Author |
Topic  |
|
n0p
Member

1047 Posts |
|
Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts |
Posted - 2005/12/11 : 13:59:33
|
click&cut é nice :) speciellt med dubbiga rytmer!
lyssna på Marc Leclair "Musique Pour 3 Femmes Enceintes". mer ambient än Tilliander, men det finns ett par riktigt svängiga spår på den här plattan oxå. |
Rega, Totem, Denon, Duevel, Klipsch, Quad, Meier-Audio, Beyerdynamic, Sennheiser, Harmony Design |
 |
|
n0p
Member

1047 Posts |
Posted - 2006/04/26 : 11:00:11
|
Efter att ha levt ett par månader med skivan så gillar jag den skarpt fortfarande och jag uppmanar andra att lyssna på den!
quote: Andreas Tilliander är antagligen en av Europas mest aktiva technopop-musiker. Han har spelat in ett flertal album och 12-tummare under lika många namn (Lowfour, Mokira, Andreas Tilliander, Komp och andra). Han har jobbat med några av Europas mest intressanta elektroniska skivbolag. Han har till och med fått en svensk grammis...två gånger! Pluxemburg släpper hans nya album i höst, ett album som visar på en ny riktning i Andreas musik - mer pop, sång och stadiga beats, men fortfarande med Andreas Tillianders unika sound. Ni kan se fram emot futuristisk robotdisco som sätter sig, med Andreas själv på sång. Om vi ska vara ärliga så är det ett fantastiskt verk som ni kommer att älska!
Källa: http://www.luger.se/_bokaband_visa.asp?PK_Id=292 |
Exit Planet Dust |
 |
|
Knoppen
Member

3244 Posts |
Posted - 2006/04/26 : 15:30:56
|
Mitt tips blir att köpa hela albumet istället - "World Industries". Skivan är helt enkelt "bra". Även ljudkvaliteten är bra. Kanske kunde den ha varite mer okomprimerad, men helheten är att ljudet låter "rent" i alla fall.
Är det någon som vet om han har kommit med något nytt sedan dess, eller under annat namn? |
Mäter det dåligt så är det iaf inte bra.. |
 |
|
lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts |
|
ohmega
Member

4651 Posts |
Posted - 2006/04/26 : 17:13:33
|
Hmm...det där lät ju inte så tokigt. Kan eventuellt vara aktuellt för ett framtida skivköp. |
Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker" Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor |
Edited by - ohmega on 2006/04/26 17:14:03 |
 |
|
Knoppen
Member

3244 Posts |
Posted - 2006/04/27 : 11:15:42
|
Ha-ha, jag tycker också att Boards of Canada är överskattade. Eller överskattade och överskattade vet jag väl ej egentligen, mer att jag tycker inte att de lever upp till mina förväntningar. Orkar inte direkt lyssna på deras skivor. |
Mäter det dåligt så är det iaf inte bra.. |
 |
|
|
Topic  |
|