HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 1000 inlägg ska firas :-)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2005/12/09 :  10:58:19  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Nu är det nära ettusen inlägg på detta forum för min del.För detta har jag i några månader sparat denna
som kommer att avnjutas under helgen


"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/12/09 :  11:00:25  Show Profile Send matte76 a Private Message
ser gott ut

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2005/12/09 :  11:46:06  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Se där ja... jag kom åxå ihåg hur det kändes... Svunna tider det där

Kom ihåg att du måste skriva något vettigt på ditt tusende inlägg annars kommer du att bli märkt för livet

Edited by - Merkurius on 2005/12/09 11:46:32
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2005/12/09 :  12:16:44  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Ja jag ska komma ihåg det
E T T U S E N - I N L Ä G G ! ! !

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2005/12/09 :  12:20:13  Show Profile Send ohmega a Private Message
Sportjornalistfrågan: Hur känns det?

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2005/12/09 :  12:22:28  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Vänta lite medans jag hämtar andan

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/12/09 :  13:44:47  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Bra tips! Får nog fira på liknande sätt vart det lider...

Välkommen att PM:a hur innehållet i flaskan smakade. Kan bli julklappstips?

Gratulerar!
M
Go to Top of Page

DIESEL
Member

953 Posts

Posted - 2005/12/09 :  15:44:04  Show Profile Send DIESEL a Private Message
Caol Ila 18 år är en mycket trevlig whisky från Islay. Kan helt klart rekommenderas. Liilebror på 12 år duger fint den med

Frågan är bara hur många flaskor singelmalt jag hinner tömma innan jag når 1000 inlägg??

/Maltjägarn

Öl dödar hjärnceller, men bara de svagaste

Emotiva Audio ERC-1 ~ Emotiva Audio USP-1 ~ Emotiva Audio XPA-2 ~ Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand
Go to Top of Page

DIESEL
Member

953 Posts

Posted - 2005/12/09 :  15:48:37  Show Profile Send DIESEL a Private Message
Måste nämna efter att ha sett på bilden att jag har vart i den butiken (Loch Fyne Whiskies) som finns i Inveraray. Liten men fullproppad butik , flaskor hänger till och med i taket där för att få plats

Öl dödar hjärnceller, men bara de svagaste

Emotiva Audio ERC-1 ~ Emotiva Audio USP-1 ~ Emotiva Audio XPA-2 ~ Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2005/12/09 :  15:55:05  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Japp ! Den rullar gott på tungan vill jag lova.
Har bara smakat den 12-åriga förut, men nu ville jag slå på stort
idag, så det blir den 18-åriga :-)
Detta uttryck från min hustru(hon dricker aldrig whisky annars) säger väl en del.
Va fan! har du köpt tjära på flaska :-)))))))))) MMMMMMMMM gott !!!!!

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2005/12/09 :  17:11:41  Show Profile Send jerico a Private Message
Jo den är inte dum den.... Jag har tyvärr inte fått dricka den så ofta som jag skulle vilja.

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/12/09 :  22:20:16  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Låter som ett spikat inköp! Får nu skynda mig att göra sånär etthundra inlägg till bara...

M
Go to Top of Page

DIESEL
Member

953 Posts

Posted - 2005/12/10 :  03:55:22  Show Profile Send DIESEL a Private Message
reeltoreel : Jag tog tillfället i akt och firade dina 1000 inlägg med Nikka Pure Malt Black En rökig japansk whisky , bara det en udda företeelse. Finns just nu hos välsorterade butiker för 319 kr (50 cl) ...

Köp!

Öl dödar hjärnceller, men bara de svagaste

Emotiva Audio ERC-1 ~ Emotiva Audio USP-1 ~ Emotiva Audio XPA-2 ~ Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/12/10 :  08:02:58  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Låter som om jag får ta och fira 900 inlägg också!

M
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2005/12/10 :  10:05:51  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Caol ila! Kan jämföras med en naken kvinna
Rund och god samtidigt som den är eldig och sexig.

Den rökiga smaken är dess starka karaktär,samt den tydliga smaken av tjära.
Att vaniljen finns där är ingen tvekan om.
Det finns ytterligare fler goda smaker i denna superba whisky.
Men något måste ni ju smaka er till själva också

Den rullar gott mellan tungan och gommen, slår en vollter bak på tungan när den kommer i kontakt med ditt insupande av luft.
Den liksom finner sig inte till rätta där inne på länge pga all dess smakrikhet.
När du sent om sider sugit ut det goaste,rinner den likt en porlande bäck fylld av peppar ned för din strupe, för att senare lägga sig tillrätta som uppfluffad bomull i din mage.
Läckerheten smakar mycket å lääääänge i din mun.
Ahhhhhhhhhh!!!

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2005/12/10 :  19:17:47  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Hmmmmmmm!
Hififorumfolk har tydligen dålig smak va de gäller whisky!
Ingen här som har läckergom??????
Alla kanske dricker 2,8 öl ???? bläää!

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/12/10 :  19:26:50  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Jodå. Jag tror att det skvalas annat än musik i våra HiFi-rum. Själv intygat! Men jag tror vi har en Forum-regel som strax spikar igen trådar där det snackas för brett om "berusningmedel"?

§14
M

Edited by - rannagarden on 2005/12/10 19:28:19
Go to Top of Page

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2005/12/10 :  19:37:36  Show Profile Send jonasz a Private Message
Själv sitter jag och suger på en Laphroaig...ruskigt gott!

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2005/12/10 :  21:09:59  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Vet inte om detta är någon "fylletråd" direkt men då får väl ansvarig låsa den isf :-)
Någon utbredning om berusningsmedel ser jag dock inte!

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/12/10 :  21:52:01  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Balvenie DW... Bara för att öva lite inför 1000-strecket. Sitter och gör en julklappslista till "pappa".

Kan bli några "kluckande" paket...


Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2005/12/10 :  22:23:26  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Vissa julklappar ska "klucka"

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

LarsTokyo
100.000-klubben

776 Posts

Posted - 2005/12/12 :  10:57:02  Show Profile Send LarsTokyo a Private Message
DIESEL, finns japansk whiskey på systemet nu? Det var som attan. Det finns faktiskt ett par olika tillverkare här i landet som gud glömde, Nikka, Santory, Asahi och kanske fler.

Nu i North Carolina, USA.
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2005/12/13 :  17:27:52  Show Profile
quote:
Hmmmmmmm!
Hififorumfolk har tydligen dålig smak va de gäller whisky!
Ingen här som har läckergom??????
Alla kanske dricker 2,8 öl ???? bläää!

Jag dricker massor med Whisky! Dock är det ingen idé att skriva något då den tråden kommer att låsas inom kort då den bryter mot forumets regler. Bestämde jag skulle reglerna ändras dock

Jag har en Laphroaig 19-år på väg hem, en av ca 170 flaskor i världen

edit: Visste ni att japaner äger bowmore, därmed likheten med vissa japanska sorter. Den mesta Japanska virren är supergod!

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert

Edited by - Martin.M on 2005/12/13 17:29:19
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2005/12/13 :  17:30:03  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
OK! Men det spelar inte så stor roll! Då jag firat färdigt nu

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/12/13 :  19:37:46  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Bra, då tar vi och slår igen butiken.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000