HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Andreas Tilliander - Love me like I do
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2005/12/11 :  01:36:17  Show Profile Send n0p a Private Message
Lyssna och njut på Andreas Tillianders singel "love me like I do" hos Klicktrack.com

http://www.klicktrack.com/shop/release.jsp?r=332&tn=1&cp=2

En intervju med Andreas finns här: http://www.metica.se/interviews/interviews_result.php?i_id=0010

För mer information www.allmusic.com

Själv är jag helt grön på click&cut-genren, men det svänger, ingen tvekan om den saken ialla fall.

Exit Planet Dust

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2005/12/11 :  13:59:33  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message
click&cut é nice :) speciellt med dubbiga rytmer!

lyssna på Marc Leclair "Musique Pour 3 Femmes Enceintes". mer ambient än Tilliander, men det finns ett par riktigt svängiga spår på den här plattan oxå.

Rega, Totem, Denon, Duevel, Klipsch, Quad, Meier-Audio, Beyerdynamic, Sennheiser, Harmony Design
Go to Top of Page

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2006/04/26 :  11:00:11  Show Profile Send n0p a Private Message
Efter att ha levt ett par månader med skivan så gillar jag den skarpt fortfarande och jag uppmanar andra att lyssna på den!

quote:
Andreas Tilliander är antagligen en av Europas mest aktiva technopop-musiker. Han har spelat in ett flertal album och 12-tummare under lika många namn (Lowfour, Mokira, Andreas Tilliander, Komp och andra). Han har jobbat med några av Europas mest intressanta elektroniska skivbolag. Han har till och med fått en svensk grammis...två gånger! Pluxemburg släpper hans nya album i höst, ett album som visar på en ny riktning i Andreas musik - mer pop, sång och stadiga beats, men fortfarande med Andreas Tillianders unika sound. Ni kan se fram emot futuristisk robotdisco som sätter sig, med Andreas själv på sång. Om vi ska vara ärliga så är det ett fantastiskt verk som ni kommer att älska!

Källa: http://www.luger.se/_bokaband_visa.asp?PK_Id=292

Exit Planet Dust
Go to Top of Page

Knoppen
Member

3244 Posts

Posted - 2006/04/26 :  15:30:56  Show Profile Send Knoppen a Private Message
Mitt tips blir att köpa hela albumet istället - "World Industries". Skivan är helt enkelt "bra". Även ljudkvaliteten är bra. Kanske kunde den ha varite mer okomprimerad, men helheten är att ljudet låter "rent" i alla fall.

Är det någon som vet om han har kommit med något nytt sedan dess, eller under annat namn?

Mäter det dåligt så är det iaf inte bra..
Go to Top of Page

lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts

Posted - 2006/04/26 :  16:37:34  Show Profile Send lindvall a Private Message
Ni har väl inte missat intervjun på p2s hemsida med Tillander när han var en del av programmet Ström?

Han har rätt i att 1987 var ett fantastiskt musikår och han har helt grymt fel i att Boards of Canada är överskattade! :-)

http://www.sr.se/cgi-bin/p2/program/artikel.asp?ProgramID=2479&Artikel=763071
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2006/04/26 :  17:13:33  Show Profile Send ohmega a Private Message
Hmm...det där lät ju inte så tokigt. Kan eventuellt vara aktuellt för ett framtida skivköp.

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor

Edited by - ohmega on 2006/04/26 17:14:03
Go to Top of Page

Knoppen
Member

3244 Posts

Posted - 2006/04/27 :  11:15:42  Show Profile Send Knoppen a Private Message
Ha-ha, jag tycker också att Boards of Canada är överskattade. Eller överskattade och överskattade vet jag väl ej egentligen, mer att jag tycker inte att de lever upp till mina förväntningar. Orkar inte direkt lyssna på deras skivor.

Mäter det dåligt så är det iaf inte bra..
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000