Author |
Topic |
Gothmog II
Member
435 Posts |
Posted - 2006/01/06 : 16:22:28
|
Alla tiders sämsta låtar/musik enligt mig (får redan kräkningar)
1. När jag mötte Lassie 2. Carli Tornehave med "Hård stad" 3. Yes sir I can Boogie, tror dom hette baccara nånting. 4. Allt med Modern talking. 5. Allt med Håkan Hellström, karln kan ju inte sjunga.... 6. All pop som massproduceras idag och spelas på Sveriges "sämsta" kanaler - Rix fm och mix megapol 7. Kängpunk, dödsmetall, dansband, rap, hip hop får mig också att rysa.
Det finns så mycket bra musik, så varför lyssna på dynga?
Tack för att jag fick spy lite galla
Tommy |
Cairn Fog 2, Cairn 4808A, Edison 60, DIY Aleph 3, Audio Innovations 300, Ariel loudspeakers, Stax Lambda och en SAAB 9-5 Aero 315 Hk Etanol (Maptuned)
Det finns genvägar till det perfekta ljudet |
|
|
bostrowskij
RödaTråden vinnare
839 Posts |
Posted - 2006/01/06 : 18:04:27
|
Fågeldansen |
|
|
malkavian
Semesterfirare
22 Posts |
Posted - 2006/01/08 : 19:46:50
|
Allt med Michael Bolton Alla dansbandslåtar, förr, nu och i all evighet... Michelle med Beatles Ulf Lundells samlade fyllevisor (dvs allt han gjort) Grindcore
Så, nu känns det bättre..;) |
|
|
Blue
Member
2120 Posts |
Posted - 2006/01/08 : 21:36:06
|
Hehe... kul tråd!
Det finns så mycket dåligt att vraka ur, så man vet inte var man ska börja. Förutom många av de självklarheter som redan nämnts finns ju en hel del vidriga låtar som ändå många seriöst verkar gilla... Här är är några personliga "favoriter":
* Kent "Dom som försvann" (otroligt dålig idé med barnkören) * Lena PH "Lena Anthem" (otroligt dålig text) * Four Non Blondes "Hey, what's going on?" (eller vad den nu heter) * Crash Test Dummies "Mmm mmm mmm mmm" (eller hur det nu stavas) * Allt med Scorpions * Allt med Enya
Och apropå detta. Sämsta titel på en samlingsskiva någonsin: Tomas Ledin "Sånger att älska till".
: )
|
Ett kungarike för en vevgrammofon. |
|
|
Mahler
Member
1782 Posts |
Posted - 2006/01/08 : 22:57:42
|
Jöösses..
Inte en kotte som nämt det ännu??!?!?!?
Ace of Base samlade verk Spice Girls samlade verk Bodies without organs samlade verk Gunters samlade verk!!
Suck!!
|
----------------------- Tabula Rasa! |
|
|
jimmy_JDM
Member
141 Posts |
Posted - 2006/01/09 : 01:32:52
|
håller med dig, jag ger fan inte ett SKIT för sånna där listor
alla har olika smak å alla gillar olika stilar
då var hifi Choice´s senaste? lista över bra skivor å testa din stereo med roligare
folk har lista MASSA goda klassiker iden här tråden som jag tycker är bra, men dom tycker är dåliga så smaken skiljer sig styggt, helt ointressnt med sånna här trådar igenligen, rekomendera musik istället så man kan få tips till skivsammligen
Mvh en kille som tok breakar till house å trance å hiphop på krogen men spelar nästa bara jazz/fusion/guitarr musik hemma
|
Välkommen till mitt hem och min trädgård http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=43191 |
|
|
Karnaa
Member
614 Posts |
Posted - 2006/01/09 : 01:59:43
|
Måste bara säga Lilleman´s låt med Cornelis Vreeswijk`s Somliga går i trasiga skor samplat!!! USELT,FRUKTANSVÄRT DÅLIGT!!! |
Nybliven husägare :O)
Integra Research RDC-7,AAD Q-40,Q-20C,Q-10,Q-1000 samt SUBMASTER 11,Vincent SAV-P200 och SP-997 och Marantz DV-9500,Marantz TT-15S1,Electrocompaniet ECP-1 riaa,LG 42PX5R,Audioquest Vulcano,Caldera,Anaconda,King Cobra,Eagle Eye,HDMI-3,Supra m.m. http://www.minhembio.com/Karnaa http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=40942&SearchTerms=karnaa |
|
|
poppen
Member
1570 Posts |
Posted - 2006/01/09 : 10:07:58
|
Kul att ni tar listan på så stort allvar. Men vi får inte glömma att den faktiskt har röstats fram. Ibland kan man ju tröttna på låtar också av den anledningen kan en egentligen bra låt bli en dålig låt. Därav en favorit bli en hat låt. Men visst
Fågeldansen, stoppa köttbulle i näsan är värre men dessa oljud förtjänar ju inte kallas melodier utan är bara oljud
Mitt syfte var bara att skapa en rolig debatt. man behöver inte ta den på så stort allvar det var inte mitt syfte.
