HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Vinylforum
 Rega Planar 3- råd efterfrågas
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

dB
Member

425 Posts

Posted - 2005/11/30 :  10:59:06  Show Profile Send dB a Private Message
Hej alla vinyl älskare!
Nu har jag tagit det steget och skaffat mig en Rega Planar 3 + samlat alla skivor man kunde hitta i vännernas källare och föröd! Känner mig faktiskt som en liten pojke i en godisaffär. Viste inte att jag kunde bli så nostalgisk av at höra en gammal Deep Purple LP!
Nu kommer mina frågor:
Som en sann HiFi fantast vill jag uppgradera min skivspelare med en ny PU. Just nu sitter en Shure ME 95 på den och jag skulle vilja ersätta den med en bättre MM PU. Budgeten ligger på eller strax under 1000:-. Vilken PU ska man välja får att få mest ut av en P3a?
Tacksam för alla svar!
/dB

Hifiberry digi+/Volumio, Thorens TD125 MKII, Harmony Design V9 RIAA, Schiit Audio Gungnir DAC, DIY Rörförsteg,Bob Latino VTA ST-120, Piega Premium 50

Edited by - dB on 2005/12/05 11:26:06

Ranefjord
Member

422 Posts

Posted - 2005/11/30 :  14:22:18  Show Profile  Visit Ranefjord's Homepage Send Ranefjord a Private Message
Lyssna på en Regapickup! Bias II kanske? ca 850:-

Snoogens
Go to Top of Page

dB
Member

425 Posts

Posted - 2005/12/05 :  11:25:34  Show Profile Send dB a Private Message
Denon har jag inte tänkt på (tills nu). Var inne på spåret att skaffa en Rega Elys, men läste sedan kommentar av en gammal Rega återförsäljare i England inte rekommenderar Regas pickupps (av nån anlädning). Vet inte om Sumiko Pearl eller en Shure M97xE skulle vara nånting. Har skaffat mig en vinylspelare efter många år och måste erkänna att jag inte hänger mé alls när det gäller pickupper & RIAA. Tacksam för alla konstruktiva förslag/kommentarer!
/dB

Hifiberry digi+/Volumio, Thorens TD125 MKII, Harmony Design V9 RIAA, Schiit Audio Gungnir DAC, DIY Rörförsteg,Bob Latino VTA ST-120, Piega Premium 50
Go to Top of Page

to_apeiron
Member

584 Posts

Posted - 2006/02/04 :  14:52:09  Show Profile Send to_apeiron a Private Message

en nackdel med REGAs PU är ju att man inte bara kan byta nålen utan måste byta hela pick-up:en

riskerar att bli dyrt om man spelar mycket skivor

men själva grammofonen är ju mycket bra

Zory
Polen
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000