HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Allmän gnälltråd. Avreagera er här..
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 13

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2006/01/11 :  22:03:13  Show Profile Send svejk a Private Message
Gillar inte och gnälla men nu är jag förbannat trött på CarPark Fick P-böter på handikappruta mitt tillstånd låg synligt i rutan. Jag har ringt, skickat brev och faxat! Pratade tom med parkeringsvakten han sa att jag skulle lägga i pengar. Hur frågade jag, Varför?, har ju inga armar (mitt handikapp) Säg till någon om hjälp vart det intelligenta svaret. Trots detta skickar fanskapen böter till Inkasso. Nu har dom bett om krig och skall få krig.
KO Tidningar Handikappad organisationer osv skall vidtalas.
Skall göra ALLT för att dra Carpark i skiten
Det är inte sketna 250 spänn det handlar om utan principer.


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

Cliffan
Member

473 Posts

Posted - 2006/01/11 :  23:56:04  Show Profile Send Cliffan a Private Message
Stå på dig Svejk, lider med dig. Har man parkerat fel så har man, men har de fel så ska de stå för det. Hoppas de får sota för det!

Rör...
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2006/01/12 :  11:56:33  Show Profile Send ohmega a Private Message
också....får inte in kunskapskanlen på min tv...det skall visst va nåt bra program vid kl 8 ikväll...vetenskapsprogram....

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2006/01/12 :  12:06:31  Show Profile Send Håkan64 a Private Message
Ohmega: Hade du haft kunskap om hur man får in kunskapskanalen, då hade du sett kunskapskanalen
Go to Top of Page

UnBeliever
100.000-klubben

1353 Posts

Posted - 2006/01/12 :  12:10:59  Show Profile Send UnBeliever a Private Message
Jahopp, ett år närmre graven...

De Omnibus Dubitandum Est

Min anläggning:

Avid Volvere SP | OL Zephyr | Lyra Delos
Lumin D2
Accuphase E-460 med AD-20
Respons Grand Artist MC
Solid Tech Hybrid | Cardas / NordOst / Shunyata
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2006/01/12 :  12:41:11  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
Fick en sådan där skraplott av svärmor i går, började skrapa.

100 000:-, 10 000:-, 100 000:-, 50:-, 1000:-, 10 000:-, 100:-, 1000:-
och sista skrapet............ 1000:-,.

Så jävla nära 100 000:- och 10 000:- så blir det bara 1000:-

Får väl leva med det

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/01/12 :  14:11:34  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Blir så irriterad..

Nån har haft fräcketen att gå in på tomten och bära i väg med vår utemöbel, och ställt den i "pulkabacken" 3 meter utanför tomten,
Sen inte orkar bära tillbaka den. Det lär vara tonåring eller större, för att orka.
Nu måste jag invänta sällskap för att bära tillbaka den.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Nitram
Medlem i AÖ

1171 Posts

Posted - 2006/01/12 :  14:23:51  Show Profile Send Nitram a Private Message
quote:
(Listan försvann eftersom jag först skrev in den, markerade all text och trodde att ett klick på listknappen skulle formatera, precis som de flesta andra knappar gör. Gah!)

Hände mig med här om dagen.... måttligt roand... särskilt om man redan e på taskigt humör

Min anläggning
När jag köper en ny bumerang... hur blir jag av med den gamla?
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7812 Posts

Posted - 2006/01/12 :  19:24:59  Show Profile Send Fuling a Private Message
Gjorde nyss ett ryck med monteringen av mina baslådor, SS 8545 i slutna lådor.
Natuligtvis havde jag fått dit en islagsmutter snett så att jag fick lov att bryta sönder saker och limma om. Visst, jag fick dit elementet efter lite svordomar och det syns inget utifrån men vetskapen om att det blev ett lappverk tar bort tillfredställelsen av att ha byggt ett par seriösa baslådor!

Var nära ett tag att hela skiten fick en flygtur genom ett stängt fönster och vidare ner två våningar.

