HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Fan Fan Fan Fan ???????
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2005/12/07 :  10:55:55  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Vem är idioten som förstör varje dag med sin evinnerliga skitsång?
Hur kan man öht spela sån smörja på radion?
Denna låten är ungefär "lika bra" som #hej på dig monica# !!!!!!!!
Usch!å Fy !

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,

Stereo Audio
Member

674 Posts

Posted - 2005/12/07 :  10:57:17  Show Profile Send Stereo Audio a Private Message
Thåström va?

Stereo Audio
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2005/12/07 :  10:58:21  Show Profile Send ztenlund a Private Message
Det är väl Thåström som förpestar din dag...

Edit: Inte var man först...

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler

Edited by - ztenlund on 2005/12/07 10:58:58
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/12/07 :  11:13:37  Show Profile Send matte76 a Private Message
Är du galen? Det är ju en av årets bästa svenska låtar!! Om inte den bästa... Se över din smak broder... Svinbra låt ju!! Grym röst och underbar melodi! Hela hans nya skiva är ruskigt bra förresten, rekommenderas.

Jämföra med dynglåten "Hej på dig Monika", tss...Thåström är ju en svensk rocklegend!

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2005/12/07 11:16:10
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2005/12/07 :  11:25:50  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Tack! Då vet jag vilken artist jag INTE ska köpa skivor av, fan fan fan fanimig

matte76: smaken är nog delad sörrö
Vore han den enda artisten så sålde jag min stereo

controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2175 Posts

Posted - 2005/12/07 :  11:26:18  Show Profile Send Figge a Private Message
Även legender kan tydligligen göra bort sig, finns tyvärr fler exempel i historien.

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/12/07 :  11:34:13  Show Profile Send matte76 a Private Message
quote:
Även legender kan tydligligen göra bort sig, finns tyvärr fler exempel i historien.

Figge: Visst är det så, grejen är bara den att Thåström inte gjort bort sig med denna låt eller skiva, tvärtom. Tycker jag i alla fall. Skivan har ju också fått genomgående bra kritik, även om det kanske inte säger allt.

reeltoreel: Visst är smaken som baken, det är helt ok. Jag för min del hade kunnat köpa en riktigt bra stereo bara för att höra det Thåström gjort genom åren med riktigt bra ljud!! Ebba Grön och imperiet 4-ever!

- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)

Edited by - matte76 on 2005/12/07 11:35:13
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2005/12/07 :  11:46:04  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Vill bara poängtera här att det är just denna låten som jag tycker är så fruktansvärt urkass!
Vet inte om jag hört killen ifråga förut, men det har jag troligtvis gjort utan att reflektera över det, och har jag inte gjort det så har jag väl förmodligen inte tyckt att han vare sig ha varit bra eller dålig! Så han är säkert inget för mig att lyssna på i vilket fall som helst!
That`s all !!!

Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2005/12/07 :  11:58:16  Show Profile Send Ayn a Private Message
Låten är ett sömnpiller imho. Thåström har väl gjort en del okej grejer i övrigt, men bara det faktum att låten spelas sanslöst mycket på radio säger nog en del.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/12/07 :  13:40:11  Show Profile Send matte76 a Private Message
reeltoreel: Då missar du en hel del! "Fan fan fan" låter olikt det mesta Thåström gjort tidigare, tex med Ebba Grön och imperiet. Lyssna på dessa grupper (om du gillar kvalitetsrock alltså ) om dina åsikter om "Pimme" kanske revideras en aning..

quote:
Låten är ett sömnpiller imho.

Nja...en mysig och stämningsfull låt med bra melodi där hans röst är enormt bra tycker jag...men som sagt: Smaken är som baken och tur är det!

Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2005/12/07 :  13:46:22  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Ok! Matte: Får ge honom en chans någon gång!
Skulle tro att min hustru har gamla lp-skivor av EG och Imperiet, tror hon diggade dom.
För så där en 30 år sedan :-)
Får rota i backarna i garaget !

Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/12/07 :  13:51:16  Show Profile Send matte76 a Private Message
Gör det!! Du kommer INTE att ångra dig om du gillar bra rock det minsta. Lyssnar du mest på tex soul och R&B däremot är det kanske inget för dig...

