HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Mozilla Thunderbird
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2005/12/18 :  15:15:36  Show Profile Send Larsho a Private Message
Någon som använder detta e-postprogram

Jag får inte riktigt rätt på det, varje gång jag ska skicka/ta emot mail så måste jag ange lösenord, jäkligt irriterande, hur får man bort det

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död

fripps
Member

652 Posts

Posted - 2005/12/18 :  15:22:51  Show Profile Send fripps a Private Message
Använder det, har bara angivit "spara lösenord". Du kan gå in under Options / Advanced / Saved passwords och se om dit lösenord har blivit sparat

Advantage S1 -> Transparent Plus -> Bladelius Idun -> Transparent Plus -> Bladelius Grendel med kondensatorbank -> Transparent Plus -> Burmester B50

Medlem i ASO
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2005/12/18 :  16:11:16  Show Profile
Jag har kört det sen det kom i princip, gör som fripps föreslår så borde det lösa sig.
Funkar kanon annars!

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2005/12/18 :  16:16:29  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
Samma här, funkar kanon... bara om jag stänger av programmet och sätter på det igen som jag måste ange lösenord.

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2005/12/18 :  16:50:19  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Håller med Martin.M

Funkar kanon och har också använt den sedan den kom.Har framför allt den fördelen att man slipper det faktum att om man får in någon "mask" så kan hela din adressbok drabbas med följd att de får mailet med din avsändaradress.MvhKristofer
Go to Top of Page

Piggen
Member

676 Posts

Posted - 2005/12/18 :  19:27:30  Show Profile Send Piggen a Private Message
Funkar fint för mig också. Angav bara lösenordet den allra första gången.
Det enda (?) problemet som jag har upptäckt är att det är dåligt ställt med möjligheter att importera settings och konton och sånt, om man tex installerar om, eller vill föra över sina uppgifter till en ny dator med Thunderbird...

Indiana Jones är bara en blek kopia av Bröderna Dahl!
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2005/12/18 :  20:39:37  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Funkar bra för mig också, alltså att inte ange password utom första gången och sedan kryssa "spara lösenord". Däremot tycker jag att Thunderbird är långsamt, jag har kört det i ett år nu, det tar rejäl tid att få upp det när man klickar på ikonen vid system tray, ibland upp till 20 sekunder. Det blir värre och värre ju mer jag har i inboxen också, och nu snackar vi inte om mycket - ca 20 mail - sedan flyttar jag mailen till en annan mapp så blir den lite snabbare igen, även om den fortfarande är katastrofalt långsam. Vet inte vad det beror på, har ingen raket till dator (AMD 1100) men det borde inte vara några problem med det, varken CPU eller minne går långt under väntetiden på att programmet ska komma upp.

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2005/12/18 :  21:15:59  Show Profile Send Larsho a Private Message
äsch nu ger jag upp, får inte rätt på det, inkommande posten vill inte dyka upp i Thunderbirden, men startat man upp Outlooken så finns de där, grrrrr

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

guldfisk
Semesterfirare

899 Posts

Posted - 2005/12/18 :  23:27:17  Show Profile  Visit guldfisk's Homepage Send guldfisk a Private Message
Jag stör mig på att det öppnas ett nytt fönster om jag dubbelklickar på en mapp, istället för att expandera mappen och visa undermapparna.

...perspektiv...
.
Go to Top of Page

Piggen
Member

676 Posts

Posted - 2005/12/19 :  12:28:01  Show Profile Send Piggen a Private Message
EuphoniC:
Testa att "komprimera" mapparna, så kanske det går lite fortare. Då tar den väck oanvänd plats i filerna.

Indiana Jones är bara en blek kopia av Bröderna Dahl!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000