HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Rea på DIY CD-hylla!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

pekka.j
dead end - live end

425 Posts

Posted - 2002/10/29 :  14:59:47  Show Profile Send pekka.j a Private Message
En hel del har skrivits på detta forum om avsaknaden av vettiga CD-ställ eller -hyllor för oss som har åtskilliga hundra skivor. Så jag har sedan tidigare planerat att handla väggskenor och konsoler och tillverka min egen. Gissa om jag blir glad när jag i dag tar mig i kragen och åker ut till Silvan byggmarknad vid Knugen Skurva söder om stan (nära IKEA) och upptäcker att de har 50% rabatt, dvs halva priset, på Spur vita hyllsystem. Så nu sitter jag här med två vita skenor 198 cm långa samt 26 st 12 cm-konsoler, vilket kostade sammanlagt 420 kr. Det hela ska bli 13 hyllor ā 80 cm, vilket beräknas räcka till 1040 enkel-CD! Vet inte om denna jubileumsrea gäller över hela landet, men tipset är härmed framfört. Nu ska borrmaskinen fram!
Mvh

Pekka Johansson
_________________________
Lennon in the living room

Alexi
Ute och cyklar...?

2201 Posts

Posted - 2002/10/29 :  15:02:15  Show Profile  Visit Alexi's Homepage Send Alexi a Private Message
Spur hyllsystem vad är det?

Driver forumet faktiskt.se
Go to Top of Page

pekka.j
dead end - live end

425 Posts

Posted - 2002/10/29 :  17:05:25  Show Profile Send pekka.j a Private Message
Spur är ett engelskt fabrikat som tillverkar de helt vanliga vita väggskenor och konsoler som finns i väldigt många svenska hem och kontor. Kanske känns de lite mer högkvalitativa än motsvarande billigare på andra ställen, men helt säker är jag inte. De är i alla fall de enda som jag hittat som har längden 198 cm, vilket krävs för de 13 hyllor jag vill ha. De är förresten också de enda som har så korta konsoler som 12 cm. På andra ställen är de minst 15 cm.
Mvh
Pekka

Edited by - pekka.j on 2002/10/29 17:06:35
Go to Top of Page

Alexi
Ute och cyklar...?

2201 Posts

Posted - 2002/10/29 :  17:09:25  Show Profile  Visit Alexi's Homepage Send Alexi a Private Message
Tack för svaret Pekka, jag kanske ska bege mig ut till KK någon dag här i veckan själv då.

Driver forumet faktiskt.se
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000