Author |
Topic |
cofra
Member
215 Posts |
Posted - 2005/12/15 : 18:42:50
|
Hej på er,
Det vore intressant att höra vad ni tycker är bra musik att spela på fest...? Vad skulle du själv vilja höra då du är på festhumör och vad skulle du själv spela...? Ge förslag på låtar och inte generella tips gällande artist.
OBS! Med fest så menas inte någon tebjudning eller bingolottokväll utan mer av den typen då det skrålas, spelas hög musik, förtärs alkoholhaltiga drycker och där det blir allsång om det spelas en bra låt. Om du har annan uppfattning om vad fest är så redogör för vid vad för tillfälle musiken du rekommenderar passar.
Kom igen nu gott folk, det blir intressant att höra beroende på ålder, musiksmak och annat...
Med vänliga hälsningar, en Christian som ser fram emot lysande svar med förslag han aldrig hört talas om. |
|
matte76
100.000-klubben
6570 Posts |
Posted - 2005/12/15 : 19:15:25
|
All hårdrock, rock och punk är det bästa så klart! Men även 80-tals musik (pop och synt) fungerar kanon för det mesta...Ebba Grön, Imperiet, Dio, Judas Priest, Iron Maiden, Kiss, Mötley Crue, Bruce Springsteen, Metallica, Soundgarden, Audioslave, Deep Purple, Depeche Mode osv osv...bara några få exempel på musik jag älskar att lyssna till på fester...
EDIT: Såg att du ville ha låtar...ta valfria från ovanstående artister, tex Ebbas "Flyktsoda" eller Imperiets "Var e vargen" |
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
|
Edited by - matte76 on 2005/12/15 19:20:30 |
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2005/12/15 : 22:25:35
|
Kinsey Report - Hela albumet "Edge of the City" särskilt låten "Corner of the blanket" Albert Collins - "Mr Collins, Mr Collins" från albumet "Iceman" Ike Turner & The Kings of Rythm - Hela albumet "Here and Now" Madonna - "Future Lovers", "I love New York" och "Jump" Rekommenderas om du har riktigt tunga grejor som spelar fullregister - kroppsmassage i så fall |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
|
|
Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare
8011 Posts |
Posted - 2005/12/15 : 23:26:50
|
Det finns en som står över alla andra - tillsammans:
Nationalteatern - Livet är en fest
/Jörgen G |
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
|
|
kempa74
Member
102 Posts |
Posted - 2005/12/16 : 00:04:07
|
Evert Taube - Kinesiska muren. När man vill runda av |
|
|
alpinist
RödaTråden-vinnare
963 Posts |
Posted - 2005/12/16 : 13:25:09
|
U2 - Sunday Bloody Sunday det är nått med trummorna där i början som får folk att ryckas med. Skitlättt refräng oxå!
800 grader med Ebba Grön är ett annat tips.
