HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Nintendo till projektor? iMac till projektor?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Stereo Audio
Member

674 Posts

Posted - 2005/12/27 :  19:28:55  Show Profile Send Stereo Audio a Private Message
Fick ett Nintendo och enda utkabeln som följer med är en antennsladd i änden signalen ska ut ifrån, på in-änden är det typ en RCA med brun färg (sån som brukar vara vita/röda i stereo), finns det något sätt att få bilden till projektorn min?

Har också en iMac (äldre modellen med stor burk, som en bildrörsskärm), undrar hur man kopplar bild till proj från en sådan. Måste nästan via USB el. FireWire gissar jag?

Tack för svar på förhand!

Stereo Audio

Edited by - Stereo Audio on 2005/12/27 19:47:46

Frasseman
Member

279 Posts

Posted - 2005/12/27 :  19:53:58  Show Profile Send Frasseman a Private Message
Hej!
Om det är en NES, dvs. Nintendo 8-Bit så finns det RCA utgång för bild och ljud på sidan av maskinen, så det är bara att inhandla en RCA-kabel och koppla ihop.... Vad det gäller iMac´en får du nog bättre svar från någon som är insatt...

Min anläggning
Go to Top of Page

Micke65
Member

471 Posts

Posted - 2005/12/27 :  19:55:59  Show Profile Send Micke65 a Private Message
Nintendo vad ? (Gamecube, 64, DS.....)
Projektorn har vilka sorts ingångar ?
Om GC ska det följa med sladd med 3 RCA kablar (ljud H+V samt komposit bild). Finns en RGB kabel som tillbehör vilket är det du behöver om du ska titta mer än ngn minut på bilden.
/Micke
Go to Top of Page

Bubben
Member

1032 Posts

Posted - 2005/12/27 :  22:08:18  Show Profile Send Bubben a Private Message
RCA-utgångarna för bild och ljud togs bort av besparinsskäl på de sista verisionerna av NES. Då fanns bara RF-modulatorn på Europa-modellerna.

"-Kvantitet är oväsentligt utan kvalitet."
Go to Top of Page

Stereo Audio
Member

674 Posts

Posted - 2005/12/27 :  22:27:51  Show Profile Send Stereo Audio a Private Message
Frasseman: Nje, inte såna uttag.

Micke65: Ah, Nintendo 16-Bitars... Ganska gammalt, från 93 tror jag. Projjen har S-Video, Video, Komponent och sån här dataingång, flera små stift. DVI?

Bubben: Jo, RF står det, och så finns det en lite bredare kontakt som jag inte känner igen från någon annastans som heter "Multi Out" typ.

Stereo Audio
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/12/28 :  00:44:59  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Stereo Audio:
Titta på baksidan av iMacen. Den har eventuellt en liten lucka under vilken det sitter en VGA-kontakt. Du kan tänkas kunna använda denna. VGA-ingång har du nog på projjen.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

Micke65
Member

471 Posts

Posted - 2005/12/28 :  08:52:45  Show Profile Send Micke65 a Private Message
Kan tyvärr inget om NES och SNES, kolla Frassemans svar, bör ju finnas motsvarande på din nyare konsol.
Beträffande projektorn så ska spelet förmodligen anslutas till det du kallar video, en ensam RCA-anslutning=komposit.
/Micke
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/12/28 :  10:50:26  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Micke65. Imacen saknar video-ut och lika så S-video-utgång. Är det en hyfsat sen revision av iMacen så har den VGA-utgång. Annars får du nog tyvärr skaffa en dyr omkopplare. Externt grafikkort eller liknande.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

Frasseman
Member

279 Posts

Posted - 2005/12/28 :  12:19:31  Show Profile Send Frasseman a Private Message
Okay, det var en SNES.. Du kan få tag på RCA och S-Video anlutning till denna om du letar lite på marknaden.. RCA finns för 129kr hos Nintendo Nintendos egna butik

S-Video får du leta upp själv

Mvh
Andreas

Min anläggning
Go to Top of Page

Stereo Audio
Member

674 Posts

Posted - 2005/12/28 :  12:52:34  Show Profile Send Stereo Audio a Private Message
Tack för alla tips, ska kika igenom det och se om det löser sig!

Stereo Audio
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000