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

ILLY
HiFitraktör

1325 Posts

Posted - 2006/01/13 :  02:07:56  Show Profile Send ILLY a Private Message
Är så förbannat trött på byggjobbarna som härjar här utanför på dagarna. Visst är det bra att dom snyggar till huset och visst, dom gör bara sitt jobb. Men för h.....e jag kan omöjligt koncentrera mig på studier när det står nån på en byggnaddställning precis utanför mitt fönster (på översta våningen) och skrikpratar med sin kollega två våningar under alternativt borrar i stenväggen så det dånar i hela kåken.

Istället får jag sitta uppe och läsa halva nätterna och dricka hinkvis med kaffe för att hålla mig vaken. Inte f.n kan jag ta sovmorgon heller, eftersom deras slamrande börjar kl 7 varje morgon.

Dessutom stank det bränd elektronik hela dagen, eftersom dom höll på med nåt svetsjobb på taket och lukten letade sig in genom ventilationen.

Åsså Svejk: Jag brukade under en period få regelbundna böter av carparks (här skrev jag ursprungligen något elakt) vakter när jag stog på min parkering. Hon jag ringde varje gång var supertrevlig och hjälpsam så det var ju omöjligt att bråka med henne. Men stå på dig, att kränka en handikappad är definitivt att gå ett steg för långt över gränsen.

StefanL, Mayro och Håkan64:
Jag blir uppriktigt ledsen när jag läser era inlägg. Det är få saker jag min dotters mamma håller sams om, men på en punkt är vi rörande överens: Vårt barn kommer alltid i första hand och våra dispyter är något som hon inte ska behöva ta del av, de är inte avsedda för hennes öron. För detta är jag evigt tacksam.

Militant cyklist.
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2006/01/15 :  04:40:09  Show Profile Send ohmega a Private Message
VAD I
Läst på svt:s hemsida nyhetssida.
quote:
En busschaufför som ingrep i ett slagsmål på Råslätt i Jönköping när en pojke blev sparkad i huvudet varnades av arbetsgivaren, bussbolaget Arriva.

Enligt arbetsgivaren har chauffören "åsidosatt sin skyldighet som anställd genom att lämna bussen". Ett upprepande kan enligt varningen "komma att medföra en uppsägning".

Kommunals huvudskyddsombud Jan Ekman är upprörd över behandlingen av mannen och säger till Jönköpings-Posten att det är fel att straffa någon som "vågar sticka ut skallen och som försöker att visa civilkurage".


Vilken (¤&@* "asmoral" har denna arbetsgivare?


Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor

Edited by - ohmega on 2006/01/15 04:48:12
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2006/01/15 :  09:18:32  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Låter som om arbetsgivaren behöver en spark någon annanstans!

M
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/01/15 :  18:14:03  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Jag e så jäkla glad

Efter en fruktansvärd höst med dödsfall inom familjen så kan jag äntligen slappna av med musik.

Livet är Gott i Trelleborg

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2006/01/15 :  19:47:16  Show Profile Send ohmega a Private Message
Komma här å va´ munter

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/01/15 :  20:21:08  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
det kan du räkna med

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2006/01/15 :  20:35:19  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Jag blir sur pa allt skit jag maste gora for att folk inte ar arliga. Bara for att folk stjal, luras och ar daliga manniskor.

Jag maste lara mig pin-kod till mobilen, bankkortet, for att komma in pa jobbet maste jag dra kort, for att betala mina rakningar via internetbanken maste jag mata in i sakerhetsdosa, jag maste lasa min bil, jag maste sta a skriva under med en javla namnteckning pa kvittot nar jag kopt pa kort, jag maste legitimera mig om jag skall till natt annat land, jag maste gora en valdig massa helt beroende pa att folk inte kan halla sina fula hander i styr annars.

Tank va tid och pengar som laggs pa att forsoka motverka den typen av dumheter...



Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/01/16 :  01:02:00  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
visst är det tråkigt när nån stjäl aao för oss

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/01/16 :  13:55:42  Show Profile Send mayro a Private Message


JohanB
Du har verkligen haft en hemsk höst till skillnad för många av oss. Så ditt gladare inlägg är skönt att se. Verkligen skönt!!...

Bästa ot i denna tråd kallar jag ditt inlägg här Tack för du delar med av dina "lättare känslor" du nu äntligen får i kroppen Johan..

