Jag har genom åren gjort en hel del beräkningsprogram för högtalare som jag gärna delar med mej av. Problemt är dock att det blir tidsödande att hålla koll på alla versioner och svara på folks frågor om varför det inte funkar i Windows version si och så. Eller när det kommer en version som funkar på Linux eller Mac. Osv, osv...
Ett sätt att dela med sej men bara hantera en enda version som likväl funkar för alla är att bygga en webbapplikation. Jag har lekt lite med ASP.NET och kommit fram till att det är en helt ok plattform för att bygga beräkningsapplikationer för webben.
Jag har därför gjort ett första (mycket) enkelt test för att prova idén. Kolla här:
Programmet körs på en internet server. Inget installeras alltså på din dator!
Det hela är ett enkelt beräkningsprogram för basreflexhögtalare. Det får funka som ett allra första experiment för att utröna om det funkar och folk verkar tycka det är en bra grej.
Testa lite och skriv vad ni tycker i den här tråden! OBS att det bara är ett testprogram som är mycket ofärdigt.
Jag är särskilt intresserad av feedback på om ni som kör "udda" webläsare, Linux, Mac eller annat mindre vanligt får det att funka.
Jag får det inte att fungera i Opera 8.5, när jag trycker på beräkna-knappen så laddas sidan om men grafen ser lika dan ut oavsett vilka värden jag matar in.