Author |
Topic  |
|
donald
Member

147 Posts |
Posted - 2005/12/18 : 13:52:53
|
Har ett nytt Kina rörbaserat försteg som har ett problem.Det fungerar och låter faktiskt ruggigt bra.Till problemet,oavsett ingångsväljare eller volymens läge har jag ett brum i högtalarna.Man känner på baselementen att dom vibrerar lite lätt.Har hört talas om nätbrumm.Vet dock ej om det är det.Vore tacksam för tips var jag kan felsöka. |
donald |
|
UnBeliever
100.000-klubben

1353 Posts |
Posted - 2005/12/18 : 14:03:59
|
Hej Donald,
Jag har varit med om samma problem när jag lånade hem Callejr:s Cayin-försteg och kopplade ihop det med min gamla Korsun. Det är onekligen otroligt enerverande! Har du försteget inkopplat i ett uttag nära ett antennuttag? Prova isåfall att dra ut antennkabeln. Om brummet försvinner så rekommenderar jag dig att gå in på Kjell och Co och köpa ett Hama "Mantelstromfilter" det kostar 80 spänn och kan göra underverk! Om brummet inte försvinner så får vi spåna vidare!  |
De Omnibus Dubitandum Est Min anläggning:
Avid Volvere SP | OL Zephyr | Lyra Delos Lumin D2 Accuphase E-460 med AD-20 Respons Grand Artist MC Solid Tech Hybrid | Cardas / NordOst / Shunyata |
 |
|
donald
Member

147 Posts |
Posted - 2005/12/18 : 14:21:03
|
Unbeliver. Har testat 3 grejer.Vänt stickproppen,dragit ur antennkablarna,jordat försteget dock utan någon skillnad.Men tack i alla fall. |
donald |
 |
|
UnBeliever
100.000-klubben

1353 Posts |
Posted - 2005/12/18 : 14:45:20
|
Det var ju trist att höra...
Jag har haft lite nätbrum på ett av mina monoblock med. Det löste sig genom att flytta det en 30 cm, fråga mig inte varför men det funkade... Prova att flytta försteget relativt dina andra komponenter. Vad är det för kina-försteg förresten? Lite nyfiken blir man ju allt...  
|
Avid Volvere SP | OL Zephyr | Lyra Delos Lumin D2 Accuphase E-460 med AD-20 Respons Grand Artist MC Solid Tech Hybrid | Cardas / NordOst / Shunyata |
 |
|
donald
Member

147 Posts |
Posted - 2005/12/18 : 14:54:11
|
Det är ett Mingda MC-2A3.Det ska vara deras bästa,en klump på 21 kilo.Som sagt det låter skitbra men det här brummandet är ganska irriterande.Ska testa att flytta det och se vad som händer.Tar gärna emot fler tips. |
donald |
 |
|
UnBeliever
100.000-klubben

1353 Posts |
Posted - 2005/12/18 : 15:04:10
|
Ser ju ut att vara en bastant pjäs! Hoppas att problemet löser sig! |
 |
|
UnBeliever
100.000-klubben

1353 Posts |
Posted - 2005/12/27 : 21:46:02
|
Hur har det gått |
 |
|
krellmaster
Member

886 Posts |
Posted - 2005/12/27 : 22:17:52
|
donald: Finns det möjlighet att köra med flytande jord på försteget? Det finns isf en omkopplare för det, kan hjälpa.
Annars får du lära dig att leva med brummet, det går. Mitt rörförsteg brummar lite men det är lätt att glömma när man hör den välljudande musiken. Hade ett trissaförsteg innan å det varken brummade eller brusade MEN musiken lät blahablaha jämfört med nuvarande steg så det är lätt att köpa brummet trots allt.
Det förståss skrytfaktorn minskar men det är smällar man får ta. Mitt steg är oxå tyst, när det är avstängt, annars spelar det musik...... |
nyfiken skeptiker |
 |
|
|
Topic  |
|