2006/01/23 :  01:31:59  Show Profile Send pricer a Private Message
hur tusan kan du tro att en rca-plugg ska göra ljudet bättre? möjligen om den du har nu är glapp.
Go to Top of Page

Dan.P
Starting Member

36 Posts

Posted - 2006/01/23 :  03:35:51  Show Profile Send Dan.P a Private Message
Butt plugg...... :)

Det är mina öron inte dina!
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2006/01/23 :  07:59:46  Show Profile Send Ayn a Private Message
quote:
hur tusan kan du tro att en rca-plugg ska göra ljudet bättre? möjligen om den du har nu är glapp.

Testa själv och återkom sen

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2006/01/23 :  12:56:26  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message
Håller med Ayn fullt ut!

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2006/01/23 :  13:03:18  Show Profile Send Ledzepp a Private Message
Har bullet´s på mina Signal Cable, vet inte om jag skulle höra
skillnad på kontakter men dom sitter som F-n iallafall....
Och det är väll själva meningen.....

Dont look back. Something might be gaining on you...
Go to Top of Page

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2006/01/23 :  13:25:39  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message
ok...alla kabel-nördar bör känna till att det kan vara storleks-skillnader på rca-kontakterna på 2 olika apparater från skilda märken...eller hur?
Polymerplasten har den egenskapen att den utvidgar sig lite vid nätt uppvärmning,tex med en hårtork,
och passar alltså i alla RCA hur smidigt som helst!

Eftersom de innehåller lite metall i jämförelse med "vanliga" rca,så kan man inte vara lika hårdhänt med BP och får låta dem sitta kvar på den plats som passar bäst!

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

marens
Member

3368 Posts

Posted - 2006/01/23 :  13:55:04  Show Profile Send marens a Private Message
En annan nackdel med kontakten (förutom passformen, hållbarheten och priset) är att den inte är skärmad. Det tycker jag man kan begära att en kontakt för lågnivåsignaler ska vara även om det inte alltid märks ljudmässigt.

Jag har provat kablar med bullet-plug men märkte ingen skillnad mot RG62 med biltemakontakter. Har svårt att dra några slutsatser om hur de "inte låter" mao.

Edited by - marens on 2006/01/23 13:55:56
Go to Top of Page

Örjan
Member

98 Posts

Posted - 2006/01/23 :  14:27:58  Show Profile Send Örjan a Private Message
Jag har testat Bullet plugs (koppar) först på Silk kablar. Där gjorde dom ingen större nytta - men det gjorde kabeln så att säga inte heller. Den mest misslyckade investeringenhitintills, har aldrig hört något så trist sen Supras 50-kronors.
När jag senare flyttade dom till AQ Rubykablar blev det en helt annan sak. Det går inte att känna igen Rubykabeln när man jämför den med någon av Biltemas två 30 - 40 kr/paret- kontakter monterade. Upplösning, rymd, naturlighet är i en helt annan klass. Detta trotsar naturligtvis all logik, jag hade aldrig trott att skillnaden skulle vara så märkbar. Alltså kan Bulletplugen bidra till att höja kvalitén även på en billigare kabel om denna i grunden har bra egenskaper. AQ Coral som är en nyare motsvarighet går att köpa billigt från USA. www.hcmaudio.com.
Jag kör nu Signal Cables Silver Resolution med Silver Bullet Plugs mellan CD och Edison Triod och trivs bra med det.
Örjan

Mac Mini,Chord Mojo, Edison Triod, Transcriptor Saturn (vinyl) Snell EIII och EIV
Go to Top of Page

UrSv
Member

2786 Posts

Posted - 2006/01/23 :  14:47:06  Show Profile Send UrSv a Private Message
Bulletplug är mest en rolig grej men saknar nog berättigande på annat vis. Jag har ett tiotal par som sitter lite överallt men jag retar mig mest på dem. Ljudskillnad på olika kontakter tror jag inte på och kan dessutom inte höra någon skillnad så jag använder Neutrik jordbrytande eller Neutrik standard med flera no-nonsensevarianter.
Go to Top of Page

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2006/01/23 :  15:04:40  Show Profile Send poppen a Private Message
De är de bästa RCA du kan få för pengar. Svårlöddda men låter bra




Edited by - poppen on 2006/01/23 15:06:53
Go to Top of Page

Örjan
Member

98 Posts

Posted - 2006/01/24 :  11:11:35  Show Profile Send Örjan a Private Message
Om man nu tycker att Bulletplugens princip är intressant men anser den vara för risigt utförd så kan man kolla in WBTs Nextgen RCA. De verkar likadant uttänkta vad gäller anslutningen men betydligt mer avancerat gjorda.
Jag har inte fått fram om dom är skärmade men det skulle kunna vara så. Om dom sen låter bättre återstår att se. Kostnaden är något högre än för Silver Bulletpluggarna - 260 kr/st. Det finns också en intressant chassihona i serien som jag nog tänker pröva.
Örjan

Mac Mini,Chord Mojo, Edison Triod, Transcriptor Saturn (vinyl) Snell EIII och EIV
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2006/02/03 :  07:39:32  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message
Örjan;

quote:
kolla in WBTs Nextgen RCA


Nej, dom är inte skärmade.

//W

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2006/02/03 :  11:53:13  Show Profile Send poppen a Private Message
Svalander föredrar bulletplug framför WBT nextgeneration. Han är inte importör på någon av produkterna.
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2006/02/03 :  12:27:06  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
Här är lite om vad jag tycker om WBT nextgen i jämförelse med Bulletplug:

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=23557&SearchTerms=wbt

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.84 sekunder. Snitz Forums 2000