HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 "Digitala slutsteg"
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Imperial
Medlem i AÖ

2646 Posts

Posted - 2005/12/21 :  01:08:00  Show Profile Send Imperial a Private Message
Tja ba!
Jag kokade ihop ett Tripath bygge på 6x120W åt en kille som ska ha det till Orion. Det var inte så bökigt att få ihop. Jag har ju horn hemma så jag vet inte hur dessa steg låter på vanliga högtalare men en sak är säker, det finns massor av bas. Ren djup och dynamisk bas. Jag var lite orolig för att inte lägenheten och möblemanget skulle hålla både min lya och grannarnas. Det var KUUUUL!!! Jag har en fråga är det någon av er som har jämfört olika "digitala" steg med varandra? Jag har hört lite olika steg på olika platser. Jag är intresserad av att bygga ett par monoblock till basen. I midden och uppåt blir det fortfarande rör.

M.V.H. Blomman....

Rör å tillbehör när jag är med i matchen.
jbl2480@hotmail.com
Deltidare på Hifikit

Edited by - Imperial on 2006/01/12 03:17:36

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/12/21 :  01:58:50  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Trevligt att höra att det blev så bra.
Men kan någon säga hurvida det är digitalt eller ej så skulle jag bli glad.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2005/12/21 :  07:20:28  Show Profile
Icke digitalt, men man brukar ju säga så eftersom det heter "D" .. Hade varit bättre om "E" varit nästa lediga bokstav

Men vart är korten? Detta är ju bildrepotage!

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

U1
Member

3319 Posts

Posted - 2005/12/21 :  08:35:36  Show Profile Send U1 a Private Message
Finns en gammal tråd där några på blasten testade hypex, ice och tripath med samma förhållande. Sök och du skall finna.

/J
Go to Top of Page

Imperial
Medlem i AÖ

2646 Posts

Posted - 2005/12/22 :  20:37:08  Show Profile Send Imperial a Private Message
Jag ber om ursäkt för korten. Jag ska söka hjälp! Ni vet on on åsså få in signalerna i burken. Hm. Jag jobbar på saken. Tack U1 för tipset. Kanske skulle denna tråd lyftas till Teknik å DIY

M.V.H. Blomman...

Rör å tillbehör när jag är med i matchen.
jbl2480@hotmail.com
Deltidare på Hifikit
Go to Top of Page

Pabo
Member

993 Posts

Posted - 2006/01/12 :  14:52:56  Show Profile Send Pabo a Private Message
Triptah är så digital som en klass d kan vara om jag inte misstar mig. Moduleringen görs alltså i en DSP-kärna. Det man lyssnar på är dock medelvärdet av fyrkantspulserna ut dvs en analog signal, men moduleringen är digital.

Om det mäter bra men låter dåligt, mät igen!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000