Risken är väl att du kände till båda två.... |
Tremolo junkie! |
|
|
Martin.M
Semesterfirare
3556 Posts |
Posted - 2005/12/16 : 13:30:24
|
Tunnel trance force kombinerat med lite hårdare psytrance går alltid hem. |
admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert |
|
|
Vee-Eight
Member
1015 Posts |
Posted - 2005/12/16 : 14:04:26
|
Som fd studentkår-DJ så måste man ju bidra med vattentäta tips på röjjarfestlåtar:
Utländska: Electric 6 - Danger (high voltage) ACDC - Back in Black, Dirty Deeds Done Dirt Cheap Sweet - Ballroom Blitz Benny Hill Theme (Yacketi Axe) Corona - Rhythm of the Night The Grid - Swamp Thing Jimmy Smith - The Cat Fatboy Slim - Ya Mama, In Heaven Prodigy - Breathe, Fire Starter Tuesday Wield - Bathtime in Clerkenwell Chemical Brothers - Hey Boy, Hey Girl Mr Ouizo - Flat Beat New Order - Confusion Miranda - Feel the Effect Phasio - Dance Tonight Front 242 - Headhunter (space frog rmx) Bob Hund - Revolution, Lilla Planet Cork and the Juicepigs - I´m the only gay eskimoe Elwood - Push in the Bush Das Ich - Destillat Sisters of Mercy - Temple of Love
Inhemska (eller bara "hemska" ): Jävlar Anamma - Äntligen Måndag, Pickadulverman, Din Syrra Joddla Med Siw - Tjuge Pågar i Bastun, Uma Ness från Senegal, Knudor På Min Snålle Ola å Potatisarna - Bob Till Mitt Jobb, Mörkt När Jag Blundar, Alla Skall Vi Döden Dö Heffansgrabbarna - Ko Sjunk Svenska Akademien - Snapphaneklanen Aston Reymers Rivaler - Godis Är Gott, Stockholm Ström, Slå Mig Med Din Rytmenpinne (feat. M A Numinen) Electric Banana Band - Singelingedisco Anita Hegeland - Trollkarlen Lurifix Peps Persson - Falsk Matematik, Lagom Wilmer X - Perssons Gård Perssons Pack - Små Små Saker Docenterna - Bakom mina solglasögon Imperiet - Du skall va president, alla vill till himlen
Eventuella tryckare om sådana tarvas: Adolphson & Falk - Soloviolin Depeche Mode - Waiting for the Night Tony Benett - Fly Me to the Moon
Sådärja! Nu har du ett par stycken att välja mellan. |
- Carlsson Illuminati - "Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet Admin www.Faktiskt.se |
Edited by - Vee-Eight on 2005/12/16 14:08:40 |
|
|
brewitz
SW-hantering
1624 Posts |
Posted - 2005/12/16 : 14:08:15
|
Jörgen_G har halvt rätt, det finns en låt som glänser över alla andra och det är The passenger med Iggy Pop. Hela albumet (Lust for Life) är lysande. |
|
|
Llönnblom
Brutal-"Harry" 2005
787 Posts |
Posted - 2005/12/16 : 14:23:03
|
Svullo, För fet..... Som en hyllning till den store komikern
Kanske nått med Kenneth & the knutters , tex: Som en riktig man |
|
|
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben
8776 Posts |
Posted - 2005/12/16 : 14:26:29
|
Nej, av Kenneth and the Knutters ska det vara "Ge mig en öl".
När folk givits tillräckligt med öl och målgruppen är rätt kommer:
250 Kg Kärlek-Naken |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
Edited by - ztenlund on 2005/12/16 14:28:46 |
|
|
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben
8776 Posts |
Posted - 2005/12/16 : 14:35:48
|
Kategorin 80-talsklassiker: Attack-Ooa hela natten |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
|
|
Llönnblom
Brutal-"Harry" 2005
787 Posts |
Posted - 2005/12/16 : 16:49:35
|
Hehe ztenlund, du har såklart rätt.Kan riktigt se framför mig när cofra och hans packade kompisar skrålar till den låten
När man ändå har svulloskivan i så måste man ju spela Ride on också |
|
|
calle_jr
Reportage-Harry 2006
3228 Posts |
Posted - 2005/12/17 : 01:10:04
|
Säkra tips v8 ! Komplettering med nämnda 250kg kärlek och the Passenger samt några till förslag och kvällen kan inte misslyckas:
M Factor - Pop Muzik Scissor sisters-Take Your Mama Out Stevie Wonder - Master Blaster Panjabi MC - Mundian To Bach Ke George Baker Selection - Una Paloma Blanca Billy Idol - White Wedding Carl Douglas - Kung Fu Fighting Mousse T - Is It Cos Im Cool Buster Poindexter - Hot hot hot Men At Work - Downunder Chris Norman and Suzi Quatro - Stumblin in Bob Seger - Old time rock n roll Yello - Jungle Bill Billy Swan - I can help
|
It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls |
|
|
Gaffa
fd. Mabuse
1455 Posts |
|
wallraff
Member
1077 Posts |
Posted - 2005/12/17 : 10:46:25
|
Lindsey Buckingham - Holiday Road, extremt lallig refräng! Sitter efter första lyssningen. ZZ Top - Toush och La Grange
|
"I'm easy to forget, I'm just the leadsinger!"