Tobbe




Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/01/16 :  20:17:08  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Jo jag kände att ett lite gladare inlägg behövdes , det går ju framåt

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/01/16 :  21:14:47  Show Profile Send mayro a Private Message


Bra gott att se och höra Johan...



Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

LarsTokyo
100.000-klubben

776 Posts

Posted - 2006/01/17 :  01:07:38  Show Profile Send LarsTokyo a Private Message
Jag har fått ont i halsen. Tyvärr måste jag nog gå till doktorn idag och det är verkligen inte kul i detta landet, av flera anledningar.
1. Det tar en massa tid och man får fylla i tusentals papper.
2. De har bara mottagning på morgonen.
3. Alla jäkla pensionärer som inte har något bättre för sig kommer alltid 1 timme innan de öppnar mottagningen (väntrummet är öppet) och lägger sin näsduk på stolen. Det är inte ovanligt att det är 50 pensionärer förre en normal arbetare till doktorn.
4. Medicinen man får är doserad till en japan, inte för en skandinavisk viking. Jag brukar få gå 2 gånger till doktorn så de kan skriva ut ny medicin som är starkare.

Varför kan de inte vänta så vi som jobbar kan gå in först, och de kommer senare? Arghhhh, jag är så trött på pensionärer.
De borde bara få gå ut mitt på dagen, resten av tiden sitter de i husarrest. När vi slutar jobbet och ska hem så trängs de på tåget. De ska också gå ut och handla när vi som arbetar ska handla innan vi kommer hem.

De är kvicka också, i allafall när det passar dem. När dörrarna öppnas till tåget är de först in och ska sitta. Ok, de är gamla och jag ger min plats till en pensionär om jag sitter. Men sättet de tränger sig på är allt annat än trevligt.
När de ska ut ur tåget är det samma sak, de trängs för att komma först ut. När de väl kommit ut ur tåget så är det slow motion som gäller för dem. Det är hur jobbigt som helst med pensionärer!!

Jag åker till Malaysia på måndag nästa vecka. Hoppas verkligen jag mår bättre då, och detta inte är en försmak på influensan som härjar i Japan runt denna årstiden.

Nu i North Carolina, USA.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2006/01/19 :  13:14:31  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Usch, jag mår pyton. Influensa.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2006/01/19 :  20:24:24  Show Profile Send ztenlund a Private Message
Vad i hela självaste

Här står man i lugn och ro och torkar av bänken och lyfter på bottenplattan till vattenkokaren.
Hmm, trasan behöver nog sköljas ur. (fortfarande hållandes i bottenplattan)
Bzzzt!!!

Jaha ja, det där var ju behagligt.
Jordstiftet sitter visst på utsidan av centrumpinnen.

Vad i hela tänker jag och hämtar multimetern, jodå en sisådär 120 V AC i spänning mellan jorden och vattenkranen.
Förvisso bara 0,35 mA utan motstånd emellan men ändå.

Men nu har jag fått fram en kopp Zoega's Intenzo och är igen.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler

Edited by - ztenlund on 2006/01/19 20:28:45
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7812 Posts

Posted - 2006/01/20 :  00:33:01  Show Profile Send Fuling a Private Message
quote:
Zoega's


"Zoega´s, för hälsan och avföringen"
/Kaffegubbarna på mitt jobb

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

levande
200.000-klubben

2054 Posts

Posted - 2006/01/20 :  01:09:59  Show Profile  Visit levande's Homepage Send levande a Private Message
Jag skickade följande text till en firma som säljer blandannat sådana produkter, det skall bli kul att se vad det äger

Hej
Jag vill bara framaföra en sak vad gäller Samsung LE32R41BX
32tum 16:9 1366*768 HD Ready och med all sanerlihet flera LCD TVs.


