HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Veckans Sladd och otack är världens lön!!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2006/01/06 :  18:49:43  Show Profile Send Mahler a Private Message

Halloj,

Senaste Sladd skriften var nog det mest träffande jag läst på länge och ack vad man känner igen sig i sina egna erfarenheter som säljare.

Arbetar som Export Säljare eller som visit kortet snofsigt proklamerar "Area Sales Mangager". Är dom sådan ansvarig för ett gäng marknader ute i Europa och världen för den delen med huvudfokus på Storbrittanien och Irland..

Komiskt nog började även min karriär med ett finfint erbjudande att bli dörrknackare i Göteborg. Produkten var sopkvastar med julmotiv på borsten och jag skulle göra Göteborg och sälja som bara den.. Jag var 18 och hade precis slutat gymnasiet och flyttat till stora staden!! Skeptisk som jag var vände jag på klacken och gick ett annat håll. Svor att jag aldrig skulle bli säljare och dörrknackare och hamnade efter ett stort gäng studentår i Lund med ambitioner om att jobba med 3:e världen frågor och bistånd istället på exportrådets trainee utbildning för unga exportsäljare. Och vips var man säljare igen fast med guldkant i titeln!!

Häftigt som bara den tänkte man och dök in i jobbet med sällan skådad glupskhet. Efter en halvträff och en komplett skräckhistoria företagsmässigt hamnade jag där jag är idag sedan drygt 3 år.