Ja, de var SRs standardmonitorer tills de bytte till Yamaha NS1000. Jag har för mig att de satt i stativ med Quad II slutsteg under. Enligt rykten valde inte SR Goodmans Eleganzia II p.g.a. att de skulle låta bäst i absoluta termer, utan för att de vid den tiden var jämnast i tillverkningen. Man kunde byta ut ett exemplar av Eleganzia II mot ett annat utan hörbar skillnad i återgivningen, vilket är ett berättigat krav på montorhögtalare, som få kunde uppfylla på 1960-talet.
Ska vara rätt så trevliga enligt en artikel i HM. Kolla på bibblan efter nummret. Vill minnas att anledningen till att SR bytte ut Eleganziorna vid skiftet rör till trissor var att dom lyckades blåsa elementen i högtalarna på lider parad vilket inte var så lyckat.
Mvh // Mattias S
Anläggning: imac 27" - Audirvana Plus - Supra usb cable - Resonessence Labs Concero HP DSD hörlursförstärkare / dac - B&W P7 Wireless
Jag har hört dom där högtalarna och jag minns att dom inte lät så bra. Men vilka högtalare lät bra på den tiden? Det är ju också så att när SR ska välja högtalare till alla sina kontrollrum och redigeringställen, då handlar det ju om flera hundra högtalare. Däremot så väljer man bättre högtalare till sina musikstudios.