HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Vinylforum
 Ortofon MC Rondo Bronze
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

josa1
Member

91 Posts

Posted - 2006/01/05 :  13:44:24  Show Profile Send josa1 a Private Message
Har just beställt en Ortofon MC Rondo Bronze. Skall sitta på en Rega P25 med RB 600 arm. Vad det tokigt eller...? Detta var en ren chansning eftersom den är så ny har jag inte ens hittat några recesioner. Är det någon som vet något om denna PU? Jag funderade först på Kontrapunkt a men enl källa till säljaren skulle den vara lite ljus och Bronze ge mer kraft i basområdet. Som vanligt hoppas man ju på ett jättelyft. Har idag en MC 15 Super MkII. Den låter i o f OK men jag saknar lite tryck i basen samt att det på vissa skivor låter lite burkigt/instängt i basen.

Leif Eriksson
Member

700 Posts

Posted - 2006/01/05 :  16:41:08  Show Profile Send Leif Eriksson a Private Message
Jag har just avsltat en liknande resa, min slutade med Kontrapunkt B, och den får en LP12 med Ittok LVIII som husse.
Jag hoppas att det blir bra, provlyssning av pickuper under rätt omständigheter, låter sig inte göras.

"the bitterness of low quality,
remains long after,
the sweetness, of low price"
//Leif
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000