Hoppas att ni forsätter att debaterar jag är nyfiken på vad ni tycker.
Hoppas bara ingen tar illa vid er.
MVH
Poppen |
Edited by - poppen on 2006/01/09 16:24:52 |
|
|
Klenkar
Member
1157 Posts |
Posted - 2006/01/09 : 10:37:37
|
Per G............ |
...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers... |
|
|
jojje_guitar
Member
701 Posts |
Posted - 2006/01/09 : 12:46:58
|
Rent spontant:
Håkan Hellström
Kent
Tomas DiLeva
|
"How about some thinking, before you blow the chessboard clean?" - Roine Stolt, Wallstreet Voodoo |
|
|
Blue
Member
2120 Posts |
Posted - 2006/01/09 : 13:24:08
|
jimmy_JDM: Tja, jag tror ju liksom man ska ta sådana här listor men en nypa salt, då blir det kul. Självklart har folk all rätt i världen att gilla vilka låtar dom vill, men det betyder väl inte att andra inte ska få säga vilka låtar dom tycker är dom sämsta som någonsin gjorts? Av ditt sätt att resonera misstänker jag att du inte är särskilt förtjust i TV-programmet 100 höjdare? Själv tycker jag att det bitvis är storartad humor!
"folk har lista MASSA goda klassiker iden här tråden som jag tycker är bra"
Hoppas du inte syftar på någon av låtarna jag nämnde?
; ) |
|
|
akktustakki
MJW Musik hemma
1098 Posts |
Posted - 2006/01/09 : 22:12:10
|
Nåja, bröder, när vi börjar ta detta på blodigt allvar så försvinner finessen med hela vitsen, om ni förstår vad jag menar.
Flera av låtarna på sämstalistan i denna tråd ligger på överstalistan i min samling. Vilket ungefär samlar ihop själva vitsen med det hela, om jag förstått trådskaparen rätt.
Det här är roligt och dessutom lärorikt, om jag får lov att vara prettantiös(obs stavning) så för läs och njut.
Här ser vi också en liten summering över varför det blir en smula knöligt, när någon skall göra en personlig översikt över vad som är bra eller dåligt. Vettigt eller inte, dock är det på en personlig nivå. Alla på detta forum respekterar detta såsom en självklarhet.
Detta är en Bra tråd: denna låt suger valrossballe pga: ???
Jag tycker att vi återvänder till topic, och ger vad vi tycker är en dålig låt, med motivering, och skit i alla grupper/gruppringar som ni tycker är dåliga.
För det är dom.
edit/ Ursäkta för hobbymodereringen. (Det är ett tufft ord.) Ämmnet intresserar mig.
Kör hårt, tyck vad ni verkligen gör och spara inte på krutet. |
nu schlappnaru av... DIY. Monacor
|
|
|
Blue
Member
2120 Posts |
Posted - 2006/01/10 : 11:11:56
|
Hehe... fyller på med ämnet "dåliga låtar från annars på det hela taget storartade artister", fullkomligt subjektivt (och OBS! alltså ingen sågning av artisen/gruppen i övrigt):
* Micheal Jackson "Black or White" * Pink Floyd "A momentary lapse of reason" * Beach Boys "Kokomo" * Elton John "Can you feel the love tonight?" * Toto "The Congo"
Gemensam nämnare: Låtarna är skapade en bra bit efter "bäst före-datum" för respektive artist/grupp.
: )
|
|
|
hifirocker
Member
1303 Posts |
Posted - 2006/01/10 : 12:05:11
|
Allt med Eddie Meduza (Errol Norstedt).
Det kvittor hur politiskt inkorrekt han må ha varit, Eddie Meduza är den riktigt dåliga smaken personifierad. |
|
|
poppen
Member
1570 Posts |
Posted - 2006/01/10 : 14:01:44
|
Jag kan nog hålla med dig hifirocker men Eddie meduza är faktiskt diskvalifiserad på min egen lista.
