HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Liten fundering - The Pogues
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2005/12/21 :  02:31:03  Show Profile Send brewitz a Private Message
Vänner!

Jag kom precis hem efter Pogues första konsert av tre på Brixton Academy. Jag kan förstå att en del av er kanske inte ens hört talas om dem och än mindre har en skiva med dem men!!!!!!!!
Köp ett album, lyssna och njut. Ikväll var första gången på 13 år jag såg dem live men det var som det hände igår. Shane vinglade upp på scen, hans röst var kassare än kass, bandet var fantastiskt. En otroligt bra spelning!!!! Imorgon ser jag dem igen, samma ställe, samma tid.
Det vore kul om någom annan kunde berätta om sitt bästa Pogues minne.

Edit: Jag tycker inte att det är tufft att supa eller droga ner sig som Shane, jag gillar musiken och inget mer.

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2005/12/21 :  02:49:14  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message
Pouges har jag hört mycket på innan,men det var ett tag sen...har nån original-cd kvar!

Se dem in action,det skulle jag inte tacka nej till!

Bästa Pouges-minne...?Måste vatt när bla. farsan och jag satt och drack lite (whiskey bla.) och jag satte på en Pouges-skiva,sen trodde han att han kunde ta guran och "ackompanjera" dem...

Det var skitroligt egentligen,för han gjorde bort sig totalt,hehe!

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2005/12/21 :  02:55:59  Show Profile Send brewitz a Private Message
Aha, en Poguesvän som sitter uppe i natten, väl mött. Vi var allihopa (Paul, Denise, Mike, Paul,Rob och jag) ense om att detta var julklapp nr1, övriga paket är bara utfyllnad.
Go to Top of Page

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2005/12/21 :  03:08:11  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message
quote:
övriga paket är bara utfyllnad.

Lätt!
Får fan leta upp den där skivan,så man inte gör bort sig,hihi
Finns det nåt schysst videomaterial man eventuellt kan hitta på nätet? (på DC,alltså)

är inte alls insatt i deras historia,men musiken tar tag i en och man svingas med på en härligt,skum resa,skivan igenom!

-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

Go to Top of Page

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2005/12/21 :  03:10:43  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message
Du känner inte till märket "Cyrus" förresten...?
Stärkare och steg mm...

-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

Go to Top of Page

Jonasihm
Member

385 Posts

Posted - 2005/12/21 :  08:27:13  Show Profile Send Jonasihm a Private Message
Mitt minne är när jag skulle se dem live på Olympen i Lund under Hells Ditch turnen. tyvärr så har Shane druckit för mycket så han dyker inte upp på scen utan Spider får ta över micken det var många som gick och fick pengarna tillbaka, jag tyckte konserten var bra endå. Men jag fick se shane med the Popes några år senare på Mejeriet i Lund och det var riktigt bra

NAD C315BEE - NAD C515BEE - Boston Acoustics A40
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/12/21 :  08:41:57  Show Profile Send matte76 a Private Message
Pogues tre bästa skivor enligt mig är debuten Red roses for me (1984), uppföljaren Rum sodomy & the lash (1985) samt skiva tre, If I should fall from grace with god (1988). Alla tre har släppts remastrade med extralåtar nyligen. Peace and love från 1989 och Hells ditch från 1990 är också ganska bra. Deras övriga skivor kan man skippa, dvs de efter 1990.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2005/12/21 :  09:17:52  Show Profile Send brewitz a Private Message
Matte76: Du har nästan rätt, Ordningen är förståss Rum sodomy & the lash, If I should fall from grace with god och Red roses for me, annars har du rätt

Ahhh, minnesbilder från igår börjar komma fram. Dirty old town skapade hysteri, alla sjöng/vrålade med om fabriksmurar och gamla kanaler. Sicken tur jag har biljett för konserten ikväll också, kanske bäst att gå imorgon med...

Finns det inga fler Pouguesvänner här?

Mc Square: Cyrus har jag hört talas om. På bilden kan du se tjejens leksaker.

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000