HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Har ni fått nått kul eller bra???
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2005/12/24 :  23:13:57  Show Profile Send Circlomanen a Private Message
Som frågat innan, har ni fått nått kul eller bra??? (det ena behöver inte utesluta det andra trots "eller")

Själv bidde det bla, lite pengar till ett ljudkort till datorn, några biocheckar och en flaska vin.
Nöjd å belåten med julen i allmänhet i år.

Johannes.

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/12/24 :  23:20:30  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Jag undanbad allt vad julklappar hette. Men det går inte att övertyga föräldrar frälsta i kommersialismens hytsteriska julyra. Fick ett par skor och lite två. Skorna behövde jag visserligen och mitt två var slut. Det var så lågt jag kunde sträcka mig. Älskar julen men ogillar klapparna.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

MullBenkt
Member

1276 Posts

Posted - 2005/12/24 :  23:52:46  Show Profile Send MullBenkt a Private Message
Här blev det husgeråd och en flaska Black Ribbon. Jo! En skiva med Brad Paisley också
Go to Top of Page

guldfisk
Semesterfirare

899 Posts

Posted - 2005/12/25 :  00:44:16  Show Profile  Visit guldfisk's Homepage Send guldfisk a Private Message
Bok, Ola Wong, No, I'm from Borås.
512 MB arbetsminne till min bärbara dator.
10*5 cl blended whisky V&S, bl a 21-årig Black Ribbon...
CD, Laleh, Laleh.
Glas, Lasse Åberg.
Keramikskål.
Utlovad dans, show och middag med flickvännen.

Mycket trevligt, fick leka med storebrors barn och katt också.

...perspektiv...
.
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2005/12/25 :  00:48:59  Show Profile Send edison a Private Message
En lite otippad (men trevlig visade det sej...) klapp var en CD från lill-lill-lill-lillsystern min:
"United House of Prayer" - Buddy Miller




SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7812 Posts

Posted - 2005/12/25 :  01:19:31  Show Profile Send Fuling a Private Message
Fick plankor att göra plankstek på till nyår. Ska bli gôtt!

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2005/12/25 :  10:15:27  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message
Hasse & Tage : Svenska ord & co : saga & sanning

http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=9100103993&s=1

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2005/12/25 :  10:56:04  Show Profile Send Manga X a Private Message
Gwen Stefani nya platta samt den nya Johnny Cash "boxen".
Jag är hur nöjd som helst!!!

Cashboxen är grymt bra!

Bortsett från detta har julen varit "eländig"... båda barnen (2 resp. 3 år gamla) är förkylda OCH har ögoninflammation! Gissa om det har varit / är gnälligt!


Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/12/25 :  11:18:29  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Boergars: Den har nog rätt många andra också fått. Vi sålde slut på den i bokaffären flera dagar innan jul.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2005/12/25 :  13:27:24  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Fick en bra present av flickvannen och hennes foraldrar.
Fick tva konstertbiljetter till Eric Bibbs gigg i blue mountains
tva timmar ivag fran Sydney. Middag ingar och det ar en
liten scen han spelar pa. Fick en hotelnatt med.
Inte sa illa tycker jag. Hoppas konserten blir bra.
Hoppas flickvannen gillar Eric Bibb med. :)

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2005/12/25 :  14:05:41  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message
Jag är fett nöjd! Har vart sjuk i en vecka nu och är det fortfarande, men jag fick en bil!

PS Nån som vet vad som kan vara fel på en ford sierra -84 när det inte verkar komma el från batteriet(förutom det uppenbara urladdat batteri), och var man kan köpa ungefär alla delar i hela bilen?
DS

Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2005/12/25 :  15:02:41  Show Profile Send brewitz a Private Message
Sambon gav mig Radioheads "Pablo Honey" på vinyl. Mycket snällt, enda problemet är att jag inte har någon svarv. Med hennes egna ord "I've opened a can of worms, haven't I".
Go to Top of Page

lindome
Member

1054 Posts

Posted - 2005/12/25 :  18:23:32  Show Profile Send lindome a Private Message

Norah Jones - Come away with me 200 g vinyl
Ny pickup till vinylriggen

Det var väl det som var hifirelaterat!