Jag var iväg och köpte en Samsung LE32R41BX
32tum tv på ? och den kostade 16000kr som jag sparat ihop, så ni var 2000kr billigare på denna produkt inte dåligt det inte:)
Flera pluss till er:)
Det jag nu skall framföra till er är uppenbart ej kretik mot er, utan kretik mot det som tillverkar LCD skärmar som sedan skall användas som tv apparater/bio
Jag hade den nyinköpta Samsung LCDn hemma i några dagar och hade därmed möjligheten att prova den fullt ut.
Jag började direkt att ställa in bilden enligt min persoliga smak (mest verklig) och kunde genast konstatera att fabriksintällningen inte var bra:(
När jag sedan trixat färdigt med inställningarna så kunde jag genast konstatera att bilden släpade och flöt omkring i vissa sekvenser, ex:ansikten blev lite som gele` så att säga synligt flytande.
LCDn hade även uppenbara problem med att återge bilder som hade mycket konturer så att säga, ex: randiga kläder, saker med många linjer de blev helt enkelt inte sig lik så fort bliden rörde sig.
Sedan märkate jag också att fokuseringen släpade efter så fort bilden rörde sig, det blev synbart bättre när bilden den stannade vilket gjorde det jobbigt/tröttsammare att titta.
För att nästan inte se dessa defekter och brister bilden hade så måste man dra ner skärpan så att det blev suddigt och otydlig bild (fabriksinställning)
En sak till kom jag på, när jag tittade på en DVD film så hördes det ljud från en tv sändning, det var liksom överhörning på nått vis visserligen lågt men det hördes när det var tyst på DVD filmen.
Som tur var så fick jag lämna tillbaka TVn och fick alla pengar tillbaka, med det var inte så roligt att behöva göra det.
jag hade ju sett fram emot en rolig och trevlig uppgradering eftersom den faktiskt kostade 13000kr mer än min vanliga bildrörs TV.
Det enda possetiva jag har att minnas av denna produkt var att den drog lika mycket ström som en vanlig TV med bildrör, vägder bara 17kg, tar mindre platts. bra utseende, att man kan välja själv vilken nätsladd man vill koppla in.
Men tretton tusen är knappast värda detta, möjligtvis för en som vill visa sina finsate stillbilder.
Att man har mage att sälja ej färdigutveklad elektronik till lättlurade konsumenter är ett faktum i de flesta fall tyvärr.
Hoppas fler som har någorlunda syn i behåll ser detta och börjar ställa krav på de nya tv produkterna.
Hoppas ni på ? tar detta på rätt sätt och tar ert ansvar och ställer lite krav ni med så kanske det blir lite bättre för oss kosumenter och för er också föresten.

Vad har ni för erfarenheter om detta här på forumet?
Kan detta vara ett fall för den så kallade insändaren för allmänheten
----------------------------------------------------------------------

Fick svaret i dag och det tackade för värdefull feedback och skulle definitivt ta till vara på mina åsikter.

--------------------------------------------------------------------
Hej igen
Jag kom just på att jag glömde att berätta om en sak som stog på manualen till min föredetta LCD Samsung LE32R51.
På bak eller framsidan stog det att det var en Klass-B produkt.
Jag har nu i efterhand förstått vad det betydde, nämligen att det finns Klass-A produkter också och att dessa har betyligt strängare kvalitets krav.
Lite komiskt så här i efterhand att man höll på att köpa en Klass-B produkt som kostade hela 16,000 kr
Tur att mitt dåliga samvete övertalade mig att göra ett återköp.

---------------------------------------------------------------------
Jag har nu också kontaktat den tidigare kontaktade firman och frågat angående manualen som det stog Klass-B på.
Jag inväntar svar och meddelar er sedan

---------------------------------------------------------------------

Nu kom jag på en så kallad finess till som LCDn hade, det var en inbyggd ljuscensor som så kallade skulle ställa in ljuset automatiskt.
Som tur var så gick det att koppla ur den funtionen för det funkade inte så bra tyckte jag.

---------------------------------------------------------------------

Jag hittade följande info om Klass-A och Klass-B////

Det finns två flatskärmskvaliteter: Grade A och Grade B. Grade A är förstasortering och uppfyller de strängaste kraven på kvalitet.

Det verkar som att vissa firmor köper in andra sorterings produkter och utan att berätta för kunderna säljer dessa till fullt pris.
Mitt ansiktsuttryck blir kraftigt så här nu

Det vore roligt om det skulle handla om plattbilds/TV på TV programmet pluss den 23/1 nu på måndag alltså.
Det skulle vara kul att se vad det tar upp då

Min anläggning
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41668

Edited by - levande on 2006/01/23 21:43:03
Go to Top of Page
Page: of 13 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.75 sekunder. Snitz Forums 2000