Han tillhör kattegorien olåtar och får därmed inte vara med. Han är dock inte ensam. Fler förslag från debatörerna här hamnar i samma sällskap. ( I mitt tycke )
|
Edited by - poppen on 2006/01/10 16:57:39 |
|
|
NtR
Member
680 Posts |
Posted - 2006/01/23 : 17:21:07
|
Skvallerbytta bingbång, förlåt, Do you really want me - Robyn
Precis allt som någonsin gjorts i tyskland. |
Nicke the Rocker |
|
|
ohmega
Member
4651 Posts |
Posted - 2006/01/23 : 19:16:49
|
Jo men "epa-traktorn" med Eddie Medusa är ju kul |
Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker" Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor |
|
|
Dr Moureau
nu mera Dr...
316 Posts |
Posted - 2006/01/23 : 20:39:36
|
Allt med Per Gessle! Nuff said |
"A friend will help you move. A really good friend will help you move a body." -Anonymous |
|
|
Magils
Member
7061 Posts |
Posted - 2006/01/23 : 21:10:58
|
Nån sån där låt med Maria Carry ( vet att det inte stavas så men...jag kan inte förmå mig att hitta fram rätt) överdrivet whaillande (stavas nog inte heller så?) ogillas skarpt...urk! Carola, Celine & Co har oxå några i den genren... Dansband typ Nils-Berras - Du såg vintern på sommaren...kräkvarning! Arja S - Vem é du, vem é ja....(inget mot artisten, men låten ...)
|
- Det finns inget problem som är större än lösningen..
- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225 |
|
|
Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben
7949 Posts |
Posted - 2006/01/25 : 18:40:49
|
Men jag tycker ju allt det här är bra. Det är den här musiken som stimulerat mitt hifi-intresse och fått mig att låta mina barn svälta för att jag ska få råd med ännu en uppgradering för att kunna höra ännu mer av all denna underbara musik.
Hoppsan, jag skrev i fel tråd... |
"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker" |
|
|
Freddie Boy
Member
704 Posts |
Posted - 2006/02/07 : 22:02:07
|
Jag vill vara din Margareta!! Jag hatar sån där glad och käck musik!!! Morr.. |
Länge leve Vinylen! Because Sound Matters. |
|
|
alpinist
RödaTråden-vinnare
963 Posts |
Posted - 2006/02/08 : 10:50:45
|
Låten "ICA:s egna varor" med tillhörande video! Fast där hade man verkligen jobbat stenhårt på att få den så dålig som möjligt, för att det skulle framstå som personalens egna låt. Hur som helst, får fortfarande rysningar när jag tänker på hur fel trummisen kommer in i låten - helt i otakt! Låten är så dålig så den är cool bara för den skull! |
Tremolo junkie! |
|
|
Tjagge
Starting Member
8 Posts |
Posted - 2006/02/08 : 18:39:34
|
Måste kommentera listan som ligger till grund för denna tråd. En riktig skräplista och då syftar jag på listans innehåll och inte på att den innehåller skräp. Flera av grupperna som finns med är ju otroligt mycket bättre än en massa annan smörja som producerats under årens lopp. Visst att Red-nex och liknande skräp är med, men allt Beatles gjort är så pass bra att det inte skall vara med på en lista över världens 50 sämsta låtar. De som har sammanställt listan verkar dessutom tycka att vissa låtar kvalificerar sig på grund av dålig text, helt ointressant enlig mig. Typiskt för musikkritiker, pretentiösa (ambitiösa) texter och arrangemang är en större anledning att såga en låt än rent usel musikalitet. Sen verkar musikkritiker ha en förkärlek för listor av alla de slag, luktar mycket kvällstidningsjournalistik över det hela. |
|
|
Slupen
Medlem, HiFi Norr
261 Posts |
Posted - 2006/02/08 : 21:25:31
|
Finns absolut ingen som har förpestat mitt liv som Per Gessle.
Han förstörde en hel radiosommar med sina absolut onödiga verk, särskilt mazaring var en tungviktare på skitskalan..
kommer aldrig att glömma mot slutet av sommare och jag satte på radion och Gessle skvalade, bytte genast kanal så var han där också. Blev så upprörd att ögonblicket fortfarande känns levande...
Dock finns det en artist som är värre. Mel C med låten Shooting star...
|
Lite HIFI om dagen är bra för magen! |
|
|
lucifer
Starting Member
16 Posts |
Posted - 2006/02/08 : 23:25:42
|
Allt med Abba och Micke B. Tretow stinker. Honey, honey är väl undantaget som bekräftar regeln.. |
I wasn't born to follow.. |
|
|
Topic |
|