Almost Famous |
|
|
Vee-Eight
Member
1015 Posts |
Posted - 2005/12/17 : 12:07:18
|
Jag fyller på ytterligare:
10cc - Dreadlock Holiday Petter - Balladen om Fredrik Snortare och Cecilia Synd Teddybear Sthlm - Cobra Style, Ahead of my Time, Hey Boy Beastie Boys - Sabotage The Commitments - Midnight Hour Harry Brandelius - Gamla Nordsjön Benny Benassi - No Satisfaction The Gorillaz - 19-2000 Hot Choclate - Sexy Thing Beats & Styles - Dynamite |
- Carlsson Illuminati - "Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet Admin www.Faktiskt.se |
Edited by - Vee-Eight on 2005/12/17 12:08:27 |
|
|
wallraff
Member
1077 Posts |
Posted - 2005/12/17 : 12:58:36
|
Sköna covers! Sator - Oh mama Nightwish - Over the hills Ankie Bagger - People say it's in the air |
"I'm easy to forget, I'm just the leadsinger!"
Almost Famous |
|
|
nahoj
Member
1542 Posts |
Posted - 2005/12/17 : 13:54:04
|
Mano Chao
får fart på vilken fest som hels oavsett ålder. |
Min hemsida/Blogg http://johanstephan.com/
|
|
|
Dahlberg
Mästar-Harry 2005
4211 Posts |
Posted - 2005/12/17 : 14:31:53
|
BEDS ARE BURNING (Midnight Oil) SWEET (Action) NAZARETH (Bad bad boy) http://www.nazarethdirect.co.uk/mainindex.htm Går att provlyssna en del under "The music". Joan Jett (I love rock'n'roll)
|
Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se |
Edited by - Dahlberg on 2005/12/17 14:34:46 |
|
|
Piggen
Member
676 Posts |
Posted - 2005/12/17 : 15:05:43
|
Var är schlagern? "Högt över havet" med Arja är ju given! Alla kan sjunga med på finlandssvenska |
Indiana Jones är bara en blek kopia av Bröderna Dahl! |
|
|
Vee-Eight
Member
1015 Posts |
Posted - 2005/12/17 : 16:23:19
|
Schlager är ingen väg till lycka... |
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
|
n0p
Member
1047 Posts |
Posted - 2005/12/19 : 11:41:23
|
The Tough Alliance - Make it happen |
Exit Planet Dust |
|
|
Piggen
Member
676 Posts |
Posted - 2005/12/19 : 12:25:21
|
quote: Schlager är ingen väg till lycka...
Nej, men till eufori! |
Indiana Jones är bara en blek kopia av Bröderna Dahl! |
|
|
cofra
Member
215 Posts |
Posted - 2005/12/19 : 13:35:35
|
Oj f*n, hade glömt bort att jag skrev inlägget. Tack för alla tips, ska sätta mig och lyssna igen allt ni skrivit. Den del av det jag inte känner igen iaf.
Det är väl lika bra jag nämner ett par jag med:
DAD - Laugh and a half (Rock som är "nynnvänlig") Lynyrd Skynyrd - That's how I like it (Lyssna på denna om ni trodde gruppen dött ut, kanon) Billy Idol - Ett antal låtar... White wedding, Rebel Yell, Dancing with myself, Scream mm. Hooters - en "Best of"-skiva... många har minnen ifrån dessa låtar. Fountains of Wayne - Hey Julie (Lite enkel, men trevlig)
Sen är min bekantskapskrets countrygillande så det brukar bli ett par sådana också: Toby Keith - Whiskey girl Carlene Carter - Every little thing (Rockcountry, klassiker) Alan Jackson - Chattahoochee Joe Nichols - Tequila makes her clothes fall off Ween - Piss up a rope Clint Black - Caddilac Jack Favor
Med vänliga hälsningar, Christian
|
|
|
Topic |
|