HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Xbox 360
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

und3ad
Member

151 Posts

Posted - 2005/12/14 :  09:47:50  Show Profile Send und3ad a Private Message
Jag är lite nyfiken på vilka här som har en 360 i hemmet eller har testat maskinen på annat håll.

Vilka spel lirar ni/har ni lirat? Är spelen värda den ovanligt höga prislappen?

Hur är den som multimedia-maskin? Jag vet att den inte klarar av DivX/XviD, men det kan man använda datorn till. Hur är bild/ljud vid DVD-uppspelning?

Anläggningen: McIntosh C2500, McIntosh MC452, Oppo BDP-105D

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/12/14 :  10:40:45  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
JAg var inne och testade lite snabbt i en affär igår.
King King och Något spel där man var en soldat.. under 2a V.k.
Antagligen var det bara jag., men jag lyckades sjukt dåligt styra gubbarna.

Tyvärr hade de inga spelbara bil-spel (vilket jag annars gillar att spela). Men grafiken var rätt häftig.
Tyvärr verkade den låta som en damsugare.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

labrat
Member

394 Posts

Posted - 2005/12/14 :  11:16:31  Show Profile Send labrat a Private Message
Jag har spanat in den, men inte spelat själv. I dagsläget är den inte bättre än en helt okej PC rent spelmässigt. Om ett år kanske utvecklarna har lärt sig att dra nytta av maskinen fullt ut, och släpper häftigare spel men ärligt talat blev jag lite besviken och wow-känslan uteblev. :(

Och för att använda den som mediacenter krävs det så vitt jag har förstått det att man kopplar den till en PC, som under tiden måste stå på. Verkar inte som någon super-feature direkt.... Jag tror XBOX360 kommer vara grym om ett halvår, när de riktigt fräcka spelen har kommit och man har lyckats knäcka maskinen så man faktiskt kan spela vilka format man vill och utan att göra det via pecen. :)

Sandoz in the rain
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/12/14 :  11:53:18  Show Profile Send matte76 a Private Message
Vänta bara till Playstation 3 kommer om något år, då jäävlar ska ni få se på grafik!!! Hoppas & tror jag... Då får Xbox 360 det jobbigt...

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2005/12/14 :  12:21:32  Show Profile Send Circlomanen a Private Message
Så klart man skall porta Linux till X boxen!!!
Go to Top of Page

und3ad
Member

151 Posts

Posted - 2005/12/14 :  12:43:26  Show Profile Send und3ad a Private Message
Ja, ungefär såhär känner jag också. Inget direkt man tappar hakan för, inget revolutionerande (inte menat som Nintendo-reklam ), och kräver en PC med MCE för att fungera fullt ut som mediacenter. Tänkte att någon kanske hade positiva åsikter om maskinen som motiverade prislappen på boxen och spelen. Försöker förstå all hype kring maskinen, som just nu verkar vara i stort sett helt obefogad.

Jag var på ett releaseparty för 360:n och såklart så fick MS det att låta som man inte behövde något annat än boxen i hemmet. Men ack så fel man kan ha.. Man behöver ju för sjutton en PC för 8.000-10.000kr.. Minst. Nej, ingen 360 för mig innan man kan utnyttja den fullt ut (läs: knäckt). Spelen har jag inte så mycket emot att köpa, bara de är värda priset..

Anläggningen: McIntosh C2500, McIntosh MC452, Oppo BDP-105D
Go to Top of Page

forken
semester på egen begäran

818 Posts

Posted - 2005/12/14 :  13:21:03  Show Profile Send forken a Private Message
Om man tittar på vad tidigare konsoller har kostat vid release så är Xbox360 extremt billig. Priserna på spelen är väl helt ok. Visst kommer PS3 vara fet dock får vi vänta minst ett år till innan den släpps. Tidigast 2007 i Sverige. Priset på PS3 kommer också vara betydligt högre än Xbox360 och Nintendo Revolution. I dagsläget ligger produktionskostnaden långt över 10000:- enligt källor i Sony. Ett slutpris till kund på nästan 20000:- är inte omöjligt. Dock lutar det åt att Sony kommer vänta med att släppa sin PS3a tills de är nere på runt 6000:- i slutpris till kund. Detta med en förlust på varje konsoll precis som Xbox har nu.

Kör min Xbox360 på HD CRT 720p och grafiken är väldigt bra. Dock inte extremt bra fast kommer ta tid innan utvecklarna lär sig använda den nya hårdvaran.

Det jag upplever som Xbox360 starka sida är helt klart online delen. Snabbt, smidigt och extremt lätt fast ifall man vill så finns där djup också.

Kontrollen är den bästa allround kontrollen som jag använt.

Att köra Xboxen som mediacenter har jag ej provat.

Jag är en av dem som kommer köpa alla konsollerna i denna generationen och i dagsläget är det Revolution som jag längtar mest efter. Gillar att Nintendo vågar chansa. Nästan alla spel som jag kommer tillbaka till och spelar om är till Nintendo av någon anledning. På Monkey Ball har jag nog fler speltimmar än hälften av mina PS2 spel ihop.
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2005/12/14 :  13:51:15  Show Profile
forken: Var har du läst att PS3 inte släpps förrens 2007 i sverige?!?!... Isf blir det väl japanimport där den släpps om några månader.

Har lirat en del 360 också och PGR3 är favoriten helt klart. Men vänta något år tills dom lärt sig konsollen, då kommer det bli snyggt. Jämför rell spelen till x-box med dom som finns idag, skillnaden är makabert stor!

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

forken
semester på egen begäran

818 Posts

Posted - 2005/12/14 :  15:10:01  Show Profile Send forken a Private Message
Att PS3 ska släppas tidigast 2007 i sverige har jag hört från många håll. Tidningar, bloggar m.m. Inget officiellt från Sony dock. Tanken är att den ska släppas i Japan våren 2006 dock finns det ingen mjukvara färdig just nu och Kaz Hirai har sagt att det måste finns en bra lineup när de släpper PS3. Vad jag vet så finns det inget spelbart till den i dagsläget.

Alla som varit med ett tag vet att Japan är prio 1 och Europa ligger långt ner på listan. Sony har inte officiellt har bestämt vilken ordning de ska släppa PS3 fast förmodligen blir det Japan USA EU som vanligt. Sen tar det ju runt 6 månader för spelan att ta sig från Japan till Sverige.

Fast jag hoppas på en simultan release över hela världen ihop med en FF7 remake.

Go to Top of Page

m_persson79
100.000-klubben

787 Posts

Posted - 2005/12/18 :  12:04:03  Show Profile Send m_persson79 a Private Message
Visst gör 360 förlust.. men den blir mindre och midre för varje konsol som säljs.

Tacka vet jag PC, med upplösning & detaljrikedom alá 2000-talet.

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000