HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Budget JHL/DOZ-bygge
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7954 Posts

Posted - 2006/01/10 :  16:06:33  Show Profile Send Fuling a Private Message
Du ska definitivt kosta på dig bra utgångskondingar och sen shunta dem med rejäla plastfilmare.
Eventuellt stor lyt - liten lyt - stor plastfilmare - liten plastfilmare

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2006/01/10 :  19:12:14  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Ja som sagt tidigare, så bra kvalitet som möjligt på kondensatorerna C1, C2, C3 och C4.
Att bypassa elektrolyterna på dessa platser med film kommer att förbättra diskanten.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

McGyver
Member

1737 Posts

Posted - 2006/01/10 :  19:57:33  Show Profile  Visit McGyver's Homepage Send McGyver a Private Message
Det är ju ett budgetbygge, så jag har tagit vad som funnits hemma!
C2, 3, är Jamicon 50V eller 63V.
C4 är Philips 50V
C1 är Wima 1uF/63V.

Är dessa ok eller skall jag satsa på annat och i så fall vad?

Skall prova att koppla in en filmkonding på utgången och se hur mycket diskanten förbättras.

/R

The probability of someone watching you is proportional to the stupidity of your action.
- A. Kindsvater
Go to Top of Page

Lenn Art
Bygg-Harry -05, Mästar-Harry -06, 100.000-klubben

739 Posts

Posted - 2006/01/11 :  14:09:51  Show Profile  Visit Lenn Art's Homepage Send Lenn Art a Private Message
Det blir nåt speciellt med lite tyngre mekanik. Grattis till ett mycket tjusigt bygge!

Vad är rätt och vad är fel? Och av allt det som är rätt - vilket är mest rätt?
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000