God fortsättning
Go to Top of Page

ayayay
Inredningsarkitekt

1278 Posts

Posted - 2005/12/25 :  19:48:54  Show Profile Send ayayay a Private Message
Frugan har gett mig lova att "bli färdig" med tvåkanals stereon här hemma

Jag gifte mig med helt rätt tjej!!!

Tanken går nu till ett nytt försteg, ett par golvare (Amphion Xenon ligger högt upp på listan) samt kanske ett Rotel RC-1070 till.
Skall försöka få tag i det mesta begagnat, men vi får se.


GOD JUL!!!!!
Från lycklig en blivande fattig-lapp.
KRAM
J

"difficulties mastered is opportunities won" - Winston Churchill
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/12/25 :  19:50:46  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
EN trevligt grov/vattendamsugare, samt en samling med Stones. Lät OK vidförsta genomlyssningen.
Hur dotterna visste att jag ville ha en mätmikrofon (och hur hon inhandlade den) funderar fortfarande delar av släkten på

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/12/25 :  19:53:34  Show Profile Send matte76 a Private Message
Bonniers nya upplaga av rocklexikonet . 1.400 sidor, fullmatat med information om massor av artister och grupper...kommer ta ett bra tag att plöja igenom.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/12/25 :  21:27:15  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message
Fick en vinylspelare från MusicHall MMF-9 Helnöjd !!
OCH ett Pentagon förförstärkare ( MM och MC ) till den !


Wolfgang

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

DIESEL
Member

953 Posts

Posted - 2005/12/25 :  23:00:42  Show Profile Send DIESEL a Private Message
Fick en massa småsaker men chokladkakan som är fylld med GlenFiddich skall bli ett rent nöje att smaka av

/Maltjägaren

Öl dödar hjärnceller, men bara de svagaste

Emotiva Audio ERC-1 ~ Emotiva Audio USP-1 ~ Emotiva Audio XPA-2 ~ Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand
Go to Top of Page

LarsTokyo
100.000-klubben

776 Posts

Posted - 2005/12/26 :  01:16:19  Show Profile Send LarsTokyo a Private Message
Det blidde ett par handskar från mor och presentkort på 200:- från frugans farmor. Av familjen fick jag nada.
vemsom: två? Menar du tvål?

Nu i North Carolina, USA.
Go to Top of Page

Mikaell
Member

1046 Posts

Posted - 2005/12/26 :  10:23:53  Show Profile Send Mikaell a Private Message
Tro det eller ej men jag fick pengar av min mor för att köpa en högtalarkabel.
Och vi snackar inte supra!
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2005/12/26 :  17:40:15  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
Jag fick två säsonger "The Simpsons" på DVD. Hade önskat mig Firefly, men det här var lika bra...

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2005/12/26 :  19:19:27  Show Profile Send jerico a Private Message
En Highland Park av kvinnan och en choklad ask av faderskapet. Så det blev en GOD jul!!!!

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
Go to Top of Page

Loopen
Member

621 Posts

Posted - 2005/12/27 :  11:15:33  Show Profile Send Loopen a Private Message
En T-shirt med tryck på ryggen bestående av texten FJÖL AV

En tokig norrlänning som skickat.....
Go to Top of Page

Patrik B
Member

440 Posts

Posted - 2005/12/27 :  12:25:17  Show Profile Send Patrik B a Private Message
En låda innehållandes alla mina laster. Att avnjutas tillsammans med med Ino Audio pi60 när dom nu kommer.

Lådan innehåller bra rödvin, brittiskt öl, ost och kex, jordnötter, ölkorv samt en Dilbert-bok.

Mvh
Patrik B
Go to Top of Page

krellmaster
Member

886 Posts

Posted - 2005/12/28 :  12:45:23  Show Profile  Visit krellmaster's Homepage Send krellmaster a Private Message
Fick bl.a en CD-ROM "Whisky World" så nu blir det lite att lära sig.....

nyfiken skeptiker
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2005/12/28 :  21:56:37  Show Profile Send whiskyman a Private Message
En dvdinspelare som jag kan använda som video istället för den gamla.Så det har varit en mycket lyckad jul.Hade dock planerat att köpa under mellandagarna vilket det ju nu inte blir. Mvh Kristofer
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000