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/12/07 :  15:21:40  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
När Fan-låten kommer brukar jag byta till något annat, tycker också den är usel.

Thåström i övrigt är inget fel på, han fick väl tillfällig sinnesförvirring bara.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2005/12/07 :  15:29:03  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
quote:
han fick väl tillfällig sinnesförvirring bara.

Nja jag lyssnar mest på blues å jazz!

Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/12/07 :  15:32:56  Show Profile Send matte76 a Private Message
quote:
När Fan-låten kommer brukar jag byta till något annat, tycker också den är usel.

Suck! En till med taskig smak! Hade högre tankar om dig än så Bernt...

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/12/07 :  19:14:18  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
För min del räcker det med titeln, för att inte lyssna på låten.
Tycka om Thåström får man väl göra (Jag gör det inte), men att han har gått och blivit kapitalist på äldre dar visste jag inte
(Låten spelas på reklamradion )

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/12/07 :  19:24:12  Show Profile Send matte76 a Private Message
quote:
För min del räcker det med titeln, för att inte lyssna på låten.

"judging a book by it´s cover"?

quote:
att han har gått och blivit kapitalist på äldre dar visste jag inte (Låten spelas på reklamradion )

Touché! Är nog inte han utan skivbolaget tillsammans med radiostationerna som bestämmer detta...

Edited by - matte76 on 2005/12/07 19:26:56
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/12/07 :  19:30:18  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Med den titlen, har jag svårt att se att låten skulle ge mig något positivt.
Sen ahr jag inte samma uppfattning som dig när det gäller sångröster, så det är nog bäst att jag passar på den.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/12/07 :  19:51:21  Show Profile Send matte76 a Private Message
Ok Zalve, vi har väl helt enkelt olika smak...men att döma ut en (bra) låt pga dess titel, då hade man fått döma ut hundratals (eller snarare tusentals) låtar med märkliga titlar...alla kan ju inte heta något med "love" i tex...

Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2005/12/07 :  19:56:50  Show Profile Send Ayn a Private Message
Love är iofs mig veterligen ingen svordom.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/12/07 :  19:58:03  Show Profile Send matte76 a Private Message
Ayn: Nej just precis. Vissa låtar (tex Fan*3) måste ju stå i kontrast till alla uttjatade låttitlar med tex love i! Alla låtar kan ju inte handla om kärlek (som 99,9 % av soullåtar tex), vore lite tjatigt.

Edited by - matte76 on 2005/12/07 19:59:30
Go to Top of Page

JaQoB
Starting Member

12 Posts

Posted - 2005/12/07 :  20:05:43  Show Profile Send JaQoB a Private Message
Vet inte om jag tycker fanfanfan är så extremt bra, men skivan den är på är helt underbar.
Snurrat nonstopp några dagar nu.
Framförallt "Brev Till 10e Våningen" är väldigt väldigt bra...
Dock ska man nog ha lyssnat på Thåström innan, eller iallafall veta vem han är för att riktigt uppskatta det.
Mycket av det han sjunger på denna skivan hade nog blivit löjligt om det sjöngs av många andra...
"Där jag rökte braj för första gången" får en lite annan mening när personen varit ganska nere i träsket länge (om jag inte är helt fel ute?)
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2005/12/07 :  20:15:23  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Ja ska ta mig fan fan fan köpa skivan !
Är det inte bättre låtar än den på hela skivan
så stryper jag dig matte

Nu ska jag gå ut i garaget å leta efter EG och imperiet!

Passa dig nu grabben

Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/12/07 :  20:31:15  Show Profile Send matte76 a Private Message
reeltoreel: Då hoppas jag för mitt bästa att du gillar den nya skivan samt Thåströms gamla skapelser då...

Edited by - matte76 on 2005/12/07 20:37:35
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2005/12/07 :  20:45:09  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
För din skull så håller jag med dig

Go to Top of Page

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2005/12/07 :  22:07:36  Show Profile Send pick-me-up a Private Message
Aja baja … Inte använda så kraftiga ord just före självaste julafton Tänk om tomtenissar ser vad du har skrivit! Kanske du blir utan ljudande klappar i år

Edited by - pick-me-up on 2005/12/07 22:08:44
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.61 sekunder. Snitz Forums 2000